AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Er det én ting jeg ALDRI har skjønt er hvorfor noen velger å bli kirurg. Som om det ikke er stressende nok med å være lege, bygger de på, og får en stilling der man VET man kommer til å bli helt utkjørt til man pensjonerer seg. For å ikke snakke om det ansvaret man har for et menneskets liv. Hvordan klarer noen å skjære i kroppen til mennesker, fikle og fikse, og deretter sy? Hvorfor klarer noen mennesker å gjøre slikt, mens andre BESVIMER nesten bare av å se litt blod/sår? Jeg har forståelse for det meste her i livet, men akkurat kirurger klarer jeg ikke å forstå uansett hvor hardt jeg prøver. Jada, jeg skjønner jo at det er noe de brenner for, men blir ikke de utslitte, deprimerte og kvalm av å se så mye blod, kroppsvæske, alt annet som hører med ved å operere en kropp? Anonymkode: 15e46...90e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 De jobber ikke mer enn de fleste andre sykehusleger. Velger ut dra interesse. Anonymkode: 69ddb...5d2 9
Morpheus Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Menn er kanskje mer opptatt av tekniske ting. Kirurgi er veldig teknisk. Enten så reparerer de en bilmotor, en tv, eller jobber med verktøy for å reparere et menneske. Dessuten jobber du gjerne litt ekstra og legger deg opp penger, slik at du pensjonerer deg en del år før og tar igjen tiden da. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De jobber ikke mer enn de fleste andre sykehusleger. Velger ut dra interesse. Anonymkode: 69ddb...5d2 Men de har et større ansvar. Blir ikke de stresset eller sliten av å føle på et enormt ansvar? Anonymkode: 15e46...90e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Morpheus skrev (1 minutt siden): Menn er kanskje mer opptatt av tekniske ting. Kirurgi er veldig teknisk. Enten så reparerer de en bilmotor, en tv, eller jobber med verktøy for å reparere et menneske. Dessuten jobber du gjerne litt ekstra og legger deg opp penger, slik at du pensjonerer deg en del år før og tar igjen tiden da. Oi, er det teknisk? Virker litt dum nå, men hva er så teknisk med å operere? Det er jo bein, kjøtt, blod Anonymkode: 15e46...90e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men de har et større ansvar. Blir ikke de stresset eller sliten av å føle på et enormt ansvar? Anonymkode: 15e46...90e Nei. Jeg mener at man har like stort ansvar når man behandler covid-pasienter på intesiven, eller gir cellegift til kreftpasienter. Anonymkode: 69ddb...5d2 8
Morpheus Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, er det teknisk? Virker litt dum nå, men hva er så teknisk med å operere? Det er jo bein, kjøtt, blod Anonymkode: 15e46...90e Når du åpner panseret i en bil er det forgasser, manifold, startmotor, rennplugg, sylinder mm. En ting er det noe galt med og må fikses eller byttes. Når du åpner buken på et menneske det er noe galt med. Så er det nyrer, lever, magesekk, galleblære, milt mm. En ting er det feil med og må byttes eller fikses. Slik at mennesket virker igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men de har et større ansvar. Blir ikke de stresset eller sliten av å føle på et enormt ansvar? Anonymkode: 15e46...90e Anestesipersonalet har et like stort ansvar, de må faktisk holde pasienten i live mens kirurgen opererer, ellers er operasjonen bortkastet. Anonymkode: c2738...921 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Fordi de har en unik evne og kan redde liv. Anonymkode: fd097...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Noen må jo gjøre det Anonymkode: 27e49...735 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Interesse, penger, status. Anonymkode: 5553c...ab3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Min oppfatning er at dette er folk som virkelig brenner for faget! At det er deres store interesse i livet og dermed er kommer før eller er likestilt med både familieliv og fritid. Takk og pris for at det finnes sånne. Anonymkode: 851b5...f2f 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 Lidenskapelig vel? Noen er faktisk interessert i det. Synes det er rart du ikke ser meninga med det Anonymkode: 8179d...c94 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lidenskapelig vel? Noen er faktisk interessert i det. Synes det er rart du ikke ser meninga med det Anonymkode: 8179d...c94 Gi deg! Jeg var tydelig og klar på at jeg ikke skjønte hvorfor noen valgte å bli kirurg, du trenger ikke å kommentere på noe jeg helt tydelig har kommentert på selv. Anonymkode: 15e46...90e 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men de har et større ansvar. Blir ikke de stresset eller sliten av å føle på et enormt ansvar? Anonymkode: 15e46...90e Mange takler faktisk å ha ansvar og trives med det. Anonymkode: 0f147...a68 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gi deg! Jeg var tydelig og klar på at jeg ikke skjønte hvorfor noen valgte å bli kirurg, du trenger ikke å kommentere på noe jeg helt tydelig har kommentert på selv. Anonymkode: 15e46...90e Ro ned. Jeg skjønner ikke hvorfor du er på KG og "ser ned" på kirurger som vier sine liv slik at slike som deg skal ha noe å spørre om. Skjønner godt du ikke vil bli kirurg, men get over it! Gjør noe meningsfullt i livet fremfor å stille spørsmål om andres. Anonymkode: 8179d...c94 2
Snurrepurre Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 Interesse for faget + skoleflinke. jeg har ikke interessen eller er spesielt skoleflink, men blod hos andre gjør meg ingenting kunne fint vært kirurg sånn om man kun ser på ansvaret+det å tåle blod+arbeidstid. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ro ned. Jeg skjønner ikke hvorfor du er på KG og "ser ned" på kirurger som vier sine liv slik at slike som deg skal ha noe å spørre om. Skjønner godt du ikke vil bli kirurg, men get over it! Gjør noe meningsfullt i livet fremfor å stille spørsmål om andres. Anonymkode: 8179d...c94 Hæ? Haha. Du drar jo dette helt ut av kontekst! Hvor har jeg skrevet at jeg ser ned på de? Eller gitt tegn på at jeg ser ned på de? Det er noe du selv tolker, ikke noe jeg har sagt. get over hva da? At jeg er nysgjerrig og stiller spørsmål for å forstå? Hva i alle dager... er det ikke lov å stille spørsmål lenger?😅 Anonymkode: 15e46...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå