Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor sammen med verdens snilleste mann på mange områder. Han jobber mye, elsker barnet mitt som sitt eget, stiller alltid opp for meg og familien min på alle måter. Han er morsom, snill, gjør husarbeid og gjør egentlig alt som står i hans makt for at jeg skal leve komfortabelt...og jeg er selvsagt fryktelig glad i han. Det er bare en hake. Han klarer ikke styre penger og han lyver om det. Igjen og igjen. Vi har delt økonomi, han har aldri hatt råd til å kjøpe seg inn og jeg ville aldri tillatt å sette meg i en sånn situasjon med et rotehue. Han betaler meg en liten sum i mnd, nettopp for at han skal klare å betale ned egne lån (han eier ikke nåla i veggen). Jeg betaler alt av regninger, mat osv. 

Gang på gang oppdager jeg at han gjelda hans ikke går nedover. Han sier jeg kan ta over økonomien hans og lover bot og bedring.  Men når det kommer til stykket får jeg ikke innsyn. Så sier han plutselig at han har spilleavhengighet. Og på nytt, lover at han får behandling og at det går bedre. Et halvt år senere: ingen bedring. 

Jeg kan selvsagt stille han et ultimatum og be om å ta over økonomien hans. Men så vet jeg ikke om det er verdt det... Skal jeg liksom være "verge" og "mamma" for denne mannen resten av livrt. Ser ikke for meg at det er liv laga mtp hvor tiltrekkende det er. 

Er så klar for å gå fra hele mannen nå. Når andre klager over sine menn, angående andre ting enn penger vel og merke, så tenker jeg at jeg har vært heldig. Men jeg orker ikke leve sånn lenger. Alltid være den som har kontroll på pengene, aldri ha noen å lene meg på hvis jeg selv har det litt trangt en mnd. 

Økonomisk klarer jeg meg fint uten han, men sånn egentlig så er det jo bare han jeg vil være sammen med. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig. Gode råd kanskje, eller litt trøst:( 

Anonymkode: ea79b...d02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sende han i behandling? Hvis han vil ut av det, er sjansene for å bli «frisk» gode. Elsker man hverandre, er vel det mye bedre enn å slå opp?

Anonymkode: a44b9...e30

Skrevet

Hvis du vil fortsette i forholdet, så må han forplikte seg til å følge opp løftene sine & du må sikre at du ikke får sin økonomi ødelagt. Hvis han velger å bryte løftene, så er det han som velger å avslutte forholdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Så det som er vondest er løynene, det gjør vel noe med tilliten? Uansett skal du ikke bekymre deg for å ta over økonomien, tror det blir mindre påkjenning en du har nå. 

Anonymkode: f732a...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...