Gå til innhold

Ser jeg ut som det jeg ser i speilet eller på kamera?!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ut som 2 forskjellige personer fra speil til kamera! Jeg er utrolig stygg på kamera, spesielt bilder fra bak kamera. Ser heelt forferdelig. Stor nese, skjev ansikt, bare latterlig. Jeg får så dårlig selvtillit fordi jeg vet ikke hvordan jeg ser ut? Hva er sannheten? Hvordan ser andre meg? Ser de meg som det jeg ser i speilet, eller som bildene jeg tar fra baksiden av kamera? :(

Anonymkode: 78802...77e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Mannen og barna mine ser også anerledes ut på bilder, mye penere i virkeligheten. Også har man de som ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten. 

Men andre ser deg heller ikke som du ser i speilet. Der ser du jo kun noen vinkler og øynene rett mot deg selv. 

Uansett så er utstrålingen det viktigste 🥰 Ingenting er penere enn mennesker med sunn selvtilitt. 

Anonymkode: d0a71...b86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Speil er speilvendt så du ser ikke slikt, du ser bedre ut i speilet fordi du ser deg slik hver dag.
I kamera ser du annerledes ut om kamera har forskjellige objektiv, 85mm ser annerledes ut enn 35mm.

Anonymkode: 41032...d9b

• Liker 11
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ser ikke helt hvorfor man ikke ser ut som man gjør i et speil? Når jeg ser andre i speilet så ser de jo ut som seg selv, bare speilvendt. Det er forskjell på speil og lysforhold også. 

Ikke alle ser særlig bra ut på bilder heller og jeg vil ikke si at man nødvendigvis kan stole på bilder heller. Enkelte kamera og objektiv er jo veldig lite flatterende på mange. Det er vel enkelte objektiv som er mer flatterende enn andre, men er de nærmere sannheten enn de som gjør at det ser ut som jeg har kjempenese og kraftige kinnbein? 

Enkelte vil si at man ser ut som man egentlig gjør på bilder, men jeg har sett ganske mange som ser annerledes ut og enkelte er helt ugjenkjennelige på bilder. 

AnonymBruker
Skrevet

Kamera er det som andre ser deg som. Derfor foretrekker jeg snapchat fordi jeg ser ut som det jeg ser i speilet 🙂 Evig livsløgn.

Anonymkode: 1fe53...904

• Liker 6
Skrevet

Speilet er speilvendt - og du ser deg selv slik du ser deg. Kamera viser hvordan andre ser deg. 

• Liker 1
Skrevet

I speilet ser du deg ubevisst fra dine beste synsvinkler. Det er dette bilde av deg du er vant med å se daglig. Men det er nok dessverre kamera som er det mest riktige av slik folk ser deg.

Jeg har det helt likt som deg. Syns jeg ser pen ut i speil og direkte stygg på bilder/film. Har aldri fikset å ta en selfie, av samme grunn.

Men så har du jo dem som er fotogene fra naturens side. Merkelig fenomen det der. Har feks en venninne som jobber som model. Hun er egentlig ikke spes pen. Helt vanlig. Men kamera elsker henne. Det har noe med proporsjonene i ansiktet å gjøre tror jeg. Og en trenger ikke være proff eller retusjere for at bildene gjør at hun nesten alltid blir like slående vakker. Jeg elsker å ta bilder av henne selv. Da føler jeg meg som en proff fotograf😄

Konklusjonen er vel at speilet lyver. Og det er store variasjoner hvor fotogene vi er på bilder og i film. Så når alt kommer til alt, er det kun slik folk møter deg i real life...som er den virkelige sannheten😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ut som 2 forskjellige personer fra speil til kamera! Jeg er utrolig stygg på kamera, spesielt bilder fra bak kamera. Ser heelt forferdelig. Stor nese, skjev ansikt, bare latterlig. Jeg får så dårlig selvtillit fordi jeg vet ikke hvordan jeg ser ut? Hva er sannheten? Hvordan ser andre meg? Ser de meg som det jeg ser i speilet, eller som bildene jeg tar fra baksiden av kamera? :(

Anonymkode: 78802...77e

Mobilkamera kan gjør en styggere. En tar ofte bilde for nært og proporsjonene blir da feil. En får eks større nese enn en har. Og en kan få fiskeøyne. 

For å ta bilder skikkelig av en burde fotografen stå litt lenger unna og heller zoome litt inn med speilreflekskameraet. Da blir proporsjonene bedre og mer riktig i ansiktet. 

Så, du er ikke sthøøøgg. ❤️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også lurt på. 

Jeg er utrolig lite fotogen. Synd for meg om det er kamera som forteller sannheten. 😜

Likevel får jeg stadig høre at jeg er en pen kvinner, og selv om speilet viser at jeg ser ok ut, så er jeg virkelig ikke pen på bilder. Stort sett. Plutselig kommer det noen bilder hvor jeg ser uforskammet bra ut. Det er enten eller egentlig, men mest at jeg ser fæl ut. 

En venninne av meg ser griselekker ut på bilder. I virkeligheten er hun ganske preget av å sykdom og å være sliten, men kamera elsker henne. Uten redigering. 

Anonymkode: d5e43...215

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva man ser i speilet er liker virkeligheten selv om det er speilvendt. Stå med en venninne foran speilet, hun ser jo ut som akkurat samme person :)

Prøv så å ta bilde og se hvor mye vinkler og skygger kan gjøre med ansiktet, selv om du holder kameraret i samme høyde som øynene dine. Det ser absolutt ikke likt ut som i virkeligheten.

Også har du kvaliteten på kameraet, og som en annen sier 35mm vs 85mm objektiv er som to helt forskjellige personer, og event til den som tar bilde. Spesielt selfie og mobilkamera tar veldig rare bilder, man holder mobilen alt for nærme ansiktet og selv om oppløsningen er bra, er ikke selve kameraet bra. Så nei, stol på speilet :)

Anonymkode: a9696...ba5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen i familien her er fotogene 😂 Mellomste sønnen er det, men ingen av oss andre. De andre ser heller ikke ut på bilder som de gjør i virkeligheten. Mannen er dritkjekk, men ser skikkelig sliten ut på bilder - tror det er fordi han blir usikker foran kamera? Så i det sekundet så kommer det frem, på en måte .. Aner ikke. Samme med meg. Jeg hater å bli tatt bilde av, så jeg tror det vises på en måte. Jeg vet liksom ikke hva min beste vinkel er + at jeg ser så «falsk» ut når jeg smiler. Det blir bare håpløst. Men jeg smiler jo ikke så falskt når jeg smiler til vanlig, ei heller sitter jeg som jeg har en kjepp i rompa. Det er jo bare et lite sekund liksom. 

Jeg stoler på speilet 🙃

Anonymkode: 5eb31...497

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, CorvusCorax said:

Speilet er speilvendt - og du ser deg selv slik du ser deg. Kamera viser hvordan andre ser deg. 

Det spørs helt på brennvidde, avstanda og komposisjon. 40-50mm (på fullformat) er som regel relativt tett på normalt perspektiv, men et typisk mobilkamera tilsvarer ca. 26mm.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får overdrevne trekk på selfies, stor nese, skjeve øyebryn, altfor høy panne osv.  Syns jeg ser best ut når jeg blir tatt bilde av uten at jeg vet det eller hvis jeg er småbrisen, da slapper jeg mer av.  Syns jeg er mest fotogen når bilder blir tatt i halvprofil, har høye kinnben og markert kjeve samt litt unorske øyne. 

Anonymkode: fdb7c...c96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kamera er mest korrekt, men da med en brennvidde på ca 40-50mm FX mode. Mobilkamera blir som regel feil for det er mellom 24-35mm. 

Anonymkode: 3b7ea...571

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (På 6.5.2021 den 1.02):

Det er bare tull. Noen ligner faktisk ikke på bilder.

Anonymkode: 78cc6...b77

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Jullen skrev (På 6.5.2021 den 1.43):

I speilet ser du deg ubevisst fra dine beste synsvinkler. Det er dette bilde av deg du er vant med å se daglig. Men det er nok dessverre kamera som er det mest riktige av slik folk ser deg.

Jeg har det helt likt som deg. Syns jeg ser pen ut i speil og direkte stygg på bilder/film. Har aldri fikset å ta en selfie, av samme grunn.

Men så har du jo dem som er fotogene fra naturens side. Merkelig fenomen det der. Har feks en venninne som jobber som model. Hun er egentlig ikke spes pen. Helt vanlig. Men kamera elsker henne. Det har noe med proporsjonene i ansiktet å gjøre tror jeg. Og en trenger ikke være proff eller retusjere for at bildene gjør at hun nesten alltid blir like slående vakker. Jeg elsker å ta bilder av henne selv. Da føler jeg meg som en proff fotograf😄

Konklusjonen er vel at speilet lyver. Og det er store variasjoner hvor fotogene vi er på bilder og i film. Så når alt kommer til alt, er det kun slik folk møter deg i real life...som er den virkelige sannheten😉

Tja, jeg har spurt flere folk om hvordan de ser meg, slik kamera viser eller slik speilet viser eller noe midt imellom. Jeg får som regel høre at jeg ser bedre ut irl enn på kamera bilder og at jeg er en mellomting av hva kamera og speil viser. I noen typer lys så ser andre meg slik speilet viser. Så lys har mye å si også. 

Så slikt varierer vel individuelt. 

Jeg ser forjævlig ut i vanlig kamera og ganske okey i speil. Men i noen speil ser jeg tragisk ut . 

Anonymkode: abdbb...f41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fotogen er det noe som heter. Det er at man ser bra ut på bilder, ofte ser man bedre ut enn in real life. Jeg er ikke fotogen. Blir selvbevisst og ubekvem når folk flasher opp et kamera. Får ofte høre at jeg er bedre ut i virkeligheten. Er forsåvidt bedre det da, og se best ut i virkeligheten enn på bilder tenker jeg. Så jeg holder en knapp på speilet 🙏

Anonymkode: 03c58...6f6

AnonymBruker
Skrevet
On 5/6/2021 at 12:41 AM, TheCatLady said:

Ser ikke helt hvorfor man ikke ser ut som man gjør i et speil? Når jeg ser andre i speilet så ser de jo ut som seg selv, bare speilvendt. Det er forskjell på speil og lysforhold også. 

Ikke alle ser særlig bra ut på bilder heller og jeg vil ikke si at man nødvendigvis kan stole på bilder heller. Enkelte kamera og objektiv er jo veldig lite flatterende på mange. Det er vel enkelte objektiv som er mer flatterende enn andre, men er de nærmere sannheten enn de som gjør at det ser ut som jeg har kjempenese og kraftige kinnbein? 

Enkelte vil si at man ser ut som man egentlig gjør på bilder, men jeg har sett ganske mange som ser annerledes ut og enkelte er helt ugjenkjennelige på bilder. 

Der har du svaret. Speilvendt er for mange ganske anderledes enn vi andre ser det. 

Anonymkode: c25c9...30d

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der har du svaret. Speilvendt er for mange ganske anderledes enn vi andre ser det. 

Anonymkode: c25c9...30d

Tja, så annerledes er det nå ikke. De fleste er ikke så usymmetriske at de ser helt annerledes ut og at man dermed ser pen ut i speilet og stygg ut på bilder. Det gir ingen mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler det ofte har med blikket å gjøre. Når jeg er heldig på bilder er bildet tatt akkurat i rette øyeblikk når jeg er med, og gjerne når folk sier ifra så jeg har blikket mitt på en rett måte. 

Om noen tar bilde uten å si ifra ser jeg som regel sløv ut, har en rar grimase, blunker osv... 

Anonymkode: 60337...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...