Gå til innhold

Hva hater du å bli spurt om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

-Hvor kommer du egentlig fra? (Er adopert, og skjønner egentlig ikke hvorfor folk på død og liv skal vite hvor jeg kommer fra når det er et sted jeg ikke relaterer meg til🤦🏼‍♀️)

-Hvorfor jobber du ikke? (Er student🙄)

-Hvordan har du råd til så mye?

(Jeg har arvet en del penger fra foreldrene mine, og synes at det er unødvendig at jeg skal utbrodere det for hvermansen)

Anonymkode: 76c81...462

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🙄 Å være kronisk syk og utenfor arbeidslivet er ikke en jobb man selv har valgt..

Anonymkode: 8f901...a41

Nå er jeg av en annen mindset da, og dette vil jeg få mye pepper for.

Kronisk sykdom kan være så mangt, men i noen tilfeller er det noen som har utviklet dette selv, og kan ikke skylde på noen andre enn seg selv. Som f.eks. rusmisbrukere som ikke tok tak tidligere.

Og andre kronisk syke kunne kanskje aldri gjort noe med sykdommen sin uansett hvor hardt de prøvde. Men det finnes nesten alltid en utvei til å tenke nytt, og tjene penger og ta utdanninger som passer en selv og sin egen sykdom.

Og i noen tilfeller kan man faktisk ikke gjøre noen ting, og da ser jeg poenget. Men i mange tilfeller er disse "kronisk syke" rusmisbrukere eller folk som bare ikke orker...

Anonymkode: 57764...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan du ikke bare adoptere?

Synes det er utrolig frekt å si dette til en som er ufrivillig barneløs. Har lyst til å svare: Åh, den tanken har aldri slått meg før. Takk for tipset! 🙈

Anonymkode: 73568...ca1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt barn har barneautisme og er likevel normaltfungerende. Får ofte høre: «Er du sikker på at hn har autisme, hn ser helt normal ut»

🙄🙄🙄

Anonymkode: 9c994...ea6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

"Kan vi snakke sammen?" gir meg fullstendig innvendig panikk. Ser alltid for meg det absolutt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har du ikke barn? 

Anonymkode: a3e00...f56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saph
Tamsi skrev (1 minutt siden):

"Kan vi snakke sammen?" gir meg fullstendig innvendig panikk. Ser alltid for meg det absolutt verste.

Åh det topper nesten alt. Det er instant angstanfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Når skal dere få barn?" denne er så sår. Vi har prøvd i over 5 år..

Anonymkode: 8c7a2...b56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hva har du gjort i helgen" / "hva skal du i ferien"

ingenting. Svaret mitt er alltid ingenting spesielt 

Anonymkode: e882d...1ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hvor kommer du opprinnelig fra?"

Anonymkode: 18152...28e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg hater aller mest er spørsmål som egentlig bare er overfladiske komplimenter, typisk fra en kollega som egentlig ikke er så hyggelig mot deg eller:

Åååh, Friiiida, har du smiiiinket deg idaaaag?????? Neimen, har du klippet deg???? (Sagt med sånn overdrevent positiv tone, så høyt at alle i rommet snur seg og får med seg reaksjonen din). Jeg klarer ikke å ta det som noe positivt, og sliter ekstremt med å virke takknemlig for "komplimentet"

Anonymkode: 66ce0...18e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tamsi skrev (9 minutter siden):

Ahahaha, denne også, jeg har fått beskjed om at sjefen trenger å snakke med meg et par ganger i år, og får helt angst om at jeg har gjort noe galt, og så er det alltid en ren informasjonssak, evnt noe hyggelig 😛

Anonymkode: 66ce0...18e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Kan jeg få et par ord med deg?" Jeg hater det, spesielt fra naboen eller sjefen. Da er det kritikk og klaging på vei.

Anonymkode: 438dd...9cb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i et flerkulturelt miljø på et sykehjem i Oslo. Det siste året har to helsefaglærlinger spurt meg om jeg er gift eller har kjæreste. Jeg kjenner de ikke godt i det hele tatt. Jeg svarer at jeg er separert og da spør de: Er eksmannen din norsk? (ulike dager det skjedde, men en og en spurte meg).

Hva svarer man på sånt? Og hvorfor i alle dager er det relevant på en arbeidsplass om min eksmann er norsk eller utenlandsk? 🙄

De to som spurte er utenlandske. 

Anonymkode: 72d8c...e80

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer nr 2?

Har du slanket deg??

Hvorfor jobber du ikke?

Hvorfor ringer du aldri?

Nå har dere vært forlovet i mange år, skal dere ikke gifte dere snart?

Hvordan er sexlivet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvor er du fra/hvor har du vokst opp? 

Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg er 28 år og det lengste Jeg har bodd et sted er 5 år (har bodd 5 år 2 steder) . Vokst opp på mange forskjellige plasser pga fosterhjem og bodd mange steder som voksen også. 

Jeg pleier noen ganger bare å si et av stedene jeg har bodd, men føler jo at jeg lyver. Også er det ikke alltid jeg har lyst til å si det som det er at "jeg har bodd 14 steder, så jeg vet ikke", for da får jeg spørsmål om hvorfor Også baller det seg på. 

Anonymkode: 73cd6...afd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber i et flerkulturelt miljø på et sykehjem i Oslo. Det siste året har to helsefaglærlinger spurt meg om jeg er gift eller har kjæreste. Jeg kjenner de ikke godt i det hele tatt. Jeg svarer at jeg er separert og da spør de: Er eksmannen din norsk? (ulike dager det skjedde, men en og en spurte meg).

Hva svarer man på sånt? Og hvorfor i alle dager er det relevant på en arbeidsplass om min eksmann er norsk eller utenlandsk? 🙄

De to som spurte er utenlandske. 

Hvis de spør deg om det, betyr det som regel at DU ikke er norsk. Har hørt det før. 

Anonymkode: 22f87...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de spør deg om det, betyr det som regel at DU ikke er norsk. Har hørt det før. 

Anonymkode: 22f87...337

Jeg er norsk, men har brunt hår da. Kanskje de tror jeg har spanske/ aner fra balkan evt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Hva jobber du med»? Jeg er ufør og hater det. Jeg føler at folk alltid tenker at man er uføretrygdet fordi man har vondt i viljen og er lat. Så når jeg får dette spørsmålet så føler jeg at jeg må være mer privat enn jeg ønsker for at de skal forstå at jeg har en grunn for å ikke jobbe. Så svaret blir «Jeg jobber ikke lengre siden jeg har hjernesvulst». Føler det er så ydmykende, men føler det er bedre enn at de trekker egne konklusjoner. De vet jo ikke at jeg en gang var i full jobb og elsket jobben min, de ser bare et mislykket menneske som de mener snylter på staten. 
Men, heldigvis så finnes det også forståelsesfulle mennesker som ikke dømmer. Så jeg skal i påstå at alle tenker likt om uføretrygdede. 

Anonymkode: ed41f...be0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...