AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Virker til at alle foretrekker å dusje rett på gulv nå? Varer ikke et bad lengre om man velger dusjkabinett? Anonymkode: 82f36...d00 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Spørs på badet. Er ikke på alle bad det er mulig å dusje rett på gulvet, og da kan kabinett være billigste løsning finnes ganske mange nyere dusjkabinett som er ganske fine Anonymkode: af806...e24 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Det er helt ut, og det må ha med størrelser på bad å gjøre. Badene er små i leilighetene i byer, og byer er vanligvis de som fronter alle nye trender. Men det er egentlig veldig dumt. Det er jo mye billigere, enklere, og mer sikkert, istedenfor å prøve å tette hele baderommet - å bruke dusjkabinet. De finnes jo fine også. Anonymkode: b5dbd...bb3 2
GudSelv Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Virker til at alle foretrekker å dusje rett på gulv nå? Varer ikke et bad lengre om man velger dusjkabinett? Anonymkode: 82f36...d00 Med tanke på vannskader er dusjkabinett det tryggeste valget. Personlig foretrekker jeg å dusje rett på gulvet. 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er helt ut, og det må ha med størrelser på bad å gjøre. Badene er små i leilighetene i byer, og byer er vanligvis de som fronter alle nye trender. Men det er egentlig veldig dumt. Det er jo mye billigere, enklere, og mer sikkert, istedenfor å prøve å tette hele baderommet - å bruke dusjkabinet. De finnes jo fine også. Anonymkode: b5dbd...bb3 Kan du vise eksempel på et fint et? Anonymkode: 640a1...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Kommer alltid til å ha dusjkabinett pga baderommet blir da så mye mindre utsatt for fukt. Denne fordelen trumfer alle andre aspekt rundt dette tema for meg. Anonymkode: f5da9...26b 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Jeg håper det. Synes det er mye vanskeligere å holde et dusjkabinett rent. Anonymkode: 37ede...498 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 GudSelv skrev (9 minutter siden): Med tanke på vannskader er dusjkabinett det tryggeste valget. Personlig foretrekker jeg å dusje rett på gulvet. Bryr du deg ikke om vannskader da? Anonymkode: 6cffe...444 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 usj ja 'thats so the 90 ties'. Anonymkode: 1855d...30c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Jeg syns dusjkabinett er noe herk og foretrekker helt klart å dusje rett på gulvet. Anonymkode: d31fd...201 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Bryr meg lite om hvor pent det ser ut (selv om jeg har et relativt stort et), jeg kommer alltid til å bruke dusjkabinett. Det er mye tryggere ift fukt og jeg har plass til det. Rengjører regelmessig slik at det ikke blir et herk å gjøre. Anonymkode: c2ee7...692 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Det er ikke lett å holde et dusjkabinett pent, men jammen er det ikke særlig pent der man har dusjet rett på flisene i 15 år heller... Vi bygde på huset, og laget da nytt bad, for 10 år siden. Da valgte vi dusjkabinett, men det er bare å ta det bort, så er det dusjhjørne under om vi ombestemmer oss😉. Angrer ikke det spor! Deilig å ikke bekymre seg for lekkasjer og fukt! Skal skifte kabinett i sommer, så duger det noen år til! Under er det like fint 😊💧 Anonymkode: 26705...692 3
GudSelv Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Bryr du deg ikke om vannskader da? Anonymkode: 6cffe...444 Nei, jeg er ikke bekymret for vannskader med det første. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du vise eksempel på et fint et? Anonymkode: 640a1...1f8 https://www.bygghjemme.no/kjokken-och-bad/baderom/dusj/dusjkabinett/dusjkabinett-bathlife-betrakta-90x90-rett-r-och-w-klarglass/p-842681 Anonymkode: b5dbd...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 Synes dusjkabinett er grusomme, alltid den stygge sokkelen under - og virker helt håpløst å gjøre rent mellom kabinett og vegg? Kommer jo litt støv der etterhvert. Har dusjhjørne og ikke hatt noen problemer med fukt - tenker det skal være rimelig trygt når det er utført av fagfolk? Anonymkode: c69bc...e70 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg håper det. Synes det er mye vanskeligere å holde et dusjkabinett rent. Anonymkode: 37ede...498 Vann, bittelitt zalo og en stor dæsj salmiakk, så løser det problemet seg!😂 enkelt. Men husk god utlufting, åpne vinduer i huset. Anonymkode: 95471...557
Million Skrevet 6. mai 2021 #17 Skrevet 6. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes dusjkabinett er grusomme, alltid den stygge sokkelen under - og virker helt håpløst å gjøre rent mellom kabinett og vegg? Kommer jo litt støv der etterhvert. Har dusjhjørne og ikke hatt noen problemer med fukt - tenker det skal være rimelig trygt når det er utført av fagfolk? Anonymkode: c69bc...e70 Det er en tidsbestemt varighet på bad der man dusjer rett på gulv. En dag er det ikke tett lenger. Tror det er en levetid på ca 20-25 år man sier på bad, før det begynner å bli fare for lekkasjer og slikt. Før eller senere vil det ikke være tett lenger der man dusjer rett på gulv. Jeg har også dusjhjørne, der man dusjer rett på gulv. Det er av plasshensyn. Det er rett og slett ikke plass til et kabinett på mitt knøttlille bad. Badet ble totalrenovert i 2019, så det er ganske nytt og jeg har noen år på meg.... Og her: https://blogg.vb.no/privat/hvor-lang-levetid-har-et-bad Endret 6. mai 2021 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #18 Skrevet 6. mai 2021 Det er mye mer stilrent, og man kan velge store løsninger, som dusj for to. De fleste jeg kjenner har minst 90-dører, så har lite med plassmangel å gjøre. Moderne bad tåler fukten fint også over tid, da byggenormer de siste 20 årene sikrer at membranen er helt tett. I tillegg har badene våre moderne varmekabler, varme i speil, og en veldig effektiv avtrekksvifte. Så fuktig er det aldri der. Anonymkode: 6cc4a...011 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #19 Skrevet 6. mai 2021 Her blir det aldri dusjet rett på gulvet. Jeg drømmer om å pusse opp badet, og da blir det videreført dusjing i dusjkabinett her hos oss. Anonymkode: 5f42e...cd2 2
tdm900 Skrevet 6. mai 2021 #20 Skrevet 6. mai 2021 Kommer alltid til å ha dusjkabinett. Den dagen badet blir renovert, blir det med gulvbelegg og og Fibo Trespo plater på vegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå