AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Har to venninner jeg ofte henger sammen med, og hun ene har et svetteproblem. Hun lukter svette konstant. Og vi andre to har ikke kjent henne like lenge. I går sendte den ene venninna mi melding og lurte på om hun kunne komme en tur. Jeg skrev "Ja, bare ikke ta med deg Stinky denne gangen." Hun kom hit alene. Men i dag fikk jeg melding fra hun andre hvor hun skrev at hun trodde ikke sånn om meg og ikke vil ha kontakt mer. Så hun har altså vist henne meldingen jeg skrev. Jeg har dårlig samvittighet i dag, det var ikke så vondt ment egentlig. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 5a739...292 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 5. mai 2021 Til pass for deg. Man snakker ikke sånn om andre mennesker. Nå har du kanskje lært. Anonymkode: 872bb...7fa 92
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Det var veldig dumt av deg, som du forstår siden du har dårlig samvittighet. Kanskje fordi du er bekymret for hva andre syns om deg etter du såret henne, eller kanskje fordi du skjønner hvor vondt det var for henne. Du kan ta det med deg videre, så du unngår å komme i lignende situasjoner senere. Og så burde du komme med en uforbeholden unnskyldning til «venninnen» din Anonymkode: 83a1b...c76 13
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var veldig dumt av deg, som du forstår siden du har dårlig samvittighet. Kanskje fordi du er bekymret for hva andre syns om deg etter du såret henne, eller kanskje fordi du skjønner hvor vondt det var for henne. Du kan ta det med deg videre, så du unngår å komme i lignende situasjoner senere. Og så burde du komme med en uforbeholden unnskyldning til «venninnen» din Anonymkode: 83a1b...c76 Jeg har bedt henne om unnskyldning, men hun vil ikke godta den. Er heller ikke sur på hun andre. Jeg skjønner at det var dumt, men hun kunne jo ha nevnt hvor dårlig gjort hun syntes det var når hun var her i går. Anonymkode: 5a739...292 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bedt henne om unnskyldning, men hun vil ikke godta den. Er heller ikke sur på hun andre. Jeg skjønner at det var dumt, men hun kunne jo ha nevnt hvor dårlig gjort hun syntes det var når hun var her i går. Anonymkode: 5a739...292 Det forstår jeg godt at hun ikke vil, men det er bra du har sagt det likevel. Anonymkode: 83a1b...c76
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har to venninner jeg ofte henger sammen med, og hun ene har et svetteproblem. Hun lukter svette konstant. Og vi andre to har ikke kjent henne like lenge. I går sendte den ene venninna mi melding og lurte på om hun kunne komme en tur. Jeg skrev "Ja, bare ikke ta med deg Stinky denne gangen." Hun kom hit alene. Men i dag fikk jeg melding fra hun andre hvor hun skrev at hun trodde ikke sånn om meg og ikke vil ha kontakt mer. Så hun har altså vist henne meldingen jeg skrev. Jeg har dårlig samvittighet i dag, det var ikke så vondt ment egentlig. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 5a739...292 Selvsagt var det vondt ment. Null sympati fra meg til deg! Anonymkode: 01059...d43 30
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Dumt gjort, men hvis du vil forsøke å redde relasjonen så får du jo prøve å legge deg flat for denne venninna og be om unnskyldning (der du mener det). Så får du jo se hvordan det blir, og godtar hun det, så omtaler du henne ikke slik igjen. Husk også at det er veldig lite lurt å sende slikt på melding til venninne av venninne. Kvinner snakker gjerne mye sammen, så sånt kommer ganske enkelt for dagen. Anonymkode: 0db31...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Skjønner godt at ho ikkje tilgir deg. For å ha et svetteproblem er faktisk ikkje kjekt heller. Og hvis man allerede føler seg utenfor pga det problemet så blir det ikkje bedre av at andre har laga kallenavn på ho heller. Hilsen en som har store svetteproblemer med venner som aksepterer det Anonymkode: 9fc37...933 9
lillevill Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tror det som såret mest er "ikke ta med henne" opplegget. Hun vet at hun er uønsket av deg og vil dermed ikke være venner mer. Legg deg flat og si unnskyld. Her har du tråkka i salaten. 18
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har to venninner jeg ofte henger sammen med, og hun ene har et svetteproblem. Hun lukter svette konstant. Og vi andre to har ikke kjent henne like lenge. I går sendte den ene venninna mi melding og lurte på om hun kunne komme en tur. Jeg skrev "Ja, bare ikke ta med deg Stinky denne gangen." Hun kom hit alene. Men i dag fikk jeg melding fra hun andre hvor hun skrev at hun trodde ikke sånn om meg og ikke vil ha kontakt mer. Så hun har altså vist henne meldingen jeg skrev. Jeg har dårlig samvittighet i dag, det var ikke så vondt ment egentlig. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 5a739...292 Jo, det var vondt ment. Man kaller ikke folk for "Stinky" uten å ha et ønske om å være ondskapsfull og gjøre narr av andres problemer. Hadde du vært en god venninne hadde du enten tatt det opp med henne på en ordentlig måte (helst på tomannshånd), eller så hadde du holdt kjeft. Anonymkode: d9372...e7c 21
Selbu Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, det var vondt ment. Man kaller ikke folk for "Stinky" uten å ha et ønske om å være ondskapsfull og gjøre narr av andres problemer. Hadde du vært en god venninne hadde du enten tatt det opp med henne på en ordentlig måte (helst på tomannshånd), eller så hadde du holdt kjeft. Anonymkode: d9372...e7c Dette! Sånn snakker man ikke om andre mennesker rett og slett, helt bedriten oppførsel av deg. Tror det beste du kan gjøre for denne venninna di nå, er å la henne gå. Hun trenger ikke en så kjip person i livet sitt.🙄 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Dette er mobbing og du utestenger henne ved å skrive at hun ikke skal ta med seg Stinky til deg. Jeg har blitt utsatt for mobbing i mange år på barne og ungdomsskolen, jeg vet hvor sårende og vondt det er. Har null sympati for deg rett og slett. Du fortjener det du har lagt opp til selv. Du tror tydeligvis at du er bedre enn hun er, vel du er mye verre som er slik du er. Skam deg. Anonymkode: 3d924...485 22
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 Det var vondt ment, om enn ubevisst. Ikke bare kalte du henne stinky, men du sa også at venninna ikke skulle bringe henne med. De to faktorene sammen, viser at du ikke vil være med henne fordi hun lukter svette. Og det er mobbing, utestengning og ondskapsfullt. Det er vondt ment. Det finnes ingenting positivt i det du sa, ei heller humor. Anonymkode: 569b9...8ac 21
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 Forstår henne, jeg hadde nok også valgt å avslutte vennskapet. Er alltid redd for at vennene mine ikke liker meg/ikke egentlig vil henge med meg osv og jeg hadde ikke klart å komme over både at du synes jeg lukter vondt (som hun sikkert har komplekser for, jeg har periodevis hatt svetteproblemer selv og det er så flaut og fælt) og at du ikke ønsket at jeg skulle komme og være med dere, såpass mye at du spesifikt sendte melding og sa ifra om det. Anonymkode: 8b335...738 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jo, det var vondt ment. Man kaller ikke folk for "Stinky" uten å ha et ønske om å være ondskapsfull og gjøre narr av andres problemer. Hadde du vært en god venninne hadde du enten tatt det opp med henne på en ordentlig måte (helst på tomannshånd), eller så hadde du holdt kjeft. Anonymkode: d9372...e7c Nei det var ikke alvorlig eller vondt ment. Hun andre har også snakket om dette at hun lukter svette. Hun har snakket om det, så hun er ikke helt uskyldig heller. Anonymkode: 5a739...292
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 lillevill skrev (36 minutter siden): Jeg tror det som såret mest er "ikke ta med henne" opplegget. Hun vet at hun er uønsket av deg og vil dermed ikke være venner mer. Legg deg flat og si unnskyld. Her har du tråkka i salaten. Hun er ikke uønsket. Bare orket ikke å ha flere enn en her i går. Anonymkode: 5a739...292
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 Still heller spørsmål om hvorfor venninna di viste henne meldinga 😕 Anonymkode: df4ee...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 TS, bruk dette som nå har skjedd til å tenke over hvorfor du sa det? Tenk over hva slags menneske du vil være i fremtiden og hvordan du oppfører deg kan ha påvirkning på relasjonene dine. Ser noen over skriver at du skal skamme deg, men ikke gjør det. Med det så mener jeg at du ikke skal tenke at du er et dårlig menneske, men at du har gjort noe som ikke er bra (skylden). Folk som skammer seg er ikke snille hverken mot seg selv eller andre i blant. Bruk dette som har skjedd til å ta lære å ta ansvar for det du gjør og leve med konsekvensene. Anonymkode: e9472...dfa 2
Gjest Tamsi Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 Den unnskyldningen hadde ikke jeg godtatt heller. Du har trolig gitt henne en usikkerhet for livet. Både "ikke ta med deg henne" og et stygt kallenavn i samme setning.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det var ikke alvorlig eller vondt ment. Hun andre har også snakket om dette at hun lukter svette. Hun har snakket om det, så hun er ikke helt uskyldig heller. Anonymkode: 5a739...292 Hva så? Eneste det beviser er jo at hun andre venninna di er like stor drittkjerring som deg. Like dumt som små barn som krangler og sier "ja, men det var hun som startet". Hva venninna di har sagt er urelevant. Konsentrer deg om hva DU har sagt og legg deg langflat hvis det er viktig for deg å få tilbake venninna di. Anonymkode: 2b49f...79a 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå