Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 23 kg i graviditeten. Fødte for 7,5 mnd siden og har ikke tenkt så mye på vekta, har ikke villet ha det fokuset i barseltiden.

Har nå begynt på jobb igjen og sluttet å amme. Har 8 kg til startvekt, men kunne tenke meg å gå ned ca. 12 kg. 

Er det noen som har gått ned ca. det samme? Hvor lang tid tok det og hvordan gjorde du det?

Tenker å spise alt, men heller passe på kaloriene. Er ganske aktiv, jobber 100% i helsevesenet, skal trene styrke 2-3 ganger i uka og ellers blir det en del turer med hund og baby. Tror dere 16-1700 kcal er greit? Bmien min er på 28. 

Er det "lettere" å miste graviditetskilo?

Anonymkode: 811ed...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mange kanskje synes det kan lettere å gå ned gravidkiloene er nok at de ikke nødvendigvis er et resultat av dårlige vaner eller inaktivitet men noe så konkret som en graviditet. Klart så må man jo fortsatt være i underskudd, men om man var normalvektig i utgangspunktet så vitner jo det om at det ikke nødvendigvis er de enorme endringene som skal til for å gå ned. 

Samtidig så leser man jo om de som aldri blir kvitt dem, men det er nok mer pga ork, nedprioring og lite fokus.

Masse lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns graviditetskiloene var veldig enkle å få av, det var nok takket være ammingen for min del. 

Anonymkode: da427...225

Skrevet

Jeg har gått ned 12-13 kg nå siden 20.februar, men med en høyere start-bmi enn deg. Jeg er nå under min før-gravid vekt, og skal fortsette nedover en stund til. For meg er det kun kaloritelling som hjelper. Så jeg spiser "alt", men holder meg innenfor mine tilmålte kalorier. Nå har jeg kuttet mange av de usunne vanene, og erstattet de med sunnere vaner. Jeg er ikke supernøye på veiing og måling, men teller sånn ca. Prøver å holde meg til maks 2000 kalorier (delammer enda). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok raskt av kiloene fra graviditet (begge gangene). Jeg tror ikke jeg gjorde noe spesielt og du er langt flinkere enn det jeg var. Dette får du til. 

Anonymkode: 85a13...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...