Gå til innhold

Yasmin, overvåkning..

Basementart

Anbefalte innlegg

Jeg går på Yasmin og er egentlig utrolig fornøyd med dem, har ikke merket til noen som helst bivirkninger og har hatt bivirkninger på andre hormon-prevensjon før.. Allikevel blir jeg jo litt bekymret når jeg ser at pilliene er underspesiell overvåkning.

Er det noen andre her som går på Yasmin?

Bør jeg eventuelt slutte på Yasmin og begynne på et annet merke, i så fall hvilket?

Innerst inne har jeg mest lyst til å fortsette på Yasmin, har jo gått på de i 7-8 måneder nå og ikke merket noe som helst..

Dere andre som går på Yasmin, skal dere slutte? Hvorfor/hvorfor ikke?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet på Yasmin for noen par mnd siden. Jeg begynte å føle meg uvel, kvalm, fikk dårlig hud osv. Så jeg er veldig fornøyd etter jeg byttet merke. Men det er jo ganske forskjellig fra person til person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med Yasmin etter halvannet år, fordi humør-svingningene ble uutholdelige. I tillegg ble brystene så ømme at det gjorde vondt og sprengte på (har ikke barn og har ikke store bryster..)

Kjenner ikke igjen meg selv og det er skremmende. Har alltid vært, og er, en nokså stabil person, men med Yasmin slapp helvete løs.

Aldri mer hormon-preparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Yasmin siden de kom til Norge og er kjempefornøyd. Ikke uren hud og gikk ned igjen i vekt til vekta jeg hadde før jeg begynnte på p-piller. Jeg ønsker absolutt ikke å skifte, og kommer ikke til å gjøre det så lenge de er på markedet og jeg ikke får problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Det står jo også at blodpropp pga. p-piller er meget sjelden.

Det står jo heller ikke noe om når de ble satt på overvåkning?

De har jo vært på markedet noen år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Yasmin, og har tenkt til å fortsette med det, uansett hvor mye preparatet blir overvåket. Jeg har ingen bivirkninger, sett bortifra at all den urene huden jeg hadde før jeg begynte på dem, forsvant etter en uke med Yasmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg var hos legen, sa han at de ikke er under overvåkning lenger. Jeg har gått på Yasmin i flere år, og jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Yasmin og hadde uutholdelige humørsvingninger!

dette forsvant mengang jeg sluttet med de.

Ellers hadde jeg ingen andre bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått på Yasmin siden de kom til Norge, og kommer til å fortsette med dem.

At Yasmin står på den lista, synes jeg ikke du skal tenke mye over. Hvis du ser på den fullstendige overv kningslista, så står jo også reseptfrie legemidler der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge legen ikke sier noe om at du bør bytte så synes jeg du skal fortsette på Yasmin om den passer for deg. Det er klart at ting kan oppstå som følge av medisinbruk, men det gjelder jo all medisin, selv Paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen særlige bivirkninger (selvom jeg begynner å lure litt på det skiftende humøret mitt nå) med Yasmin, og ønsker å fortsette med dem, framtil legen min advarer meg mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...