AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Jeg studerer og får penger av foreldrene mine så har god økonomi. Er veldig sosial og med i mange verv så har ikke egentlig noe særlig tid til overs og siden økonomien ikke er et problem er jeg ikke særlig interessert i å ha deltidsjobb. Men har begynt å lure på om dette vil være negativt for arbeidsgiver når jeg søker jobb? Vil de som hadde deltidsjobb (selv om det ikke var relevant for stillingen) når de studerte ha et fortrinn over meg på arbeidsmarkedet? Eller vil vi stille likt siden jeg har mye erfaring fra frivillige verv? Anonymkode: 4f227...e96
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Jeg vil si det er litt negativt å ikke ha noen jobberfaring på CV’n, men du kompenserer noe med vervene dine. Men det er litt avhengig av hvilke type verv det er. Jeg tok feks aldri med mine sekretærverv i en lokal undomsorganisasjon eller håndballtrener for J12 etc. med på CV’n, da jeg syntes at deltid retailsalg, deltid eldreomsorg og deltid vasking passet bedre til a beskrive arbeidsevne og stå-på vilje, selv til min kommende kontorkaariere. Anonymkode: 2e3c5...8c3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Ville ikke sagt det er negativt i det hele tatt, det betyr at du får tid til andre ting. Jobb mot bedre karakterer eller driv med verv - alt er positivt. En arbeidsgiver ser ikke gjennom søknaden og tenker "Hmmm, han/hun her har ikke hat deltidsjobb, næ, den kaster vi i søppla". Da ville denne arbeidsgiveren vært like pirkete i andre sammenhenger som å velge kun dem som har vært i militæret. Men du bør ha hatt en jobb, som er irrelevant, før du skal lande en jobb etter studiet. Sommerjobb ville jeg anbefalt alle uansett om de har god økonomi eller ei. Man har som regel ikke så sykt mye å gjøre om sommeren, og da passer det bra med en jobb. Men hvis jeg var arbeidsgiver ville jeg vært mye mer opptatt av studiet ditt og hva det vil ha å si for arbeidet du skal utføre, alt annet er irrelevant. Anonymkode: 1ceea...875
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Det vil selvsagt være negativt å ikke ha noe arbeidserfaring, selv om erfaringen er irrelevant for utdannelsen. Alltid en fordel å ha vært ute i arbeidslivet og få erfaringer derfra. Anonymkode: ca5a5...1fc
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tenker det er helt ok å ikke ha jobb i semesteret (med mindre det er en relevant jobb da). Men i ferier bør alle jobbe!! Det virker veldig useriøst å ha 2-3 måneder ferie hver sommer uten å jobbe. Anonymkode: dbc08...dfd
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 You may compensate for it through better grades. I would've hired a student with straight A's with no work experience over one with unrelated work experience and C's any day of the week. Anonymkode: c7a4f...7e8
Tulla25j Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har 10 års jobberfaring og har spart opp sånn at jeg slipper jobb første året. Selvfølgelig en litt annen situasjon, men har tenkt til å muligens gjøre noe frivillige verv i tillegg. Jeg vil jo si at det å være frivillig viser stå på vilje og evnen til å bidra, noe som slår postitivt for en arbeidsgiver. Da gjør du jo noe fordi du har lyst, ikke fordi du må! Det å være deltid er jo egentlig en veldig utakknemlig jobb. Selvfølgelig fint at det finnes muligheter for å jobbe ved siden av, men ser der hvor jeg jobber nå så behandles de ikke så bra. Er ganske glad jeg er ferdig med den tiden. Man føler bare at man må stå der for å tjene penger, ikke fordi det er interessant! Gjelder selvfølgelig ikke alle, men ser at dette står mange deltider å henger over disken med telefonen som bare prøver å komme seg igjennom arbeidsdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå