Gå til innhold

Vanskelig for å løfte armen etter vaksinen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått koronavaksinen i dag. Armen min er blitt skikkelig øm og det blir vanskeligere og vanskelige å løfte den. Vet dette er helt normalt og er ikke bekymret. Men jeg er alene med en ettåring i morgen, og slik det er nå har jeg ikke sjanse til å løfte han. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre i morgen? Noen som har tatt vaksinen og kan si at det vil være bedre når jeg våkner i morgen? 😅 Tips og råd til å håndtere en ettåring med én hånd tas imot 🙋‍♀️

Anonymkode: f24a0...2f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men vil Ibux hjelpe? 

- ts 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er helt vanlig å ha litt vondt i armen etter vaksine. Jeg har pleid å ta influensavaksinen, og fikk som regel vondt i armen en dag eller to etterpå. Det gir seg raskt.

AnonymBruker
Skrevet

Ta heller en ibux eller paracet i morgen tidlig om du fortsatt har vondt.

Anonymkode: 0c28a...01b

Gjest Tamsi
Skrevet

Det var kjempevondt! Men allerede neste morgen var det ganske bra igjen for min del.

Jeg har forstått det slik at man bør unngå smertestillende.

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Det er helt vanlig å ha litt vondt i armen etter vaksine. Jeg har pleid å ta influensavaksinen, og fikk som regel vondt i armen en dag eller to etterpå. Det gir seg raskt.

Dette kan ikke sammenlignes med andre vaksiner jeg har tatt. Får fysisk ikke løftet hånden opp på hodet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vaksine i går, hadde utrolig vondt i armen både på kvelden og i natt, klarte som deg knapt å løfte armen. Men i dag har det gått helt fint og jeg har nesten ikke merket noe. Ingen problem å løfte barna ☺️ Nå er jeg bare såvidt litt øm.

Anonymkode: c7db0...de5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tamsi skrev (Akkurat nå):

Det var kjempevondt! Men allerede neste morgen var det ganske bra igjen for min del.

Jeg har forstått det slik at man bør unngå smertestillende.

Så godt å høre at du var bedre allerede neste morgen. Krysser fingrene for det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok vaksine i går, hadde utrolig vondt i armen både på kvelden og i natt, klarte som deg knapt å løfte armen. Men i dag har det gått helt fint og jeg har nesten ikke merket noe. Ingen problem å løfte barna ☺️ Nå er jeg bare såvidt litt øm.

Anonymkode: c7db0...de5

Så bra! 😊

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep,helseskadelig innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vaksinen i går ettermiddag. I går kveld ble armen øm, og i natt kjente jeg at den var stiv (men ikke sånn at det hadde vært et problem å ta seg av en ettåring). Jeg har kjent det i dag også, men nå i kveld har det sluppet taket. Er ørlite stiv, men veldig mye bedre. Så tipper det går fort over for deg. 

Jeg mener å ha lest at Paracet er et bedre valg enn Ibux, men vet ikke hvorfor det er slik. Du kan jo google det for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: d2f17...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var skikkelig øm i armen i 2 dager etterpå. Men dagen etterpå merket jeg at til mer jeg brukte den, til lettere ble det 😊

Anonymkode: 2f266...f6a

Skrevet

it will pass... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er du i dag? 

Anonymkode: a82b9...5d0

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg hadde også det slik dagen etter vaksinen, så gikk det over i løpet av natta. Altså gikk det over i løpet av ca 30t fra vaksineringtidspunkt. Bare løft med den andre armen.

Anonymkode: 628fc...c61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette kan ikke sammenlignes med andre vaksiner jeg har tatt. Får fysisk ikke løftet hånden opp på hodet. 

Jeg tok HPV-vaksine og ble veldig øm og stiv i armen. Var ikke sjans i havet for å løfte armen høyere enn skulderhøyde. Den var helt stiv og såå vond! Så dette er slett ikke unormalt eller noe som bare skjer etter korona-vaksine. 🙂 Ble gradvis bedre hos meg etter noen dager, men det tok litt tid før det ble helt borte. 

Anonymkode: 36027...e19

Skrevet

Hos meg varte det nøyaktig halvannet døgn. Fikk vaksine på kvelden dag 1. Kunne ikke løfte armen og hadde vondt hele natten og hele dagen 2. Litt ømt natt til dag 3, men da jeg våknet om morgenen var det over. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er du i dag? 

Anonymkode: a82b9...5d0

Mye bedre! 😊

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok HPV-vaksine og ble veldig øm og stiv i armen. Var ikke sjans i havet for å løfte armen høyere enn skulderhøyde. Den var helt stiv og såå vond! Så dette er slett ikke unormalt eller noe som bare skjer etter korona-vaksine. 🙂 Ble gradvis bedre hos meg etter noen dager, men det tok litt tid før det ble helt borte. 

Anonymkode: 36027...e19

Opplevde ikke å bli så dårlig i armen etter hpv. Kanskje forskjellig hvordan folk reagerer, selv om begge settes i.m 🤷‍♀️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...