Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føles helt grusomt.... i dette korona året har jeg også lagt på meg til alvorlig fedme... jeg har aldri følt meg verre og nå skal jeg bli fattig i et år i tillegg, og midt oppi det så fyller jeg 30 år!! 😫

k30 - sosialstønad - alvorlig fedme

hvordan skal dette livet gå fremover nå?

jeg klarte ikke å jobbe men jeg klarte være fin, men nå er jeg ikke en gang fin heller.... nå er jeg ingenting 

Anonymkode: a2f58...60d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å lær deg at verdien din ikke ligger i verken utseende eller mengde penger. 

Anonymkode: 84579...2e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Prøv å lær deg at verdien din ikke ligger i verken utseende eller mengde penger. 

Det med penger så gruer jeg meg til å leve på sosial stønad, da jeg tidligere i livet har vært veldig fattig og fått føle det på kroppen... å gå inn i et nytt år med sosial penger og være fattig nå, tar på psyken. Verdien min har ikke sammenheng med penger, det som begynner meg er hvordan det vil gå med meg på lite penger fremover

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg :( ❤️

Anonymkode: 7d03b...222

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det med penger så gruer jeg meg til å leve på sosial stønad, da jeg tidligere i livet har vært veldig fattig og fått føle det på kroppen... å gå inn i et nytt år med sosial penger og være fattig nå, tar på psyken. Verdien min har ikke sammenheng med penger, det som begynner meg er hvordan det vil gå med meg på lite penger fremover

Men da må du enten skaffe deg en jobb, eller prøve å komme deg over på en annen stønad. Er du syk, så må du starte i behandling og søke arbeidsavklaringspenger. Er du frisk må du søke jobber. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke se det som et nederlag, men heller se det som en startgrop. Og så bruker du startgropa til å planlegge hvordan du ønsker å leve, hva du ønsker å gjøre, og hvem du ønsker å være. 

Anonymkode: c2ce5...a9e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Spørs hva som er grunnen, men husk at mange kjente personer som enkelte forfattere og idrettsutøvere aldri hadde nådd toppen om de ikke hadde fått penger av sosialen. Det ga dem ikke bare tid til å følge drømmene, men energi. Mange tenker kanskje at man må vie hele dagen til den ene tingen, men selv profesjonelle idrettsutøvere kan trene så lite som to timer om dagen og selv kjente forfattere kan bruke noen få timer på å skrive. Uansett hva du gjør er det rutiner som er det viktige. Ikke slit deg ut, men ha rutiner. Hva med å bruke en halvtime av dagen på å lære deg et språk, to timer på koding og en time på trening? Det er 3,5 timer av dagen. Jeg tror det er verre om man tenker på alt man skal få til. Ta små steg, men ha gode rutiner. Ikke bli sur på deg selv om du feiler. Da blir det bare vanskeligere. 

Endret av Majer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (15 timer siden):

Spørs hva som er grunnen, men husk at mange kjente personer som enkelte forfattere og idrettsutøvere aldri hadde nådd toppen om de ikke hadde fått penger av sosialen. Det ga dem ikke bare tid til å følge drømmene, men energi. Mange tenker kanskje at man må vie hele dagen til den ene tingen, men selv profesjonelle idrettsutøvere kan trene så lite som to timer om dagen og selv kjente forfattere kan bruke noen få timer på å skrive. Uansett hva du gjør er det rutiner som er det viktige. Ikke slit deg ut, men ha rutiner. Hva med å bruke en halvtime av dagen på å lære deg et språk, to timer på koding og en time på trening? Det er 3,5 timer av dagen. Jeg tror det er verre om man tenker på alt man skal få til. Ta små steg, men ha gode rutiner. Ikke bli sur på deg selv om du feiler. Da blir det bare vanskeligere. 

Det var veldig veldig fint å lese ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg! Alle går gjennom bølgedaler her i livet. Husk at det snart kommer en opptur. Søker du på jobb, utdanning eller er under utredning for sykdom? Jeg studerte ikke før jeg var 35, du har fortsatt tid.

Anonymkode: d7d10...be5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å faste, google it.
Du blir klar i toppen og får mye energi, raskt!

Anonymkode: 4a842...868

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynn å faste, google it.
Du blir klar i toppen og får mye energi, raskt!

Anonymkode: 4a842...868

Enig med dette tipset🏋💃💪Alle burde fastet litt

Anonymkode: 6ad9e...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...