AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Del Skrevet 5. mai 2021 Kvinne 42 år. har i det siste opplevd at hjertet / brystet slår litt hardere. Ikke raskere, men hardere. tok en ekg men alt var fint, hadde ikke disse slagene akkurat da. kan det være alderen? Det er ikke smerter, bare irriterende/ ubehag. jeg veier 74 kg og er 1.68 høy. Burde nok gått ned 5 kg. Men kan vel ikke være overvekt heller? mer dette normalt? Min mor hadde også dette i min alder? blir veldig glad for svar av noen fine damer her inne Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heymakaroni Skrevet 5. mai 2021 #2 Del Skrevet 5. mai 2021 Bruker du Astma medisiner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Del Skrevet 5. mai 2021 Heymakaroni skrev (13 minutter siden): Bruker du Astma medisiner? Nei, ingen medisiner Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. mai 2021 #4 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kvinne 42 år. har i det siste opplevd at hjertet / brystet slår litt hardere. Ikke raskere, men hardere. tok en ekg men alt var fint, hadde ikke disse slagene akkurat da. kan det være alderen? Det er ikke smerter, bare irriterende/ ubehag. jeg veier 74 kg og er 1.68 høy. Burde nok gått ned 5 kg. Men kan vel ikke være overvekt heller? mer dette normalt? Min mor hadde også dette i min alder? blir veldig glad for svar av noen fine damer her inne Anonymkode: 9a556...fa2 Herre min skaper, har jeg skrevet et innlegg her som jeg ikke husker?? Akkurat dette kunne jeg ha skrevet selv - inkludert (nesten) høyde og vekt! Et par cm høyere og et par kg tyngre 😂 Dette var nesten litt skummelt... Det vil si, jeg har også ganske rask puls også - og får betablokkere for dette. Men når pulsen roer seg i takt, kommer hjertebanken i stedet. Jeg har også tatt EKG og aktuelle blodprøver - pulsen har på det verste vært på 166 i hvile - så jeg takket pent for betablokkerne... Sikker på at pulsen din til tider ikke er litt høyere enn normalt? Hjertebanken min kommer som sagt gjerne når pulsen sanker... Legen sier det er normale ekstraslag, som ikke er farlig og som alle har - men som noen av oss dessverre kjenner bedre enn andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Del Skrevet 5. mai 2021 Overgangsalder? Anonymkode: 05dc0...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 5. mai 2021 #6 Del Skrevet 5. mai 2021 Teatrica skrev (2 minutter siden): Herre min skaper, har jeg skrevet et innlegg her som jeg ikke husker?? Akkurat dette kunne jeg ha skrevet selv - inkludert (nesten) høyde og vekt! Et par cm høyere og et par kg tyngre 😂 Dette var nesten litt skummelt... Det vil si, jeg har også ganske rask puls også - og får betablokkere for dette. Men når pulsen roer seg i takt, kommer hjertebanken i stedet. Jeg har også tatt EKG og aktuelle blodprøver - pulsen har på det verste vært på 166 i hvile - så jeg takket pent for betablokkerne... Sikker på at pulsen din til tider ikke er litt høyere enn normalt? Hjertebanken min kommer som sagt gjerne når pulsen sanker... Legen sier det er normale ekstraslag, som ikke er farlig og som alle har - men som noen av oss dessverre kjenner bedre enn andre. Ingen andre symptomer som utmattelse?, xtrem hodepine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Del Skrevet 5. mai 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Herre min skaper, har jeg skrevet et innlegg her som jeg ikke husker?? Akkurat dette kunne jeg ha skrevet selv - inkludert (nesten) høyde og vekt! Et par cm høyere og et par kg tyngre 😂 Dette var nesten litt skummelt... Det vil si, jeg har også ganske rask puls også - og får betablokkere for dette. Men når pulsen roer seg i takt, kommer hjertebanken i stedet. Jeg har også tatt EKG og aktuelle blodprøver - pulsen har på det verste vært på 166 i hvile - så jeg takket pent for betablokkerne... Sikker på at pulsen din til tider ikke er litt høyere enn normalt? Hjertebanken min kommer som sagt gjerne når pulsen sanker... Legen sier det er normale ekstraslag, som ikke er farlig og som alle har - men som noen av oss dessverre kjenner bedre enn andre. Tror hvilepulsen min er 70 ca? Litt usikker. Ellers ok puls og blodtrykk. legen min sa også det er normale ekstra slag. Det er spesielt hvis jeg halv sitter/ ligger på ryggen.. Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Del Skrevet 5. mai 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Ingen andre symptomer som utmattelse?, xtrem hodepine? Nei, ingenting annet ts Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Overgangsalder? Anonymkode: 05dc0...02e Har tenkt tanken.. men vet ikke. Mensen og alt annet er i orden. Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Del Skrevet 5. mai 2021 Jeg har blitt overfølsom mot kaffe og sukker, så opplever det slik når jeg glemmer megnyt og tar en sjokoladebitnfor mye, eller drikker mer enn 1 kopp kaffe. Er 40 og samme høyde/vekt som deg. Anonymkode: dd6e5...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har blitt overfølsom mot kaffe og sukker, så opplever det slik når jeg glemmer megnyt og tar en sjokoladebitnfor mye, eller drikker mer enn 1 kopp kaffe. Er 40 og samme høyde/vekt som deg. Anonymkode: dd6e5...9b3 Jeg har nettopp begynt å drikke litt kaffe, ikke mye.. ka skje 2-3 kopper i uka.. ellers er jeg litt for glad i brus. Kanskje er det sukkeret? Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Del Skrevet 5. mai 2021 Jeg fikk det av angst og sånn. Jeg går på betablokker nå og det er ikke problem mer. Anonymkode: 7e457...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. mai 2021 #13 Del Skrevet 5. mai 2021 ABM skrev (1 time siden): Ingen andre symptomer som utmattelse?, xtrem hodepine? Nei, faktisk er jeg bedre enn jeg har vært på mange år, har fibromyalgi som har gitt meg fatigue i mange år, men dette har vært bedre det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk det av angst og sånn. Jeg går på betablokker nå og det er ikke problem mer. Anonymkode: 7e457...bb2 Men det var vel kanskje hjertebank? Det får en ofte av angst. Det jeg har er ikke angst. Kjenner nesten ut som det er luft i brystet Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Del Skrevet 5. mai 2021 Har hatt det der hele livet. Har vært hos kardiolog og han anbefalte magnesium. betablokker kan bli aktuelt senere Ble ekstra ille i graviditetene mine, husker de sjekket for hypertyreose (høyt stoffskifte..) da.. det kan gi lignendne problemer , men det er nok allerede sjekket hos deg Anonymkode: 7860e...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #16 Del Skrevet 6. mai 2021 Vet at "psykosomatisk" blir fort avfeid her, men det er likevel det jeg tenker. Har du ikke økt puls eller uregelmessig hjerterytme så er det nærliggende å tro at du kjenner litt for godt etter og blir engstelig av det. Hvordan oppfører hjertet ditt seg når du trener? Blir det verre eller bedre av aktivitet? Du er allerede undersøkt, og en ekg vil utelukke hjertesykdom, så spørs det da om du klarer å slå deg til ro med det og heller prøve å avelde fokuset på pulsen. Lett å kjenne godt etter når man er engstelig. Anonymkode: 5767a...288 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #17 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vet at "psykosomatisk" blir fort avfeid her, men det er likevel det jeg tenker. Har du ikke økt puls eller uregelmessig hjerterytme så er det nærliggende å tro at du kjenner litt for godt etter og blir engstelig av det. Hvordan oppfører hjertet ditt seg når du trener? Blir det verre eller bedre av aktivitet? Du er allerede undersøkt, og en ekg vil utelukke hjertesykdom, så spørs det da om du klarer å slå deg til ro med det og heller prøve å avelde fokuset på pulsen. Lett å kjenne godt etter når man er engstelig. Anonymkode: 5767a...288 Er ikke engstelig. Det er ikke psykisk. Alt er ikke psykisk. ekg viser at alt er bra. Tok en ekg i 3 min. Hadde ikke dette da. Får det mest når jeg sitter i ro. Mulig jeg har det ellers også men ikke merker det da dagene går i ett Anonymkode: 9a556...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #18 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men det var vel kanskje hjertebank? Det får en ofte av angst. Det jeg har er ikke angst. Kjenner nesten ut som det er luft i brystet Anonymkode: 9a556...fa2 Jeg fikk sånn at hjertet slo hardere, som om det slo meg innvendig. Sliter med stress og har vært mye annspent uten å vite det selv i mange år. Hva er hvilepulsen din? Jeg hadde høøøy hvilepuls, selv om jeg var godt trent. Anonymkode: 7e457...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #19 Del Skrevet 6. mai 2021 Jeg vet hva du mener, som om det er lurt i brystet. Nesten lik følelsen som sug i magen? Det er ekstraslag på hjertet, i følge min lege. Jeg synes det kjennes ut som om hjertet hopper over et slag, men.. Jeg har iallefall hatt det hele livet, og de sier det er normalt. Har de sjekket stoffskiftet ditt? Anonymkode: e67f4...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #20 Del Skrevet 6. mai 2021 Luft*, ikke lurt 😅 Anonymkode: e67f4...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå