Gå til innhold

Kaniner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene er utrolig søte - og vokser vanvittig fort! :overrasket:

Skrevet

Ja, men de er søte i alle aldre! Jeg har en dvergkanin og den er ganske liten, til tross for at den er 5 år. :)

Skrevet

Smaker nydelig når de grilles med rosmarin, olivenolje og hvitløk.

Skrevet
:overrasket:  Det der var ikke artig i det hele tatt....

Tror faktisk ikke det var ment som morsomt. Det er en kjent sak at kaninkjøtt er nydelig mat (mange helseinstitusjoner ol bruker kaninkjøtt pga det er så sunt og magert).

Tror du alle som har mini-gris blir støtt hvis noen snakker om svinestek? :klø:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Tror faktisk ikke det var ment som morsomt. Det er en kjent sak at kaninkjøtt er nydelig mat (mange helseinstitusjoner ol bruker kaninkjøtt pga det er så sunt og magert).

Tror du alle som har mini-gris blir støtt hvis noen snakker om svinestek? :klø:

:) Og der står jo at vi skal skrive hva vi vil.

Skrevet

Men det var liksom under kategorien "kjæledyr" da ;)

Skrevet
Men det var liksom under kategorien "kjæledyr" da  ;)

Joda, sant nok!

For å spore tilbake tråden:

Kaniner... Ømfintlige/skjøre, søte, gnager der de ikke skal gnage (har egen radar for å skjønne hvor man helst ikke vil at de skal gnage? :roll: ) Bæsjer masse hvis de blir redde(!), er redd ting som kommer "ovenfra" (instinkt), liker å gjemme seg i små huler, liker å bli kost med, litt dumme(?!), noen av de kan dresseres(?), renslige (har fast do-plass, ikke nødvendigvis der vi syns de skal ha det..).

(tenker du på å skaffe deg kanin?)

Skrevet

Det var - som noen allerede har påpekt - ikke ment som en morsomhet. Skrev det første som falt meg inn, og jeg elsker kaninkjøtt! Jeg henger meg dessuten sjelden opp i hvilket forum ulike innlegg er postet i, og så ikke at jeg befant meg i kjæledyrforumet. Forøvrig går det fint å ha en kanin som kjæledyr før man eventuelt eter den.

Skrevet
Joda, sant nok!

For å spore tilbake tråden:

Kaniner... Ømfintlige/skjøre, søte, gnager der de ikke skal gnage (har egen radar for å skjønne hvor man helst ikke vil at de skal gnage? :roll: ) Bæsjer masse hvis de blir redde(!), er redd ting som kommer "ovenfra" (instinkt), liker å gjemme seg i små huler, liker å bli kost med, litt dumme(?!), noen av de kan dresseres(?), renslige (har fast do-plass, ikke nødvendigvis der vi syns de skal ha det..).

(tenker du på å skaffe deg kanin?)

Nope, jeg HAR en kanin :)

Skrevet

De er veldig gode til å grave ganger i jorda. De blir fort mange, om det er to av forskjellig kjønn i et bur. ;) De elsker løvetann og kløver. Liker på ha selvskap-

De er veldig søte! Noen er veldig kosete og elsker å bli klødd bak øret,- som min Bilbo f.eks. :kose: Noen kan bite når de blir redde, som min Legolas. :(:kose:

Skrevet

Kaniner er herlige dyr. De er så søte med den nesa som går opp og ned hele tiden. Også har de sånn personlighet. Har hatt flere kaniner selv. Og de er så forskjellige. Men det er så vondt når de dør. Da blir jeg helt fra meg jeg. :(

Skrevet
Kaniner er herlige dyr. De er så søte med den nesa som går opp og ned hele tiden. Også har de sånn personlighet. Har hatt flere kaniner selv. Og de er så forskjellige. Men det er så vondt når de dør. Da blir jeg helt fra meg jeg. :(

Men kaniner lever ikke så lenge. Sånn er det bare ;) Kan du ikke heller tenke på at de var heldige som fikk leve det korte kanin-livet sitt hos deg? :klem:

Skrevet

Ja, kaniner dør altfor fort. Dessverre. Egentlig kan jeg ikke ha dyr jeg fordi jeg får så mye angst når de dør. Hver morgen er jeg livredd om de ligger døde når jeg står opp. Kan stå opp midt på natta for å sjekke om de lever. Og det er veldig rart da. Og første jeg gjør når jeg kommer hjem er å se om de lever. :tristbla:

Skrevet

Men noen som kan litt "kanin språk". Hvis kaninen foreksempel stryker haka simot deg (som min kanin bruker) hva mener han da? Og når han tramper, er han sint da? Og slike andre ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...