Gjest *lurerlitt* Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 kan noen forklare meg hvordan jeg kan få missbrukt vandelsattesten min? Jeg komemr selv ikke på noe å gjøre med den. Og av den grunn skjønner jeg ikke at det skal være så innmarig viktig en bekreftelse fra en eventuell arbeidsplass for at jeg skal få mimn egen vandelsattest.. Kan noen svare meg på dette? Snakk om å lage seg papirmølleproblemer. Mollboland..
Gjest *Lurerlitt* Skrevet 4. september 2005 #2 Skrevet 4. september 2005 Ingen som har en logisk forklaring?
Nella Skrevet 4. september 2005 #3 Skrevet 4. september 2005 Spør politiet hvorfor det er sånn så får du nok en logisk forklaring. Jeg vet ikke....
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #4 Skrevet 4. september 2005 Nei, jeg aner ikke, men husker at jeg måtte ha med meg kontrakten min til poitiet for å få den. Men skjønner det jo på en måte. For tenk hvis alle kunne få vandelsattester hele tiden? Hvis folk ville "sjekke om de hadde noe på seg" eller no...? Finnes sikkert endel folk som vil det - og da får jo politiet ennå merå gjøre
fniseline Skrevet 4. september 2005 #5 Skrevet 4. september 2005 Hei, Det er egentlig ikke så mange typer arbeidsgivere som har lov til å be politiet om vandelsattest. -Derfor bør du også legge ved et brev som sier: "Min vandelsattest er konfidensiell informasjon, vandelsattesten og informasjonen i den kan ikke gies til noen andre uten mitt samtykke" til din arbeidsgiver når du gir vandelsattesten (uansett hva som står/ikke står i vandelsattesten). Med vennlig hilsen Fniseline
Tusenfryd Skrevet 4. september 2005 #6 Skrevet 4. september 2005 (endret) Jeg måtte også levere en bekreftelse fra de som trengte min vandelsattest for å få den. Mannen min skulle også ha, men hans søknad fikk jeg ikke levere, må møte personlig. Jeg får ikke misbrukt min vandelsattest - men tenk hvis jeg fikk tak i din uten spørsmål? Endret 4. september 2005 av Tusenfryd
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #7 Skrevet 4. september 2005 Politiet vil simpelten ikke gi deg vandelsattest uten at du har bekreftelse på hvorfor du vil ha den. Det er nå ikke store problemet å ta med seg en lapp fra arbeidsgiver, bekreftelse på at du har kommet inn på lærerskolen eller hva det nå måtte være slags grunn til at man trenger en slik attest.
Gjest *Lurerlitt* Skrevet 5. september 2005 #8 Skrevet 5. september 2005 Jeg måtte også levere en bekreftelse fra de som trengte min vandelsattest for å få den. Mannen min skulle også ha, men hans søknad fikk jeg ikke levere, må møte personlig. Jeg får ikke misbrukt min vandelsattest - men tenk hvis jeg fikk tak i din uten spørsmål? ← Det er vel og bra at jeg ikke har innsyn i alle og enhvers vandelsattest. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal måtte ha en tredje part for at jeg skal få min. Hvorfor skal ikke jeg få se dette? Det er jo meg det omhandler, samme om der står noe eller ikke så er det mitt. Er det ikke litt overformynderi?
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 6. september 2005 #9 Skrevet 6. september 2005 En vandelsattest er vel kanskje ikke en vandelsattest. Politiet må vite hva den skal brukes til for å vite hva de skal "inkludere".
vixen Skrevet 6. september 2005 #10 Skrevet 6. september 2005 http://www.straffet.com/lovbrudd/politiatest.htm Dette forklarer kanskje noe? -viXen-
Lemona Skrevet 6. september 2005 #11 Skrevet 6. september 2005 En vandelsattest er vel kanskje ikke en vandelsattest. Politiet må vite hva den skal brukes til for å vite hva de skal "inkludere". ← Dette er jo ikke en attest som er til deg. Den skal jo leveres en tredjeperson. Derfor er det viktig at de ikke får info som de ikke har krav på. Politiet bryr seg nok mindre om skolen, barnehagen eller hva det er får vite alt en person har gjort av straffbare handlinger. Dette dreier seg nok om personvern, noe som er langt fra overformynderi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå