AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Kan jeg koke feks nykål, gulrot, erter, kålrabi og evt andre grønnsaker i buljong, små biter. Koke makaroni al dente. Surre smør, mel evt løk, spe med grønnsakakraft, melk og/eller fløte til tykk saus. Ha i gr.saker og makaroni, salt og pepper evt karri? Serveres til fisk/kjøtt/pølser. Eller blir det bare klin? Anonymkode: 0444f...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Hvis du liker myk mat så ville jeg laget noe annet. Feks plukkfisk eller fiskegrateng med potet og raspet gulrot. Kjøttkaker med poteter, ertestuing eller kålstuing. Fiskeboller med hvit saus og karrikrydder. Vossakorv med kålrabistappe og potet. Hvis du vil lage "mølje-mat" kan du heller lage fiskesuppe, betasuppe, lapskaus, grønnsaksuppe med pølse. Anonymkode: 5a22a...b25
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Klart du kan. Kålstuing og makaronistuing er god mat og det er da ingenting i veien for å utvide med flere grønnsaker. Anonymkode: 40a56...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Synes det høres godt ut, ts! Anonymkode: f0262...84e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Høres godt ut, i en grønnsaksstuing. Anonymkode: cc2f2...1bd
Hansehan Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 14.24): Kan jeg koke feks nykål, gulrot, erter, kålrabi og evt andre grønnsaker i buljong, små biter. Koke makaroni al dente. Surre smør, mel evt løk, spe med grønnsakakraft, melk og/eller fløte til tykk saus. Ha i gr.saker og makaroni, salt og pepper evt karri? Serveres til fisk/kjøtt/pølser. Eller blir det bare klin? Anonymkode: 0444f...ba2 Helt prima. Bare en utvidet versjon av gulrotstuing som er godt til nesten alt.
Brunhilde Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Alt i meg roper nei-nei-nei, men nå er jeg ikke spesielt glad i stuinger og foretrekker lettkokte grønnsaker som tilbehør. (Joda, det finnes enkelte unntak, men ingen som inkluderer verken makaroni eller karry )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå