AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Mine er veldig nære sine egne barn, og veldig flink med barnebarn. Jeg savner likevel at de ser MEG! Jeg som har født tre barnebarn og er sammen med sønnen. Jeg får ingen tlf på bursdagen min. Jeg får aldri en mld om hvordan jeg har det. Jeg har dessverre mistet min kjære mamma, og hun har ikke sendt EN mld for å høre hvordan jeg har det.. Hun er oppegående teknisk, så det er ikke der det ligger. Lurer bare på hvordan deres svigerforeldre viser dere at de bryr seg? Kanskje jeg venter for mye med at de skal det... Jeg er vant med min kjære mor, som overøste oss, svigerbarn, barnebarn med omsorg og kjærlighet. Anonymkode: cf654...725 2
powerpuffen Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Svigermor og svigerfar behandler meg som om jeg skulle vært deres egen datter. Vi har dog ikke barn da, men jeg opplever de nesten som et ekstra sett med foreldre. Synes det høres trist ut at de ikke engang vier deg en tanke ved å sende en SMS når du har en tøff periode. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Sprinkle skrev (4 minutter siden): Svigermor og svigerfar behandler meg som om jeg skulle vært deres egen datter. Vi har dog ikke barn da, men jeg opplever de nesten som et ekstra sett med foreldre. Synes det høres trist ut at de ikke engang vier deg en tanke ved å sende en SMS når du har en tøff periode. Så hyggelig ❤️ Hvordan gjør de det da? Altså, behandler deg som sin egen? Anonymkode: cf654...725
powerpuffen Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hyggelig ❤️ Hvordan gjør de det da? Altså, behandler deg som sin egen? Anonymkode: cf654...725 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det - da det egentlig bare er alt det dagligdagse. Trenger de hjelp til å vaske huset spør de ikke bare sønnen sin, men også meg. Om de skal reise vekk en helg og trenger pass av hunden er det ofte jeg som blir kontaktet. Når jeg eller samboer har bursdag, får vi ofte gaver som er beregnet på oss begge osv. Jeg opplever generelt som at jeg blir behandlet på samme måte som min samboer blir behandlet av sine foreldre.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Det gjør de rett og slett ikke. Svigerforeldrene mine er skilt. Svigerfar dukker opp til barnebarnas bursdag (pliktbesøk) ellers ser vi han ikke. Ikke hører vi fra han heller. Svigermor kontakter meg når hun ikke får rask nok respons fra mannen min. Hun skriver gratulerer med dagen på facebook. Anonymkode: 3fde4...041
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Jeg får ofte meldinger om hvordan det går, har vi besøkt dem får jeg takk for besøket - melding. De spør alltid hva jeg vil spise, om jeg trenger noe osv når jeg er der og forteller samboeren min hele tiden at han må behandle meg bra så jeg ikke blir borte. Samboeren min sier på tull at de likr meg bedre enn ham hehe. Anonymkode: dd6bd...68f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg får ofte meldinger om hvordan det går, har vi besøkt dem får jeg takk for besøket - melding. De spør alltid hva jeg vil spise, om jeg trenger noe osv når jeg er der og forteller samboeren min hele tiden at han må behandle meg bra så jeg ikke blir borte. Samboeren min sier på tull at de likr meg bedre enn ham hehe. Anonymkode: dd6bd...68f Det hørtes så fint ut! Du er heldig! Godt å vite at de ser deg og dine behov🥰 Anonymkode: cf654...725
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Svigerfar og hans samboer er veldig hyggleige. Involverer meg, er flink med sønnen vår, sender melding på bursdag og kommer med gaver/blomster til meg, virker å bry seg oppriktig. Sender hyggelige meldinger til meg når de får bilder av barnebarnet og har ofte med seg "noe til kaffen" viss de kommer på besøk på kort varsel. Svigerfar hjelper ofte mannen med praktiske ting (mannen min hjelper også sin far når det trengs, det går begge veier.) Mannens mor er rett og slett utrivelig mot alt og alle. Ser kun seg selv og sine behov, og har aldri noe fint å si om noen Anonymkode: d4c0c...164
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mine er veldig nære sine egne barn, og veldig flink med barnebarn. Jeg savner likevel at de ser MEG! Jeg som har født tre barnebarn og er sammen med sønnen. Jeg får ingen tlf på bursdagen min. Jeg får aldri en mld om hvordan jeg har det. Jeg har dessverre mistet min kjære mamma, og hun har ikke sendt EN mld for å høre hvordan jeg har det.. Hun er oppegående teknisk, så det er ikke der det ligger. Lurer bare på hvordan deres svigerforeldre viser dere at de bryr seg? Kanskje jeg venter for mye med at de skal det... Jeg er vant med min kjære mor, som overøste oss, svigerbarn, barnebarn med omsorg og kjærlighet. Anonymkode: cf654...725 Men svigers også gjør jo det. Du er bare verken barn eller barnebarn. Og så tenker jeg: hva gjør du, ts? En forelder og besteforelder møter man som lite barn. Da er det 100% den voksnes - altså mor, far, bestemor og bestefar - som har ansvaret for å pleie kontakten og etablere relasjoner. Men man møter sine svigerforeldre som voksen. Da forventes det at 50% av relasjonsbyggingen gjøres av deg. Du kan helt sikkert utføre dine 50% bedre, og du får helt garantert ikke gjort noe med svigermor eller svigerfar ved å tenke at de burde endre seg. Så endre det du kan - din egen tilnærming. Anonymkode: 93439...484
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men svigers også gjør jo det. Du er bare verken barn eller barnebarn. Og så tenker jeg: hva gjør du, ts? En forelder og besteforelder møter man som lite barn. Da er det 100% den voksnes - altså mor, far, bestemor og bestefar - som har ansvaret for å pleie kontakten og etablere relasjoner. Men man møter sine svigerforeldre som voksen. Da forventes det at 50% av relasjonsbyggingen gjøres av deg. Du kan helt sikkert utføre dine 50% bedre, og du får helt garantert ikke gjort noe med svigermor eller svigerfar ved å tenke at de burde endre seg. Så endre det du kan - din egen tilnærming. Anonymkode: 93439...484 Skjønner at jeg får dette svaret. Ser hva du mener. Jeg har liksom hatt min mor før, og ikke tenkt så mye over det. Jeg mener at nå bør de bry seg litt, nå når jeg er i en så vanskelig situasjon, med å vise litt omsorg og omtanke... Anonymkode: cf654...725
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 Mine svigerforeldre tar aldri kontakt med meg. Får hilsen på Fb på bursdagen. Sender en del snap av barnebarnet til svigermor, hun kommenterer på det men aldri et spørsmål om hvordan det går. Jeg er gravid nå - på slutten og har hatt en tøff graviditet.. ikke EN gang har hun spurt hvordan det går. Og ja, jeg har stilt opp mye i form av emosjonell støtte da hun var alvorlig syk for et par år siden så det handler ikke om at jeg ikke gjør min del. Vi bor i tillegg langt unna de, så ja.. da blir man litt avhengig av sms, og andre digitale løsninger.. mulig det er det hun er fornærmet over også da.. at vi flyttet:/ Nei kan ikke annet å si enn at det er trasig, ts. Vet hvordan du har det og føler med deg. Anonymkode: 5081b...a27 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har bare svigermor, og hun har tatt meg imot med åpne armer. Vi er svært forskjellige, og har totalt forskjellige bakgrunner/verdisett. Hun respekterer dette uten å prøve å "vende meg om", og det ser jeg på som omsorg. Blir ellers inkludert i alt som foregår, blir ringt på bursdag og invitert til jul til tross for at vi ikke har barn. Har jobbet hardt for å få innpass og nå går alt "av seg selv". Det er ikke alle som har så enkelt for å involvere seg med svigerbarn, kanskje har de opplevd at barns kjærester forsvinner, og de vil beskytte seg selv. Ikke vet jeg. Anonymkode: 2e531...fe8
Wit Skrevet 6. mai 2021 #13 Skrevet 6. mai 2021 Mine svigerforeldre så nesten på meg som sin egen datter når de levde. Svigermor kalte meg for "jenta si" og sa at jeg var det nærmeste hun kom en datter (mannen har bare brødre). Hun ringte meg like mye som til mannen min, og jeg hjalp henne hvis det var noe de trengte hjelp til. Så gjennom gjerning og ord viste hun at hun satte pris på meg.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 Mine svigerforeldre viser hvor lite vi betyr ved å forskjellsbehandle meg og våre barn. Vi har også fått beskjed om at 'vi sitter ikke barnevakt for dine barn'. De sitter barnevakt for hans søsken sine barn. Jeg må si den stakk. Anonymkode: 65f19...0ba
pingeling Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Svigermor er bare full av omsorg. Hun er den som oftest tar kontakt og spør hvordan det går. Sender meg melding etter jobbintervjuer. Når jeg treffer henne så legger hun med en gang merke til hvordan jeg har det. Det er nesten skummelt hvor godt hun kan lese meg. Hun kjøper blomster til meg siden hun vet sønnen hennes ikke er så god på det enten det er morsdag eller fordi jeg har fått meg ny jobb. Gaver til alle anledninger. Uvant å ha noen som bryr seg så mye som hun gjør, for moren min er en helt annen type. Selv om jeg har veldig godt forhold til min egen mor, men de er bare forskjellige type mennesker. Svigerfar er en litt annen type, men behandler meg likt som de andre enten det er barn eller barnebarn. Og begge gjør alt de kan for barnet vårt. Hun er heldig som har en så fin familie
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #16 Skrevet 11. mai 2021 Mine svigerforeldre er glad i meg, og mitt barn fra før. De ringer og sender meldinger, alltid ved bursdag og andre sånne dager, når jeg er syk- jeg har en sykdom og er innimellom innlagt. De gir lik gave (pengesum) til mannen og meg, og lik sum til barnet mitt som deres ekte barnebarn. De inviterer på div og da får like gjerne jeg invitasjonen som min mann. Jeg får låne hytten når jeg vil- jeg bruker den innimellom for å få litt tid for meg selv. De kan gi meg en klem, eller styke meg på armen el, "ut av det blå". De har et godt forhold til mine foreldre, og de inviterer hverandre på ting. Osv. Jeg sitter stor pris på dem, og de på meg, og vi er flinke til å vise det. Mannen og jeg har vært sammen i ca 6 år, gift i snart 4 år. Anonymkode: e50c2...c1c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #17 Skrevet 11. mai 2021 Dem forguder den andre svigerdatteren sin, viser det veldig tydelig. Anonymkode: 446e9...d73
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 De behandler meg som om jeg er datteren deres. De hjelper alltid til der de kan, de blir nesten skuffet om vi sier at vi kan male de vinduskarmene (eks) selv siden svigermor er glad i å pusle med slik. De sender alltid melding på bursdag. De inviterer oss ofte på middag. Jeg elsker mine svigerforeldre ❤️ Anonymkode: 824c3...f5e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 Det nærmeste "alenetid" jeg har hatt med svigermor noen gang, var vel da hun dro ut fotoalbumet for å vise meg hvor pene jenter mannen min hadde datet som ung, og spørre "hva er det egentlig han ser i deg?" Ellers har jeg aldri fått en bursdagsgratulasjon nei, når barna våre ble født var det kun mannen som ble gratulert. Jeg har fått julegave to ganger på snart 20 år - begge gangene gensere som svigermor hadde kjøpt til seg selv men som ikke helt passet/kledde henne. Men alt det der klarer jeg faktisk å le av. Det som virkelig svir er at barna jeg har med sønnen hennes aldri får en eneste bursdagsgave, gratulasjon eller julegave heller. Det får de andre barnebarna hennes mengder av. Så nei, ikke alle har nære forhold til sine svigerforeldre. Anonymkode: 87184...b30
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #20 Skrevet 11. mai 2021 Mine bryr seg ikke. Det er ikke bare meg det går på. Jeg har erfart at dette vises ved alle deres barn som ikke er deres felles barn. Det er kun deres felles barn de bryr seg om, og felles barnebarn. Dessverre tror jeg ikke de ser det selv. Anonymkode: 29ff3...063
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå