Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Midt i graviditeten velger min kjæreste/nåværende ex å gå tilbake til moren til den andre ungen hans. Moren er skikkelig ustabil og jeg kan ikke la mitt barn vokse opp der. Jeg er helt hjelpesløs.. bør jeg ta opp rettsak? Dette for barnets beste. 

Anonymkode: 150f9...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare pust, du har tid til å finne ut av detaljene her. Hvis far har forlatt deg så er det ingen snakk om samvær med det første. Ettersom dere har/skal få barn, så må dere etter hvert som barnet er født til mekling hos familievernkontoret. Barnet kommer til å bo hos deg, og du får ansvaret mens det er lite. Om det er snakk om at far vil ha samvær så må far kontakte deg og komme på besøk eller treffe barnet et annet sted sammen med deg.

Når barnet er over tre år kan i teorien far be om samvær ved overnatting, kanskje en dag i uka eller noe. Dette må også skje via mekling, og ikke noe dere to skal krangle om. Dersom far har vært uinteressert hele veien, vil det nok være enkelt for deg å kreve at far ikke skal ha samvær ved overnatting.

Anonymkode: 08fa6...8d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid to sider av en sak 🤷‍♀️ Tviler på at hvis moren ikke har noen bekreftede diagnoser/dommer etc, så hjelper det ikke at du mener hun er skikkelig ustabil 

Anonymkode: c9366...915

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å flytte lengre unna mens du ennå er gravid?

Anonymkode: 866cc...ddf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er alltid to sider av en sak 🤷‍♀️ Tviler på at hvis moren ikke har noen bekreftede diagnoser/dommer etc, så hjelper det ikke at du mener hun er skikkelig ustabil 

Anonymkode: c9366...915

Moren har både diagnoser og dom i barnefordelingssak.

Anonymkode: 150f9...897

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette! 

Anonymkode: fd1d6...6e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skriv far ukjent. 

Anonymkode: 61be0...c77

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skriv far ukjent. 

Anonymkode: 61be0...c77

Ja, for all del la det gå utover barnet. Hvem trenger vel pappaen sin uansett? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du deg lurt? Ble du gjort gravid uten din egen vilje? Hvem lurte deg?

Hva er problemet?

Anonymkode: 6d911...08b

Skrevet

Når han valgte å gjøre det midt i svangerskapet ditt, så tyder det på at han kanskje ikke er drømmemannen. Det er kanskje like greit at du må konstruere det nye livet ditt selv. Og hvis det er sant som du sier om diagnoser og dommer stemmer, så har du en bedre sak, dersom det blir noen sak. Det kan jo hende de ikke ønsker omsorg for det nye barnet. Uansett blir ikke det noe spørsmål før om en stund. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...