Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Hva vil dere si er det å ha samspill med egne barn innebærer?
Lillesøster Skrevet 3. september 2005 #2 Skrevet 3. september 2005 Hva vil dere si er det å ha samspill med egne barn innebærer? ← Samspill er vel alt dere foretar dere sammen. Men det finnes ulike samspill. Noen er gode, mens andre kanskje har negative samspill. Når barn og far f.eks skal kle på seg på morgenen, stelle seg, spise og komme seg ut av døren, kan det skje på ulike måter. Et godt samarbeid mellom sønn og far er f.eks et godt samspill. Gode beskjeder av far, som sønn følger, deretter bekrefter far god atferd. Vel, dette var bare et eksempel fra min side. Finnes utfattelig mange samspill- det meste av det vi gjør er samspill.
Gjest Embla s Skrevet 3. september 2005 #3 Skrevet 3. september 2005 Jeg har hørt noen sammenligne samspill med dans. Danser man i takt og harmoni, eller danser den ene vals mens den andre danser rumba..? For meg er samspill å tune seg inn på hverandre, ta tur og gi feedback til hverandre. Jeg tenker vel også at "dårlig samspill" på sett og vis er ensbetydende med ikke-samspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå