Gå til innhold

Hva hater du å bli spurt om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst? 😳

Hva slags folk spør om sånt?

Anonymkode: 27483...ee3

Jeg har aldri fått noen av disse spørsmålene i hele mitt liv. Barnløs, ugift kvinne 31 😅

Anonymkode: 386c9...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber i et flerkulturelt miljø på et sykehjem i Oslo. Det siste året har to helsefaglærlinger spurt meg om jeg er gift eller har kjæreste. Jeg kjenner de ikke godt i det hele tatt. Jeg svarer at jeg er separert og da spør de: Er eksmannen din norsk? (ulike dager det skjedde, men en og en spurte meg).

Hva svarer man på sånt? Og hvorfor i alle dager er det relevant på en arbeidsplass om min eksmann er norsk eller utenlandsk? 🙄

De to som spurte er utenlandske. 

Anonymkode: 72d8c...e80

Både jeg og samboeren min er norske. Samboeren min jobber som elektriker og arbeider alltid med en eller flere lærlinger. Han hadde en lærling fra Afganistan for litt siden som hadde spurt samboeren min om jeg var norsk. Jeg mistenker at det kanskje det er litt vanlig å spørre om for de som ikke er norske, men jeg vet ikke.

Anonymkode: e882d...1ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

«Har du drept noen?» 

Altså wtf?😂😂😂😂

Anonymkode: 76c81...462

Samme spørsmål fikk broren min etter å ha overlevd Utøya,  bare motsatt: så du mange bli drept og var det masse blod?  😒

Anonymkode: ba106...b26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Trener du noe nå da, hmmm.....?»
Familien min er utrolig opptatt av trening, og det er ikke jeg... er SÅ lei av det spørsmålet. 

«Har du fortsatt kontakt med han?» 
«Han» er eksen min. 
Og deretter «Men hvorfor har du det?!» 

Har blitt bedre på å styre unna disse  temaene, heldigvis. 

Anonymkode: e19ae...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp.. 

Hva jobber du med? 

Hva er du utdannet som? 

Det er spørsmål jeg misliker. Sikkert fordi jeg syns det er flaut å svare på det. 

Anonymkode: 4464b...1fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er du egentlig syk? Du ser ikke akkurat syk ut.

Jeg har uføretrygd og det synes ikke på meg at jeg er syk. Og siden det ikke synes så blir jeg ikke trodd av alle.

Anonymkode: f5492...137

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er norsk, men har brunt hår da. Kanskje de tror jeg har spanske/ aner fra balkan evt. 

Anonymkode: 72d8c...e80

Hvorfor akkurat Spania eller Balkan? Det finnes brunetter overlatt i verden. 

Anonymkode: 18152...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater spørsmål om hva jeg jobber med. Det er så mye fordommer mot oss som er uføretrygdet at det føles veldig nedverdigende å måtte svare at jeg dessverre er for syk til å jobbe. 

Anonymkode: 52fe4...613

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Både jeg og samboeren min er norske. Samboeren min jobber som elektriker og arbeider alltid med en eller flere lærlinger. Han hadde en lærling fra Afganistan for litt siden som hadde spurt samboeren min om jeg var norsk. Jeg mistenker at det kanskje det er litt vanlig å spørre om for de som ikke er norske, men jeg vet ikke.

Anonymkode: e882d...1ba

Jeg er ikke norsk og samboeren min er heller ikke norsk. Har opplevd flere ganger at ansatte på jobb(både med norsk og utenlandsk bakgrunn) har spurt meg om samboeren min er norsk. 

Anonymkode: 18152...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg er muslim fordi jeg er mørk i huden (er latinamerikaner)

Og når jeg sier halvt brasilianer og halvt Norsk og tidligere katolikk (er ikke religiøs nå lengre) da kommer fotball spørsmålene er ikke fotball interessert for fem flate øre.

Anonymkode: 7973a...5e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig med deg her. Syntes generelt folk har for lett for å godta sykdommen sin og la den definere livskvaliteten. Ofte er det mange ting man selv kan gjøre for å optimalisere hvertdagen og legge til rette. Det finnes jo så utrolig mange yrker, så at SÅ mange må bli uføre og gå på AAP sånn som det er i dag er jo helt tullere. Jeg er sikkert på at MANGE "syke" egentlig hadde klart å utføre en eller annen form for arbeid. Mye "vondt i vilja"....

For å svare på HI så er det ingen spørsmål som plager meg. At folk spør meg om noe tyder jo bare på at de viser interesse :) 

Anonymkode: 0d4e3...d73

I svært mange tilfeller, og definitivt mitt, er det arbeidsgiverne som har vondt i vilja. Må sende et par hundre søknader for hvert intervju man får, blir avspist med "beklager, du nådde dessverre ikke opp" hver eneste gang, og på toppen av det må man forholde seg til fordomsfulle folk som deg.

Anonymkode: 0c2d6...4cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal du ha barn? 

Hæ, skal du ikke ha barn?! 

Osv

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I svært mange tilfeller, og definitivt mitt, er det arbeidsgiverne som har vondt i vilja. Må sende et par hundre søknader for hvert intervju man får, blir avspist med "beklager, du nådde dessverre ikke opp" hver eneste gang, og på toppen av det må man forholde seg til fordomsfulle folk som deg.

Anonymkode: 0c2d6...4cd

Skjønner ikke hva du preiker om nå... Nå må du utdype dette her. Ellers er det du som er fordomsfull.

Anonymkode: 57764...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Samme spørsmål fikk broren min etter å ha overlevd Utøya,  bare motsatt: så du mange bli drept og var det masse blod?  😒

Anonymkode: ba106...b26

Det er helt utrolig at ellers oppegående folk kan få seg til å spørre om så vonde, personlige ting. Håper det går bra med broren din. 

Anonymkode: de3a2...566

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1.Går det bra

2.Er det ikke kaldt uten sokker

3.Går du uten sokker ?

Skikkelig drittlei de spørsmålene og kommentarene 

Endret av jentegutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du tyggis?" når noen ser at jeg tygger tyggis og men noen mener jeg EN spesifik person som alltid spør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så stille? 

Anonymkode: 6e251...7c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Har du drept noen?» 

Altså wtf?😂😂😂😂

Anonymkode: 76c81...462

Du aner ikke hvor mange ganger jeg og samtlige av kollegaene mine har blitt spurt om akkurat det. Jeg skjønner ikke at ellers sosialt oppegående folk synes det er greit å spørre ukjente mennesker som jobber i Forsvaret om noe slikt? 

Har også venner i ambulansetjenesten og brannvesenet som har småpratet hyggelig med folk de nettopp har møtt på f.eks en grillfest, og de nye bekjentskapene plutselig har spurt «hva er det verste du har sett på jobb?». Et ærlig svar ville garantert ødelagt feststemningen. 

Anonymkode: de3a2...566

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...