Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdig utdannet (mastergrad) og har jobbet i to år i staten. Har blitt "headhuntet" til et privat selskap til en tilsvarende stilling. Jeg har 520 i lønn nå, og ønsker naturligvis å gå en del opp i lønn dersom jeg skal bytte. Hva tenker dere at det er innafor at jeg krever?

Anonymkode: 440da...413

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med da? Kommer jo litt an på hva du gjør, forskjellige yrker har forskjellig lønn. 

Anonymkode: e9cb3...b45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva jobber du med da? Kommer jo litt an på hva du gjør, forskjellige yrker har forskjellig lønn. 

Anonymkode: e9cb3...b45

Jobber innenfor digitalisering, men er ikke utvikler eller designer. Om jeg kan si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jobber innenfor digitalisering, men er ikke utvikler eller designer. Om jeg kan si det sånn.

Jeg har samme stilling som deg innenfor privatsektor, og lønnen min er 630.000 og to års erfaring. 

Anonymkode: 65a71...d05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer Iitt an på hva du er utdannet som, om du har ansvar for noe (fag/personal) osv. Hvis du er siviløkonom kan du få en pekepinn på lønnsstatistikken til econa 😊

Fagstilling uten ansvar vil jeg tenke du bør noe opp ved jobbytte, men å komme over 600K er sikkert litt vel ambisiøst med bare to års erfaring. Får du derimot ansvar, veldig lange arbeidsdager uten overtidsbetalt eller lignende må selvfølgelig lønnen høyere opp.

Anonymkode: c80e9...cba

AnonymBruker
Skrevet

Med nøyaktig ett års jobberfaring etter master (økonomi) byttet jeg jobb i staten fra et sted til et annet. Gikk opp fra 490 000 til 600 000 i lønn. Hverken lengre dager eller særlig mer ansvar. Stilte ingen krav på intervju utenom en forventning om å gå opp "noe" i lønn. Har du blitt headhuntet til privat, og i tillegg har to år bak deg, ville jeg ikke siktet for lavt heller. 600-650 bør være mulig?

Anonymkode: 299ef...a9f

Gjest irkan90
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var ferdig utdannet (mastergrad) og har jobbet i to år i staten. Har blitt "headhuntet" til et privat selskap til en tilsvarende stilling. Jeg har 520 i lønn nå, og ønsker naturligvis å gå en del opp i lønn dersom jeg skal bytte. Hva tenker dere at det er innafor at jeg krever?

Jeg jobber innen digitalisering, dog som utvikler.

Jeg synes du bør satse og be om 650k. Det er flere grunner til det.

1) du har blitt headhuntet,
2) til privat sektor,
3) i et spennende og nytt yrke og marked med masse muligheter

Så kjør på! Er ikke en skam i å forhandle. Får du derimot et tilbud under 580k ville jeg vurdert å takke nei.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Jeg hadde sett for meg over 600 tusen, fint å få bekreftelse på at det høres rimelig ut å ligge der omkring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar dere. Jeg hadde sett for meg over 600 tusen, fint å få bekreftelse på at det høres rimelig ut å ligge der omkring.

Alt under 630k ville jeg takket nei til.

Anonymkode: 65a71...d05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...