AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Som jeg forstår, er det er krav at folk har video på...Er det ok? Anonymkode: bde2b...1f8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 De digitale møtene jeg har vært på har vært gjennom Vibbo. Ingen kommunikasjon eller kamera. Med det sagt. Hvis dere har digitalt møte så forstår jeg ikke aversjonen mot å ha på kamera. Det er fælt å holde møte med svarte skjermer. Anonymkode: e940f...ab2 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Kan jo hende det er hørselshemmede i sameiet som ikke har tolk med på møtet, men leser på leppene. Da må man nødvendigvis kreve at deltakerne har kamera på. Anonymkode: b8a84...424
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Vårt digitale møte bestod av en side hvor vi skulle stemme, så det var faktisk ingen møte i den forstand. Anonymkode: a0d0b...492 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De digitale møtene jeg har vært på har vært gjennom Vibbo. Ingen kommunikasjon eller kamera. Med det sagt. Hvis dere har digitalt møte så forstår jeg ikke aversjonen mot å ha på kamera. Det er fælt å holde møte med svarte skjermer. Anonymkode: e940f...ab2 Fordi noen uhyggelige naboer kan finne på mye tull Anonymkode: bde2b...1f8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vårt digitale møte bestod av en side hvor vi skulle stemme, så det var faktisk ingen møte i den forstand. Anonymkode: a0d0b...492 Nei, her understreker de at det blir Teams eller Zoom Anonymkode: bde2b...1f8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 Det går helt fint å delta uten å tillate kamera. Da blir visning av deg svart, med evnt navnet ditt eller bare "bruker". Nå er det slik at man vanligvis ikke ser alle som er med, for det er den som snakker som sees. Og det er jo i stor grad styremedlemmene, evnt de som stiller spørsmål. Uansett litt nysgjerrig på disse uhyggelige naboene som du mener kan finne på noe tull på Teams eller Zoom. Hva skulle det være? Anonymkode: 9efeb...125 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.15): Noen som vet? 🙂 Anonymkode: bde2b...1f8 Du trenger ikke video på. Det fungerer slik. Du får tilgang til en portal hvor alle sakene er lagt frem. Du leser om sakene og kan stemmer for eller mot, eller la være å stemme. Det er ikke en video konferanse. Sakene ligger ute 3-8 dager og du kan bruke god tid til å bestemme deg, lese osv osv. Jeg er styreleder og vi avholder digitalt årsmøte for andre gang. Vi bruker obos sitt system på digital generalforsamling. Altså ikke noe video av noe som helst. Har ikke hørt om noen som "filmer" årsmøte eller treffes på zoom eller andre video konferanser. Det blir for vanskelig mtp stemme osv å gjennomføre. Det er altså skriftelig. Anonymkode: 4ebe4...738
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du trenger ikke video på. Det fungerer slik. Du får tilgang til en portal hvor alle sakene er lagt frem. Du leser om sakene og kan stemmer for eller mot, eller la være å stemme. Det er ikke en video konferanse. Sakene ligger ute 3-8 dager og du kan bruke god tid til å bestemme deg, lese osv osv. Jeg er styreleder og vi avholder digitalt årsmøte for andre gang. Vi bruker obos sitt system på digital generalforsamling. Altså ikke noe video av noe som helst. Har ikke hørt om noen som "filmer" årsmøte eller treffes på zoom eller andre video konferanser. Det blir for vanskelig mtp stemme osv å gjennomføre. Det er altså skriftelig. Anonymkode: 4ebe4...738 Nei, det blir altså Teams. Vi har fått mail om det. Stemmer i chatten. Kjemperart... Anonymkode: bde2b...1f8
The Kitten Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Datatilsynet er neppe enig i at du må ha video på. 1
Egirl Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det blir altså Teams. Vi har fått mail om det. Stemmer i chatten. Kjemperart... Anonymkode: bde2b...1f8 Det er mulig å holde Teamsmøte hvor ingen andre enn den som holder møte (evt noen andre utvalgte) har kameraet på og snakker. Resten kan skrive i chatten anonymt eller med navn.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Egirl skrev (9 timer siden): Det er mulig å holde Teamsmøte hvor ingen andre enn den som holder møte (evt noen andre utvalgte) har kameraet på og snakker. Resten kan skrive i chatten anonymt eller med navn. Man kan ikke være anonym på generalforsamling
Egirl Skrevet 8. mai 2021 #15 Skrevet 8. mai 2021 6 hours ago, DEN NAKNE GARTNER said: Man kan ikke være anonym på generalforsamling Ops! 😄
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. mai 2021 #16 Skrevet 8. mai 2021 Egirl skrev (5 timer siden): Ops! 😄
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 The Kitten skrev (På 7.5.2021 den 14.57): Datatilsynet er neppe enig i at du må ha video på. Så jeg kan sitte uten video og si "nei" hvis de ber meg om å slå den på? Anonymkode: bde2b...1f8
visp Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så jeg kan sitte uten video og si "nei" hvis de ber meg om å slå den på? Anonymkode: bde2b...1f8 Om det er mange på møtet samtidig så anbefales det jo uansett at de fleste kameraene er av for å unngå skurr og sånt. Jeg er på mange møter i Teams og det er jo veldig ofte at folks kamera detter ut store deler av møtet. Om du er engstelig for dette så slå en plate og si at du har kameraet på men at det må være noe galt. Det er ingen som kommer til å spørre om dette her, men da har du en plan:) På vårt årsmøte hadde vi ikke et sånn type møte i det hele tatt. 1
The Kitten Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så jeg kan sitte uten video og si "nei" hvis de ber meg om å slå den på? Anonymkode: bde2b...1f8 Ja, det kan du.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 visp skrev (29 minutter siden): Om det er mange på møtet samtidig så anbefales det jo uansett at de fleste kameraene er av for å unngå skurr og sånt. Jeg er på mange møter i Teams og det er jo veldig ofte at folks kamera detter ut store deler av møtet. Om du er engstelig for dette så slå en plate og si at du har kameraet på men at det må være noe galt. Det er ingen som kommer til å spørre om dette her, men da har du en plan:) På vårt årsmøte hadde vi ikke et sånn type møte i det hele tatt. Dessverre blir det et sånt møte her Gruer meg veldig. Vi har mye drama i borettslaget, noen naboer er uvenner, så... De sier at vi må ha kamera på slik at de vet at Anne er Anne, siden vi skal stemme/velge et nytt styre i denne live sendingen Anonymkode: bde2b...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå