Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp.. Har farget håret permanent hjemme og det ble for mørkt. Er mørkebrunt nå. Kan jeg farge men en litt lysere glansvask? Eller er det noe annet jeg kan gjøre?

på forhånd takk for svar☺️

Anonymkode: 71a02...9f6

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Bruk head and shoulders i en måned :)

Det sliter masse på selve fargen, og fjerner ganske mye overskudd etter min erfaring.

Så kan du vurdere da om du trenger å gjøre mer.

Hvilken hårfarge brukte du, og hva ble resultatet? 

Skrevet

Ikke farg det igjen, du kan ikke farge håret lysere.

Ofte blir det lysere etter noen vask, særlig med shampoer som Head and shoulders som ikke akkurat bevarer hårfarge.

Om du vil gå mer drastisk til verks, kan du kjøpe noe som fjerner kunstig farge, de har et par varianter på de fleste butikker.

https://www.vita.no/colourless/colourless-hair-colour-remover-max-effect

Det er ikke garantert at det går tilbake til akkurat der det var altså, så du bør ha en pakke klar med den fargen du egentlig vil ha. Velg alltid en farge som er en nyanse eller to lysere enn det du vil ha. 

Men har du nok penger så stikk til frisøren 😃

AnonymBruker
Skrevet

Når du farger håret så tilfører du pigmenter - fargen "dyttes" inn i hårstråene. Hårstråene blir da mettet med den fargen du har påført. Skal du ha håret lysere er du nødt til fjerne disse pigmentene - det gjør man ved å bleke det. Det er bare bleking som lysner håret, nettopp fordi man fjerner/lysner pigmentene som er i hårstråene. Du kan med andre ord ikke farge håret lysere.

Farging = tilfører pigmenter = mørkere hår
Bleking = fjerner pigmenter = lysere hår

Anonymkode: 95e3a...581

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...