Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tar i år to fag for å få studiekompetanse. Noen som vet om jeg helt 100% garantert kommer opp i ett av fagene? Eller kan man slippe unna med å ikke komme opp?

Anonymkode: d487e...2c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke fag dreier det seg om?
Går du på skole eller er du privatist?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar det som privatist så må du melde deg opp til eksamen, betale avgift og så møte opp og ta eksamen ja. 

Anonymkode: c3999...220

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Jeg tar i år to fag for å få studiekompetanse. Noen som vet om jeg helt 100% garantert kommer opp i ett av fagene? Eller kan man slippe unna med å ikke komme opp?

Du kommer 100% sikkert opp i norsk.

Anonymkode: f2e59...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anoia skrev (4 timer siden):

Hvilke fag dreier det seg om?
Går du på skole eller er du privatist?

Hei! Historie og norsk, ikke privatist

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle ordinære elever kommer 100% opp i ett av fagene sine i muntlig. Ettersom muntlig praktisk ble avlyst kommer ikke de som ble trekt til å ha det opp i noen eksamener.

Ettersom du tilsynelatende er ordinær elev virker det sannsynlig for meg at du har muntlig. Noe bedre svar enn det er det bare skolen som kan gi deg, de vet hvem som kommer opp og i hva (Det kan de selvfølgelig ikke si, men de kan nok svare deg på om du kommer opp).

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (2 timer siden):

Alle ordinære elever kommer 100% opp i ett av fagene sine i muntlig. Ettersom muntlig praktisk ble avlyst kommer ikke de som ble trekt til å ha det opp i noen eksamener.

Ettersom du tilsynelatende er ordinær elev virker det sannsynlig for meg at du har muntlig. Noe bedre svar enn det er det bare skolen som kan gi deg, de vet hvem som kommer opp og i hva (Det kan de selvfølgelig ikke si, men de kan nok svare deg på om du kommer opp).

Takk for utfyllende svar. Skolen klarer ikke svare dessverre. Jeg er elev gjennom voksenopplæring, vet ikke om dette regnes som ordinær elev. Begge faglærere har gitt beskjed om at enten ingen kommer opp eller at en del av klassen kommer opp. Jeg får det derfor ikke til å stemme at man helt garantert kommer opp i noe.

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for utfyllende svar. Skolen klarer ikke svare dessverre. Jeg er elev gjennom voksenopplæring, vet ikke om dette regnes som ordinær elev. Begge faglærere har gitt beskjed om at enten ingen kommer opp eller at en del av klassen kommer opp. Jeg får det derfor ikke til å stemme at man helt garantert kommer opp i noe.

Skolen klarer ikke svare? De sitter fysisk (eller digitalt da) på listene med hvem som kommer opp og i hva. At alle ordinære elever skal opp i muntlig eksamen er politisk bestemt, det kan du eks. Lese om i VG. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går også historie og norsk (blandt annet) på voksenopplæring, vgs. Nei, man er ikke garantert å bli trukket. Du kan bli. 

Men kun muntlig, skriftlig og praktisk muntlig utgår. 

Anonymkode: 80d21...c44

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (8 minutter siden):

Skolen klarer ikke svare? De sitter fysisk (eller digitalt da) på listene med hvem som kommer opp og i hva. At alle ordinære elever skal opp i muntlig eksamen er politisk bestemt, det kan du eks. Lese om i VG. 

Det stemmer ikke. Mine lærere (vgs, voksenopplæring) har sagt at skriftlig utgår, praktisk muntlig utgår, og muntlig kan vi (men må ikke) bli trukket ut i. 

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke. Mine lærere (vgs, voksenopplæring) har sagt at skriftlig utgår, praktisk muntlig utgår, og muntlig kan vi (men må ikke) bli trukket ut i. 

Hva stemmer ikke? Evner du ikke å lese hva jeg skriver? Dette er hva som gjelder for ordinære elever, åpenbart skrevet med forbehold om at det ikke nødvendigvis gjelder for de på voksenopplæringen. 

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (Akkurat nå):

Hva stemmer ikke? Evner du ikke å lese hva jeg skriver? Dette er hva som gjelder for ordinære elever, åpenbart skrevet med forbehold om at det ikke nødvendigvis gjelder for de på voksenopplæringen. 

Jeg evner å lese jo, ikke nødvendig å ta den tonen. 

Det er da ikke åpenbart for ts, som spør her? Dessuten er det kun norsk skriftlig som er pliktig, og den utgår.

AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke bestemt at alle ordinære elever skal opp i eksamen. 

20210507_012056.jpg

Gjest Kastanjefrø
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og det er ikke bestemt at alle ordinære elever skal opp i eksamen. 

20210507_012056.jpg

Du skal få lov til å bruke dine fantastiske resonnerende evner til å finne ut om du har rett eller ikke selv. 

1. ordinært sett skal alle elever opp i 4 obligatoriske eksamener, hvor en av disse skal være muntlige.

2. Alle skriftlige er avlyst. I utgangspunktet gikk både muntlig og praktisk muntlig som vanlig, nå er praktisk muntlig avlyst.

er da den logiske konsekvensen at alle ordinære elever skal opp i muntlig, med unntak av de som ble trukket til muntlig praktisk (som jeg sa), eller at de ikke skal det?

Endret av Kastanjefrø
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke å diskutere dette, men nei, man må ikke ha muntlig på vg3 påbygg (jeg antok at du skjønte såpass at det er det vi snakker om her?)

Og i ts sitt tilfelle (som er det hun spør om), så er ikke ts pliktig til å ta eksamen, men hun kan bli trukket. 

God natt. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Orker ikke å diskutere dette, men nei, man må ikke ha muntlig på vg3 påbygg (jeg antok at du skjønte såpass at det er det vi snakker om her?)

Og i ts sitt tilfelle (som er det hun spør om), så er ikke ts pliktig til å ta eksamen, men hun kan bli trukket. 

God natt. :)

Det var dette jeg lurte på! Tusen takk!!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...