Gå til innhold

Badedrakt med string - upassende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en vennine har nå nettopp startet med svømming. Jeg fant ut at jeg skulle gå for badedrakt istedet for bikini, og jeg bestilte meg en jeg syntes var skikkelig fin på en nettbutikk. Dette var en med string under istedet for vanlig bak. 
Da vi hadde dusjet og tredd på oss badetøy, så fikk jeg til spørsmål fra henne om jeg skulle gå inn sånn?

Jeg ble litt satt ut, og sa «hva mener du? Kan jeg ikke bruken denne?»

Jeg fikk bare til svar «det var ingenting. Kjempefin drakt forresten», etterfulgt av et fnis. 

Dette har plaget meg litt de siste dagene, og jeg lurer på: er det upassende å bruke en slik badedrakt, eller er det helt greitt i dag? Jeg har jo sett andre bade i stringbikini, så skulle jeg ikke kunne bruke en badedrakt med en slik utforming? Eller er det upassende i bassenget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brukt det. Greit nok er jeg ikke 19 år gammel, men selv da ville jeg nok ikke brukt string åpenlyst. Dette er mer som en ser på i "pacific blue" eller "baywatch", av de gamle tv seriene alla Hollywood. Ikke noe som er kjent i Norge alle 2021.  Jeg ville ikke nødvendigvis sagt noe, eller brydd meg nevneverdig men igjen, det er ikke så allmenkjent å gå slik i Norge.

Har selv bestillt bikini der det var tanga/string som underdel fra utlandet, da har jeg bare bestillt overdel og fått denne til å passe med en annen underdel som jeg mener er mer passende.

Men du kan selvsagt gå med hva du vil, men vil ikke si at dette er vanlig i Norge.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du på død og liv blotte rompa di for alle, har du et behov for å vise den frem ?

Anonymkode: c5b93...26f

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Det er harry !

Anonymkode: f7ad0...dc6

• Liker 40
Skrevet

Ok, takk for svar. Får tro at de ikke sier noe på at man har på shorts utenpå da...

• Liker 1
Skrevet
Trinepia skrev (16 minutter siden):

Ok, takk for svar. Får tro at de ikke sier noe på at man har på shorts utenpå da...

Folk er veldig kjapp på "harry" knappen her på kg..  både med og uten grunn, men vil råde deg til å gå i noe annet i et offentlig basseng. Det blir som at en ikke har lov til med singlett på trening studiet..  G streng/ og string er nok ikke helt innenfor i det offentlige enten det gjelder basseng eller offentlig soling/bading. Bade bukse/shorts/vanlig bikini uderdel er dog helt innenfor føler jeg😊

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er ung og har fin rumpe synes jeg ikke det er upassende eller spesielt. Rumpa er ganske nøytral tross alt. Men like greit å bruke noe som dekker mer til dersom du føler deg utilpass. På badestrand er det helt greit, men svømmehall er litt annerledes, da er det ikke snakk om soling.

Anonymkode: 93f46...8ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

String er ikke pent, og det er ikke noe man bruker i "treningssammenheng" i et svømmebasseng. 

Anonymkode: 06a13...d8a

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å bruke på stranden, det høres bare ikke slik ut på KG. 

Anonymkode: 0cbc4...9fe

• Liker 8
Skrevet

Synes det kan være kult jeg, men akkurat når man går på svømming i en svømmehall så er det vel mer sporty badedrakter som gjelder, og ikke siste bademote fra Ex on the beach? 

Nå er det jo mange badedrakter som er laget for å sprade rundt på stranden i som sikkert fungerer like godt til trening, da. Men om man skal følge litt kleskoder eller hva man skal kalle det, så er det vel litt mer atletisk design som gjelder på svømmetrening.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig moderne nå, så ville ikke tenkt over det i det hele tatt. 

Anonymkode: 7033e...8ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes faktisk det er både upassende, ekstremt stygt og harry! Hadde det vært estetisk fint å vise rompa på den måten, hadde alle badedrakter og bikiner hatt det snittet. Men det har de ikke. Jeg synes det i tillegg er uhøflig - jeg har ikke lyst til å se andres rumper med en «tanntråd» mellom skinkene, jeg viser ikke min egen og synes andre burde oppføre seg på samme måte. Vil nok slite i Brasil jeg....

Anonymkode: 51fd2...433

• Liker 24
Skrevet

Jeg vil si string er innafor på stranda, men ikke i basseng.

Det virker hygienemessig mer "urent" å bruke string. Det stemmer sikker ikke, men jeg syns det er litt ekkelt med string i bassenf🤷‍♀️

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes til og med vanlig bikini er upassende i svømmehall. Syns det hører mer hjemme med badedrakt fra sportsbutikk egentlig. Bryr meg mindre med hva andre har på seg da. Så en gang en eldre dame som hadde på seg aaaalt for stor badedrakt, så hele musa hang og slang utenfor. Da ville jeg foretrekt en stram string-badedrakt 😂

Anonymkode: 89ca2...009

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe mot stringbikini/badedrakt generelt, men synes det er merkelig å bruke det i treningssammenheng. 

Anonymkode: c4bf4...c8e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Morsomt. Dette var noe jeg tenkte litt på når jeg nylig begynte med svømming etter mange års pause. Ble overrasket over hvilket badetøy noen av jentene der brukte. Det var mye rumpe og mye kløft i tydelige sexy snitt. Begynte å lure på om de jentene var der for å vise seg frem, gjøre seg sexy, enn å være der for å svømme.. Skjønner litt din venninne ts. Hun var flau på dine vegne. 

Anonymkode: d584c...a95

• Liker 16
Skrevet

Hvis folk bruker string på stranda, bør de slenge noe over seg når de skal opp på toalettet, som gjerne ligger i forbindelse med en restaurant. Ingen synes det er lekkert å se hele rumpa til folk når de sitter og spiser. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Trinepia said:

er det upassende å bruke en slik badedrakt,

Yes.

Anonymkode: 5ef8a...566

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så flaaaut! Hvorfor ønsker du å vise SÅ mye? Er der oppmerksomhet du er ute etter? Nå skjønner jeg hva som menes med "all oppmerksomhet er god oppmerksomhet"! 

Anonymkode: f1ec4...d76

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (5 minutter siden):

Hvis folk bruker string på stranda, bør de slenge noe over seg når de skal opp på toalettet, som gjerne ligger i forbindelse med en restaurant. Ingen synes det er lekkert å se hele rumpa til folk når de sitter og spiser. 

det gjelder uansett. ingen bør gå med badeklær på restaurant, DET er tragisk det

Anonymkode: e3c53...921

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...