AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Hva synes dere er det værste med å jobbe helsevesenet? Tenker på dere som er sykepleiere, farmasøyter, leger etc Hva synes dere er mest utfordrende? Angrer dere på yrkesvalget? Anonymkode: 9c941...765
Newgirll Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men har flere nære venner som gjør. Det jeg har fått inntrykk av er at det er utrolig mange utakknemlige pasienter som maser og klager når de gjør sitt beste 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 1. Pårørende og pasienter helt uten realistisk innsikt og med helt urimelige krav. 2. Dårlig ledere, alle som ikke fungerer "på gulvet" eller må omplasseres havner i en lederstilling. Anonymkode: 58a4e...56d 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Dårlig tid/dårlig bemanning! Jeg jobber ikke som sykepleier lenger nå, men det absolutt verste var å aldri ha tid til å hjelpe de jeg skulle hjelpe. Jeg skulle ha vært tre-fire plasser samtidig hele tiden for å kunne gjøre jobben min forsvarlig. Hadde vi hatt et par ekstra hender så hadde hverdagen både for oss som jobbet, og pasientene, vært så mye bedre. Jeg angret, holdt ut i to år, og utdannet meg til noe helt annet (jurist). Aldri angret på det valget. Anonymkode: d1b54...8ac 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Måtte ta unødvendige røntgenbilder fordi legen ikke gidder lytte på lungene til pasienten. "Rutine røntgen lunger" Annet personell som tror vi bare "trykker på knappen" Anestesipersonell som bare skravler under en CT undersøkelse og ikke får med seg akutte situasjoner inne på lab, så du må SKRIKE etter hjelp Anonymkode: d77c5...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Underbemanning. Liker arbeidsoppgavene, men angrer fordi jobben sliter meg ut. Anonymkode: 84d44...07a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Å ikke være sikret jobb mer enn 6 måneder av gangen. Vikariat, vikariat, vikariat. Får 40% på papiret, men jobber 120. Anonymkode: 84b5e...14d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 Etter at den nye regjeringen trådde til har det blitt strammet kraftig inn i antall ansatte per bruker. Er blitt litt sånn robot styrt opplegg hvor det er veldig viktig at du kan alt mulig av adm prosedyrer etc. Dårlige ledere uten empati ser ut til å kose seg i dette systemet. Etter 15 år nå kommer jeg nok til å slutte den dagen jeg klarer å få meg noe annet. Bare lønna ikke blir veldig redusert så. Anonymkode: e471c...24b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 Turnus. Å måtte arbeide helligdager Anonymkode: 06b36...5aa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Måtte ta unødvendige røntgenbilder fordi legen ikke gidder lytte på lungene til pasienten. "Rutine røntgen lunger" Annet personell som tror vi bare "trykker på knappen" Anestesipersonell som bare skravler under en CT undersøkelse og ikke får med seg akutte situasjoner inne på lab, så du må SKRIKE etter hjelp Anonymkode: d77c5...2cd Særlig når de ringer om disse og vekker oss klokka halv 5 på natta. "Haster dette så mye at det ikke kan vente til dagvakta kommer?" "Ja!" Så kommer pasienten dansende inn på labben sprek som en ungfole, og ingen ser på bildene før langt utpå neste dag. Anonymkode: 84b5e...14d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 Sykepleier her, og det verste er faktisk alt "hatet" man leser rundt om, av folk som ikke aner hva man faktisk gjør. Anonymkode: 21001...899 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 1. Kollegaer som blir oppgitt over å bli spurt om hjelp til grunnleggende behov hos pasienter. Går an å ta det med et smil, jobben blir et mye hyggeligere sted å være da (vi bruker mye tid der). 2. Helsefagarbeidere som er grinete over å måtte stelle pasienter og uttrykker misnøye og ikke klarer å se allt det andre sykepleiere må gjøre i tillegg til å dekke grunnleggende behov.. Glad jeg jobber på sykehus, der er helsefagarbeidere mye mer fornøyd og en virkelig sterk ressurs å samarbeide med, de vet i tillegg sin styrke og er gode på observasjoner i motsetning til hva jeg opplevde på div sykehjem. 3. Pasienter og pårørende som tror sykehus er hotell, og tror at de kan henge i alarmsnoren til en hver tid for å be om kaffe, saft, Internett, ekstra pute.. Altså, vi titter hele tiden innom, går an å spørre da. 4. Lite fleksibel arbeidstid. Det er vanskelig å bytte vakter innbyrdes, og ledelsen vil gjerne ha hjelp, men setter seg for det meste på bakbeina når en selv trenger fri/bytte/avspasering. Det blir sjeldent innvilget. Det hadde vært deilig hvis gi/og ta gikk begge veier. Anonymkode: 82dae...228 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #14 Skrevet 6. mai 2021 Dårlige «ledere», dvs. narsissistiske (kunnskapsløse) kvinnemennesker som tror de er overmennesker. Kan også nevne kronisk underbemanning, noe som gjør hjelpen mekanisk og etisk betenkelig. Anonymkode: 09eb2...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #15 Skrevet 6. mai 2021 Senvakt til tidligvakt, uten tvil. Ferdig på jobb kl 2230 (hvis jeg er heldig og det ikke oppstår en akuttsituasjon i vaktskiftet), hjemme kl 2330, sovner i beste fall 0030, opp kl 0530 for å være på jobb kl 0730. Maksimalt 5 timers søvn på en god natt. Og turnusen har gjerne to sen-tidligvakter i uka. Anonymkode: 1460f...4fd 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #16 Skrevet 6. mai 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: 1. Pårørende og pasienter helt uten realistisk innsikt og med helt urimelige krav. 2. Dårlig ledere, alle som ikke fungerer "på gulvet" eller må omplasseres havner i en lederstilling. Anonymkode: 58a4e...56d I det offentlige får jo ingen sparken for udugelighet eller latskap. Isteden penses de inn på et sidespor der de lager minst mulig trøbbel eller så sparkes de oppover. Anonymkode: 9d609...ff4 2
pia mater Skrevet 6. mai 2021 #17 Skrevet 6. mai 2021 Den konstante dårlige samvittigheten for alt jeg ikke rekker. Ledelse som ikke fungerer. Dårlig samarbeid innad i kommune, og opp mot sykehus og leger.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #18 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Senvakt til tidligvakt, uten tvil. Ferdig på jobb kl 2230 (hvis jeg er heldig og det ikke oppstår en akuttsituasjon i vaktskiftet), hjemme kl 2330, sovner i beste fall 0030, opp kl 0530 for å være på jobb kl 0730. Maksimalt 5 timers søvn på en god natt. Og turnusen har gjerne to sen-tidligvakter i uka. Anonymkode: 1460f...4fd Enig! At dette ikke blir gjort noe med er for meg et under. Jeg var i praksis i hjemmesykepleien under studiet, i en annen kommune, de hadde ledere som tenkte på de ansatte og hadde ingen sen/tidlig vakter. Merket stor forskjell på trivsel og humør. Anonymkode: 007c9...212 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #19 Skrevet 6. mai 2021 10 hours ago, Newgirll said: Jeg jobber ikke i helsevesenet selv, men har flere nære venner som gjør. Det jeg har fått inntrykk av er at det er utrolig mange utakknemlige pasienter som maser og klager når de gjør sitt beste Er det ikke derfor leger finnes? For at de skal ta imot og høre på folk som klager? Om de også faktisk klarer å hjelpe så er jo det en vinn vinn bonus, men alle skal dø en dag. Anonymkode: 9d609...ff4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #20 Skrevet 6. mai 2021 Utakknemlige, kravstore og grinete pasienter og pårørende! Heldigvis er fåtallet slik Anonymkode: a6bad...f8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå