Mackenzie* Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Har en liten diskusjon gående. Si at en person har drukket en øl, kanskje to. Noe jeg som passasjer ikke kan se eller vet. Kan jeg da også bli tatt om føreren blir det? at jeg mister lappen som passasjer? samme eksempel om en person har røyka en joint eller to, men jeg vet det ikke for han er ikke synlig beruset. Kan jeg da som passasjer miste lappen om han blir tatt? Hva vet/tror dere?
Chocolat Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Hæ? Om man som passasjer mister lappen fordi man er full?
vixen Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Om man vet at den som kjører er beruset når man selv sitter på? Hm...Jeg har hørt at man da er "medskyldig"... men som du sier kan det jo være at man ikke vet om sjåføren er påvirket. Blir ikke det litt ord mot ord? Vanskelig å bevise både det ene og andre om det ikke er opplagt at du burde visst det. Vært på fest sammen e.l... -viXen-
Mackenzie* Skrevet 3. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2005 Hæ? Om man som passasjer mister lappen fordi man er full? ← nei snakker om den som kjører:)
Cuba Skrevet 3. september 2005 #5 Skrevet 3. september 2005 Det kommer kanskje litt an på hvor mye testen viste personen hadde i promille.. men skal litt til tror jeg.. Jeg kjenner en som satt på med en han ikke kjente.. egentlig hadde han vel en anelse om at han var full, men han visste ikke! de kjørte jo av veien da, og landa på taket.. purken kom og det ble sak av det.. han kameraten har sagt at han ikke visste at han fyren hadde drukket og han har ikke fått noe straff! Så om du sitter på med en som du ikke vet at har drukket, og blir stoppet i kontroll og det viser seg at han har promille og ikke politiet en gang kan se det tror jeg neppe du får noen straff! Siden kameraten min ikke kjente han kunne han jo ikke vite hvordan han oppførte seg verken i fylla eller edru tilstand.. Men det var det å overbevise politiet om det da.. men han har i allefall ikke fått noen straff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå