Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fortsetter vi å spise usunn mat når vi vet at det er skadelig for kroppen, disse personene som står bak bryr seg jo neppe om folkets helse, så hvorfor begynner ikke folk å bry seg mer om hva de putter i kroppen. Det er mye dårlige ting i tannkrem, og generelt masse butikk mat som folk kjøper og spiser daglig. Hvis alt du spiser telles, hvorfor ikke være mer nøye? Eks så er det alkohol i ferdiglaget sushi, ansikts kremer, og mange andre ferdige mat, sukker er også absolutt i alt unødvendige ting.  Men folk ser ut til å ikke bry seg, nesten som de er blinde ..? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mundus vult decipi, ergo decipiatur.

(Verden vil bedras, la den derfor bedras.)

Skrevet (endret)

Noen er bare kortsiktige og impulsive. I dag føles mye viktigere enn i morgen og alle dager etterpå. Hvis man dør i morgen er jo den usunne maten et bra valg, mer nytelse. Menneskets gener er gamle, mye eldre enn oss, så selv om vi nå har overflod så skriker likevel genene etter mest mulig mat og sukker fordi den strategien har historisk lønt seg mest. For genene.

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke lurt når man spiser usunn mat, dersom man vet at maten er usunn.

Det aller fleste er fult klar over hva det er de spiser, de bryr seg bare ikke.

Anonymkode: 3cb6b...df2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes at kvinner i 40 og 50 årene er spreke og sunne.

Anonymkode: 0f3db...9e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir jo ikke lurt, men is er så utrolig godt. Har elsket det hele livet mitt. Spiser ellers temmelig sunt og rent, og trener. Men isen er min synder. Nå drikker jeg ikke alkohol, røyker eller snuser ikke. 

Anonymkode: 1654c...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedsakelig fordi mennesker liker letteste utvei, vil at ting skal være enkelt. Med andre ord, latskap. Både fysisk latskap og den verste, mental latskap. Nytelsessyke, osv. bedagelig anlagt. Trøtt og sliten. Skylder på andre, hakker på dem de kan hakke på og er ydmyk overfor dem som tramper på dem. Mennesker er maktsyke og ingen orker maktsyke mennesker. 

Anonymkode: 0ce2d...fda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 9.49):

Jeg blir jo ikke lurt, men is er så utrolig godt. Har elsket det hele livet mitt. Spiser ellers temmelig sunt og rent, og trener. Men isen er min synder. Nå drikker jeg ikke alkohol, røyker eller snuser ikke. 

Anonymkode: 1654c...b0b

Det er vel du som er synderen. Isen er bare isen.

Anonymkode: 429b1...444

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 0.30):

Hovedsakelig fordi mennesker liker letteste utvei, vil at ting skal være enkelt. Med andre ord, latskap. Både fysisk latskap og den verste, mental latskap. Nytelsessyke, osv. bedagelig anlagt. Trøtt og sliten. Skylder på andre, hakker på dem de kan hakke på og er ydmyk overfor dem som tramper på dem. Mennesker er maktsyke og ingen orker maktsyke mennesker. 

Anonymkode: 0ce2d...fda

Dette var en ekstrem og virkelighetsfjern generalisering av mennesker. 

Anonymkode: 8b433...21a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Charlie Amberson skrev (På 6.5.2021 den 19.10):

Noen er bare kortsiktige og impulsive. I dag føles mye viktigere enn i morgen og alle dager etterpå. Hvis man dør i morgen er jo den usunne maten et bra valg, mer nytelse. Menneskets gener er gamle, mye eldre enn oss, så selv om vi nå har overflod så skriker likevel genene etter mest mulig mat og sukker fordi den strategien har historisk lønt seg mest. For genene.

Hvis man spiser sunt vil man føle seg bedre og ha det bedre. Usunn mat smaker også forferdelig. Nyter heller et sunt måltid, enn et usunt et. Helt mot sin logikk. 

Ellers er jeg enig. 

Anonymkode: 8cad2...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke lettlurt. Jeg spiser så rent og sunt som jeg mener er på et maksimalt nivå i hverdagen. Drikker 4-5 ganger i året, men røyker ikke, snuser ikke. Så om jeg lager ekstra god mat av mer fett, salt, sukker også og til og med et glass vin til helgemat, så er det noe jeg gjør med viten og viljen. Jeg trives godt med det sunne i hverdagen og den ekstra kosen i helgen. 

Anonymkode: 8f5a8...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Henrikk skrev (På 6.5.2021 den 4.15):

Hvorfor fortsetter vi å spise usunn mat når vi vet at det er skadelig for kroppen, disse personene som står bak bryr seg jo neppe om folkets helse, så hvorfor begynner ikke folk å bry seg mer om hva de putter i kroppen. Det er mye dårlige ting i tannkrem, og generelt masse butikk mat som folk kjøper og spiser daglig. Hvis alt du spiser telles, hvorfor ikke være mer nøye? Eks så er det alkohol i ferdiglaget sushi, ansikts kremer, og mange andre ferdige mat, sukker er også absolutt i alt unødvendige ting.  Men folk ser ut til å ikke bry seg, nesten som de er blinde ..? 

https://snl.no/kognitiv_dissonans

De fleste spiser ikke så mye usunn mat at det er skadelig for helsen, og det er faktisk mer skadelig å være ekstremt opptatt av/bekymret over at ting man bruker og spiser skal inneholde litt «dårlige ting». Da er man veldig nevrotisk. Det har ikke noe å si for helsa at man får i seg noe som ikke er spesielt  sunt, dersom man gjør dette ofte og mye. Sukker er forøvrig ikke skadelig, på samme måte som fett ikke er det, men det er skadelig å innta mye av dette over tid. 

Anonymkode: 8b433...21a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...