Gå til innhold

Har noen et trøstende ord til en med alvorlig sykt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke orket å ha besøk på lenge, og blir gående mye alene. Er sjelden på skolen, men beholder heldigvis noen gode venner. Som er flinke å ta kontakt, både digitalt og fysisk når det går. 

I dag orket hun endelig å ha besøk av en venninne, og de har det veldig fint. Men etter en time må hun bare trekke seg tilbake, og venninna blir sittende og vente. Til hun orker å være med henne igjen.

Vi har så mye fine folk rundt oss. Og vi har lært oss å leve med ting. Tror jeg i hvert fall, de fleste dagene. Men av og til føles det bare så urettferdig. At en unge skal ha så mye smerter, og ikke kunne være med på nesten noe av det som er en selvfølge for jevnaldrende.

Men hun klager nesten aldri. Og i morgen blir vi verdensmestere til å tenke positivt igjen.

Anonymkode: 269ec...a13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke orket å ha besøk på lenge, og blir gående mye alene. Er sjelden på skolen, men beholder heldigvis noen gode venner. Som er flinke å ta kontakt, både digitalt og fysisk når det går. 

I dag orket hun endelig å ha besøk av en venninne, og de har det veldig fint. Men etter en time må hun bare trekke seg tilbake, og venninna blir sittende og vente. Til hun orker å være med henne igjen.

Vi har så mye fine folk rundt oss. Og vi har lært oss å leve med ting. Tror jeg i hvert fall, de fleste dagene. Men av og til føles det bare så urettferdig. At en unge skal ha så mye smerter, og ikke kunne være med på nesten noe av det som er en selvfølge for jevnaldrende.

Men hun klager nesten aldri. Og i morgen blir vi verdensmestere til å tenke positivt igjen.

Sender en styrke klem til dere! 

Anonymkode: 71a51...659

Gjest Skjæra på tunet
Skrevet

:klem:Styrkeklem til dere:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

❤️

Anonymkode: 66003...43c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er så forferdelig når barn blir syke. Ord blir fattige.

stor bamseklem

Anonymkode: 4eccd...a56

AnonymBruker
Skrevet

❤ god klem!

Anonymkode: c58cd...86e

AnonymBruker
Skrevet

Viss du vil så kan jeg be for dere❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9249b...576

AnonymBruker
Skrevet

Det er lite man kan si for å gjøre det bedre. Kan sende en digital klem, og si at det er mange i samme situasjon om det kan være en liten trøst. Det er tungt og tøft, men man lever for de gode dagene. Håper det kommer flere av de. 

Anonymkode: ff751...45e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Viss du vil så kan jeg be for dere❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9249b...576

Takk ❤ Håpet er at hun en dag kan være med på noen vanlige ting igjen. Tørr ikke helt å håpe på at hun kan då utdannelse og 100% jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk, alle sammen. Vi er som sagt heldige, og har god støtte i folk rundt oss. Og ser jo at hun også er heldig, som har venner som varer. (Har snakket med mange foreldre i samme situasjon der barna har blitt helt venneløse)

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med foreldrene til vennene? Sånn at de kan snakke med barna om det, og hjelpe til med at de fortsatt beholder vennskap? 

Det funket her. Nå var mitt barn og vennene så små at det måtte forklares og hjelpes, men det kan jo eldre barn og trenge. Kan hun feks ha kontakt med de på melding eller mail? 

Anonymkode: ff751...45e

AnonymBruker
Skrevet

Stor klem til dere.

Da vårt barn fikk en alvorlig diagnose, var hun så lita (4 år) at hun ikke skjønte så mye av det selv, og behandlingene vi fikk på sykehuset var nesten bare stas for henne, for hun fikk så mye oppmerksomhet.Det var verre for meg og mannen min, som gikk rundt med konstant angst og ikke fikk sove om natten.

Finnes det støttegrupper, der hun kan komme i kontakt med andre barn i samme situasjon? F.eks. på sosiale medier? Selv om det ikke er venner hun møter fysisk, så kan det være en støtte for henne å snakke med andre i samme situasjon... Dele bilder fra hverdagen sin med noen som har det likedan, eller chatte i ny og ne. Slik at hun ikke blir lei seg når det sosiale på skolen ikke fungerer helt.

Støtter det personen over sier, snakk med foreldrene til vennene/venninnen, og si at dere setter stor pris på besøk, og at det betyr mye for dere at hun kommer, selv om det kan være vanskelig innimellom.

Ønsker dere alt godt!

Anonymkode: 6a9ce...d6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...