Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det ikke er realiteten for pedledere og andre pedagoger da det er en del møter og kontorarbeid. Men dere assistenter, er det like herlig å være med barna hele arbeidsdagen eller synes du det er deilig å få ryddeoppgaver så du slipper "unna" leken?

Anonymkode: 7a68b...56f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kjekt å være med de små. 

Anonymkode: f9560...000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som jobber i barnehage velger det vel fordi de liker barn?

Anonymkode: 8d1cf...ffb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trives jo godt med det, men er tider hvor man trenger et lite utpust. Er ofte barn som utfordrer og som krever mye av deg

Anonymkode: de8aa...157

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig trivelig og koselig. Hadde aldri valgt å jobbe med barn om jeg ikke likte det.

Anonymkode: bdaca...222

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 15.23):

Vet at det ikke er realiteten for pedledere og andre pedagoger da det er en del møter og kontorarbeid. Men dere assistenter, er det like herlig å være med barna hele arbeidsdagen eller synes du det er deilig å få ryddeoppgaver så du slipper "unna" leken?

Anonymkode: 7a68b...56f

Det er realiteten for pedagoger også, pga korona er alle møter på kveldstid. 
Før korona hadde jeg to møter i uka. ;) 

Det er fint å være med barna, men det er for lite tid til lek. For få ansatte, føler vi bare driver med brannslukking. 

Anonymkode: ea499...3d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er supert å være med barna, derfor jeg har valgt å jobbe i barnehage. Men noen dager er jeg (som de fleste andre mennesker) mer sliten, og da kan det være ok å ha noen andre arbeidsoppgaver mellom all leken :) jeg gjør gjerne andre ting til vanlig å, men har da gjerne med meg to-tre barn, og har skikkelig kvalitetstid. Eks lage mat, rydde, ordne til samlinger, lage leke-soner osv. 

Anonymkode: a1aab...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker det. Nå er jeg 1-1 på et barn og det er helt supert

Anonymkode: 05f12...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste som jobber i barnehage velger det vel fordi de liker barn?

Anonymkode: 8d1cf...ffb

Nei ikke nødvendigvis, er jo en jobb som du kan få lett....og du trenger penger osv.

Anonymkode: eea35...64f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er fint å være med barna, men det er for lite tid til lek. For få ansatte, føler vi bare driver med brannslukking. 

Tror det er forskjellig. Min beste venn er ped.leder i bhg. Hun har ofte møter på dagtid. Vi møtes ofte til lunsj og da kommer hun fra møte og skal på et annet. 

Anonymkode: 4725e...652

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei ikke nødvendigvis, er jo en jobb som du kan få lett....og du trenger penger osv.

Det er ikke lenger lett.  Da jeg begynte å jobbe i barnehage, fikk du lett 100% stilling som assistent. Den tiden er slutt. Du må ha fagbrev som barne og ungdomsarbeider og det krever 5 års relevant jobberfaring før du kan opptil fagprøven,  koster penger og tid og  er dermed  ikke  noe  enkelt  løsning. Du får lett ringevikarjobb, men det er så uforutsigbart lønnsmessig at det stort sett er studenter som gjør det i ferier, tenkeår eller mellom studieslutt og fast jobb 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har prøvd å få jobb innen barnehage i 6mnd nå, men pga lite erfaring, og null utdannelse innen det feltet så kan jeg drite i det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er stor forskjell på barnehager og barnegrupper. Brannslukking har jeg opplevd i barnehage med høyt sykefravær og manglene organisering, men også i veldrevne barnehager i barnegruppe med flere barn med utfordringer. Ellers skjønner jeg ikke det med at pedagoger er mye borte fra barna, har et ledermøte i uka og fire timer ubunden tid. Men når jeg er med barna er jeg der, ikke på kopirommet. Har ikke barna tid til lek? Da har dere noe å jobbe med. Du bør vurdere å søke en annen barnehage, det skal jo ikke være sånn. 

Anonymkode: 8b461...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...