AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Barnet er litt over 3 år. Sist vi var der var på 2 års-kontroll. Aner ikke hva det gjelder, og er bekymret for at noe er galt... Uten at jeg kan komme på noe det kan være..Synes helsesøster kunne sagt hva det gjaldt? Noen andre her som har fått en slik innkalling og hva gjaldt det hos dere? (Kunne selvsagt ringt men er for sent nå). Anonymkode: aad4d...33c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Er barnet prematurt, ligger på nedre percentil hva gjelder vekt og høyde eller har noen andre «avvik» ? Anonymkode: 82037...738
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 års kontroll? Anonymkode: 286a7...47c I følge kommunens nettside finnes det ikke noe 3-årskontroll, kun 2- og 4-års. Og når jeg logger inn på Helsenorge.no står det «Ekstrakonsultasjon» 30 minutter, og navnet på helsesøster. ts Anonymkode: aad4d...33c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er barnet prematurt, ligger på nedre percentil hva gjelder vekt og høyde eller har noen andre «avvik» ? Anonymkode: 82037...738 Hun er ikke prematur, men har alltid vært slank/vært i nedre del av vekstkurven. Helsesøster har kun kommentert dette med at hun følger sin egen kurve fint og at alt er normalt. ts Anonymkode: aad4d...33c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er ikke prematur, men har alltid vært slank/vært i nedre del av vekstkurven. Helsesøster har kun kommentert dette med at hun følger sin egen kurve fint og at alt er normalt. ts Anonymkode: aad4d...33c Da kan det være at helsesøster vil ta en ekstra kontroll pga det. Anonymkode: 82037...738
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Kan være at hun vil følge opp noe som ble snakket om sist (høyde, vekt, språk, samspill, grensesetting). Jobber med Helsesykepleiere, og det hender ofte at de kaller inn til ekstrakonsultasjon. Anonymkode: 99814...78c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 To av mine barn har blitt innkalt til ekstra kontroll på helsestasjon. Den ene gangen gjaldt det språket, siden barnet vist nok ikke hadde greid det han skulle på forrige kontroll. Den andre gangen tror jeg må ha vært en misforståelse for da skulle barnelege sjekke forhud og testikler. Tror helsesøster må ha blandet barnet med noen andre som muligens var plaget med trangt forhud. Anonymkode: a04d4...5ec 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da kan det være at helsesøster vil ta en ekstra kontroll pga det. Anonymkode: 82037...738 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan være at hun vil følge opp noe som ble snakket om sist (høyde, vekt, språk, samspill, grensesetting). Jobber med Helsesykepleiere, og det hender ofte at de kaller inn til ekstrakonsultasjon. Anonymkode: 99814...78c AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To av mine barn har blitt innkalt til ekstra kontroll på helsestasjon. Den ene gangen gjaldt det språket, siden barnet vist nok ikke hadde greid det han skulle på forrige kontroll. Den andre gangen tror jeg må ha vært en misforståelse for da skulle barnelege sjekke forhud og testikler. Tror helsesøster må ha blandet barnet med noen andre som muligens var plaget med trangt forhud. Anonymkode: a04d4...5ec Håper dere har rett. Det kan godt være noe med vekt eller språk. Husker hun fikk noen «oppgaver» på 2-årskontrollen som hun ikke klarte helt. Men synes det er rart at de ikke kan fortelle hva timen gjelder. ts Anonymkode: aad4d...33c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper dere har rett. Det kan godt være noe med vekt eller språk. Husker hun fikk noen «oppgaver» på 2-årskontrollen som hun ikke klarte helt. Men synes det er rart at de ikke kan fortelle hva timen gjelder. ts Anonymkode: aad4d...33c Har du dårlig kjemi med helsesykepleieren, tenker mtp at du gruer deg Det er sikkert bare en rutinesjekk❤️ Anonymkode: 82037...738 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 husker ikke når man har syn og hørselstest? Min hadde dårlig språk og forstod ikke synstesten, dermed fikk vi en ekstra konsultasjon. Men dette visste jeg jo. Neppe noe farlig. Anonymkode: f44da...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 Mitt ble kalt inn grunnet lav vekt. Andre barnet skulle bli kalt inn grunnet lav fødselsvekt og for tidlig født, men ble enige om at jeg heller tar kontakt ved behov Anonymkode: 12c4e...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring og spør vel? Anonymkode: a4717...995 Som jeg skrev er det for sent nå. Timen er i morgen. ts Anonymkode: aad4d...33c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du dårlig kjemi med helsesykepleieren, tenker mtp at du gruer deg Det er sikkert bare en rutinesjekk❤️ Anonymkode: 82037...738 Nei, vi har en veldig god tone. Jeg synes hun er flink og veldig hyggelig. ts Anonymkode: aad4d...33c
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 Høres veldig merkelig ut, fikk du 1 døgns varsel?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Høres veldig merkelig ut, fikk du 1 døgns varsel? Nei, det er noen uker siden. ts Anonymkode: aad4d...33c
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er noen uker siden. ts Anonymkode: aad4d...33c Hvorfor ringte du ikke å spurte da? 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Hvorfor ringte du ikke å spurte da? Det skulle jeg gjort, men det gikk desverre i glemmeboken. ts Anonymkode: aad4d...33c
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skulle jeg gjort, men det gikk desverre i glemmeboken. ts Anonymkode: aad4d...33c Hm... Jaja, du får jo svar på hva det gjelder i morgen. Kan jo være de har tatt feil og blandet ditt barn med noen andre.. Eller kanskje de tar en ekstra sjekk på grunn av korona? Det kan jo være. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå