AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Noen som vet gangen i dette, starter man hos fastlegen eller henvendelse til nav feks? Har vært gradert ufør i et par år, 70%. Min arbeidsevnevurdering konkluderte med at jeg fungerer 30% i den jobben jeg har nå, men vil være lavere i andre yrker/stillinger. Var en vond og lang prossess med nav sist synes jeg, så jeg kvier meg voldsomt for å starte med dette igjen, men kjenner på kropp og sjel at jeg ikke greier å jobbe denne lave prosenten heller, har virkelig forsøkt. Er det noen som helst mulighet for at man mister den allerede innvilgende graderte trygden ved en ny søknad? Høres sikkert paranoid ut, men har hatt noen svært negative erfaringer med nav så dette er noe jeg frykter. Pga dette er jo heller ikke forholdet til veileder spesielt bra, fastlegen min er gull verdt da. Er jo ikke mye å leve av uansett, men det ville hjulpet mye med full trygd. Er sliten av å tenke på dette, vært fint om noen med innsikt kunne svart. Anonymkode: 9ee38...2b9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Du må starte hos fastlegen. Jeg er gradert ufør og har en liten stilling som jeg nå ikke fungerer mer i. Har snart gått 1 år sykemeldt og har fått vedtak om videre AAP. Må gjennom samme møljen med arbeidsevnevurdering for de % som er igjen. Mister ikke den graden du allerede er ufør. Anonymkode: 206be...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må starte hos fastlegen. Jeg er gradert ufør og har en liten stilling som jeg nå ikke fungerer mer i. Har snart gått 1 år sykemeldt og har fått vedtak om videre AAP. Må gjennom samme møljen med arbeidsevnevurdering for de % som er igjen. Mister ikke den graden du allerede er ufør. Anonymkode: 206be...4a0 Takk for svar, er den møljen du nevner jeg ser litt mørkt på. Hjelper at eksisterende grad er trygg da, får se hvor lenge jeg går før jeg må foreta meg noe. Anonymkode: 9ee38...2b9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må starte hos fastlegen. Jeg er gradert ufør og har en liten stilling som jeg nå ikke fungerer mer i. Har snart gått 1 år sykemeldt og har fått vedtak om videre AAP. Må gjennom samme møljen med arbeidsevnevurdering for de % som er igjen. Mister ikke den graden du allerede er ufør. Anonymkode: 206be...4a0 så hvis man er feks 80% ufør og har jobbet 20% (min.6 mnd), så er lønnen i denne 20% jobben grunnlaget for sykemeldingen. men jeg har misforstått(ikke ts), trodde man kunne søke ufør 20% etter 12 mnd sykemelding når man er ufør fra før🧐 så da blir det 3 år på aap igjen. er det restriksjoner eller noe minimumsbeløp man må ha tjent? hva med noen som plutselig gjør det godt i eget firma og ta ut 200 000 i lønn, på en 20% stilling😱😊(kan jo skje noen!) Anonymkode: 39513...489
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 nå tenkte jeg ikke på at man blir jo trekt alt over 4G. hvis man feks kan tjene 50 000 som 80% ufør uten å bli trekt, vil jo det være beregningsgrunnlag. jippi gå fra minsteufør 80% 200 000 opp til minsteufør 100% 250 000, etter at man som syk har jobbet 20% man ikke burde pga helsen. jeg ser bare fremtiden for meg(er nesten helt sengeliggende og holder på med søknad😣) er begynt å bli så misunnelig til og med på folk i lavtlønnsyrke. men bare det at de har et liv tross alt🥲 Anonymkode: 39513...489 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå