Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for at du tar deg tid til å lese.

Jeg har havnet i en situasjon jeg skulle ønske jeg ikke hadde havnet i. Jeg kommer fra en familie som ikke aksepterer en mann som ikke fra fra samme kulter eller klan. 
Jeg har hatt en norsk kjæreste i noen år nå, der ingen i familien min vet om han. Ikke folk fra kulturen min en gang. Jeg vil gjerne fortelle familien om han, men er redd for konsekvensene. Ikke bare redd for meg men redd for min kjæreste også. Jeg har sett og hørt der gutter som har datet jenter fra samme land har blitt banket opp fordi de har våget å ta på ei jente fra deres kultur. Jeg elsker kjæresten min og det er han jeg vil leve resten av livet mitt med. Vi er i midten av 20 årene. Og jeg trenger deres råd og synspunkter. 

Anonymkode: 95ed5...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du datteren din skal møte samme problem 25-30 år fram i tid?

AnonymBruker
Skrevet

Dette har de ingenting med. Det er ditt liv.

Anonymkode: e8af0...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (19 minutter siden):

Vil du datteren din skal møte samme problem 25-30 år fram i tid?

Absolutt ikke, mine barn skal få velge selv hvilken tro og mann/kvinne de vil ha. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke, mine barn skal få velge selv hvilken tro og mann/kvinne de vil ha. 

Da bør du velge far til dine barn med omhu....hvis du lar din familie velge, vil han de velger være som dem.........og dette vil i kjent stil fortsette neste generasjon, hvor han velger tro og ektefelle for dem.

Stå opp mot dem nå og bryt sirkelen.

Anonymkode: 092d7...bc1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan har du klart å holde en Norsk kjæreste skult for familien i flere år?

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (15 minutter siden):

Hvordan har du klart å holde en Norsk kjæreste skult for familien i flere år?

Vi har vært sammen i to år, hadde en norsk kjæreste i mine yngre dager som jeg også holdt skjult som de fant om til slutt. Ble sendt til hjemlandet i 6 mnd og fikk komme tilbake når jeg benektet alt. Jeg har flyttet for meg selv, gjennom krisesenter og fått tilbud om kode 6 noe jeg ikke er i stand eller vil gjennomføre. Familien min har ikke fortalt dette til noen og sier til venner og bekjente at jeg fortsatt bor hjemme. Jeg bor 30 min unna dem og kjæresten min bor i samme by som dem.

• Liker 1
Skrevet

Ok..siden familien din og mange fra samme land fremdeles befinner seg mentalt i middelalderen, der sosial kontroll av kvinner er regelen og ikke unntaket, tror jeg du forstår godt hva det vil koste å rive seg løs...

Historien viser at dere kvinner kommer til å rive dere løs fra undertrykkingen, kun et spørsmål om tid og en som går foran og viser veien..har du nok baller så er stillingen som det 21århundrets Jeanne d'Arc ennå ledig....

Skrevet

Hva slags nettverk har du rundt deg? 

AnonymBruker
Skrevet

Kjemp for kjærligheten!! Vet det finnes diverse hjelpe organisasjoner som hjelper særlig jenter som opplever krysspress med ikke etnisk norsk familiebakgrunn. Gjerne det kunne vært noe for deg? Noen å snakke med som har gått veien før deg.

Politi/krisesenter kan sikkert sette deg i kontakt med en ressursperson. 

Lykke til - du er tøff!!

Anonymkode: 62f2d...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker kjæresten din? Har han en plan? For hvis dere velger kjærligheten så kan det hende du mister familien. Har du møtt familien hans slik at du kan bli en del av deres familie? 
Håper alt ordner seg. Jeg ville valgt kjærligheten hvis dette er en sterk ordentlig mann du kan stole på i fremtiden. Vær HELT sikker. Ta de vanskelige samtalene først. Vil dere gifte dere? Få barn? Hvor mange? Hvor vil dere bo og jobbe? Hvordan ser dere for dere livet med evt barn, skal en av dere jobbe redusert i noen periode? Hvordan vil dere legge opp økonomien? Skal dere studere noe mer? Hva med religion?
Du som kvinne må uansett sikre deg økonomisk (altså ikke gjør deg avhengig av andre for å klare deg). Spesielt viktig hvis du mister familien som nettverk i tilfelle det blir slutt mellom deg og kjæresten. 

Anonymkode: 0b15e...aaf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...