Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig utdannet ingeniør med bachelor om 3 uker.

noen som kan si noe om ca startlønn? Vet det variere altså.. men ønsker meg kun en pekepinn.

Anonymkode: 38707...94c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags ingeniør? Studieretning?

Anonymkode: 1f07b...060

AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo variere veldig. Både etter retning, arbeidsgiver og sted i landet. Meld deg inn i Nito, så kan de hjelpe deg med deres lønnsstatistikk (jeg har ingen kobling mot Nito)

Anonymkode: 883e7...945

Skrevet

Gjennomsnittlig startlønn for siv.ing er rett under 600K. Bachelor kan ligge en del under, avhengig av hvor i landet du får jobb, hva du har bachelor i osv.

Skrevet

Gjennomsnittlig startlønn for ingeniør med bachelorer er mellom 439 000 og 525 000, etter hvilken sektor man er i. Så ett sted mellom der kan du nok forvente havne. 

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (2 timer siden):

Gjennomsnittlig startlønn for ingeniør med bachelorer er mellom 439 000 og 525 000, etter hvilken sektor man er i. Så ett sted mellom der kan du nok forvente havne. 

Fikk kontrakten i dag, fikk litt over 560 000.. Trodde ikke jeg kunne drømme om å være så heldig.. kanskje det er gjort en feil😳

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk kontrakten i dag, fikk litt over 560 000.. Trodde ikke jeg kunne drømme om å være så heldig.. kanskje det er gjort en feil😳

Gjennomsnittslønn er nettopp ett gjennomsnitt av alle innrapporterte tall, det er ikke en "minstelønn" eller "makslønn".
Noen får lavere enn X, noen får mer enn X, og dermed finner man gjennomsnitt.
Det er ikke uvanlig å få høyere lønn enn gjennomsnittet, det betyr bare at det også er noen som får langt mindre som er med å dra ned snittet.
Og det kan godt hende du faktisk får latterlig lav startlønn sammenlignet med andre ingeniører innenfor samme felt, selv om din lønn er mye høyere enn hva en ingeniør i ett annet fagfelt får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...