AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Ser på ei brukt barnevogn som selges på nett nå, men er litt i tvil. Er det dumt å kjøpe brukt vogn av en modell som nå er utgått fra leverandør? Tenker dersom vi trenger reservedeler, nye hjul etc. Den selges i orden og komplett med alt man kan trenge, men noe kan jo bli ødelagt. Anonymkode: 7351a...358
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Kommer an på hvilken vogn det er snakk om Anonymkode: 17cfd...658 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Jeg har kjøpt flere vogner bruk gjennom årene og sjeldent har det vært noe vi har manglet i ettertid. Hvis det er en vogn du liker og prisen er god så bør du gå for den Emmaljunga sine vogner er av god kvalitet. Anonymkode: 8b0cb...c77 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Ja, det er vel egentlig drømmevognen min. Den er lite og fint brukt, og selges for 3500 😳 Tror jeg går for det! Anonymkode: 7351a...358 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser på ei brukt barnevogn som selges på nett nå, men er litt i tvil. Er det dumt å kjøpe brukt vogn av en modell som nå er utgått fra leverandør? Tenker dersom vi trenger reservedeler, nye hjul etc. Den selges i orden og komplett med alt man kan trenge, men noe kan jo bli ødelagt. Anonymkode: 7351a...358 Kommer helt an på hvilken vogn det er, hvordan den ser ut, lukter den kjeller? Funker bremsene? Hvordan dekk er det? Hva skal selger ha for den? Osv Du må nok se på mer enn at den er noen år gammel. Anonymkode: c3da2...542 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Du kan jo gå i en butikk som fører Emmaljunga og spørre om hvor lenge de fører reservedeler for Mondial? Bare sørg for å kjøp en ikke alt for gammel en. Jeg angrer på at vi kjøpte godt brukt barnevogn, i stedet for lite brukt / ny. Den blir jo brukt maaasse og da er det greit at ting er på stell, som at hjulene triller lett, den går rett frem når man dytter den osv. (Nå er vel Emmaljunga 4-hjuls så da bør sistnevnte ikke være et problem i alle fall) Anonymkode: ce1e3...db6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer helt an på hvilken vogn det er, hvordan den ser ut, lukter den kjeller? Funker bremsene? Hvordan dekk er det? Hva skal selger ha for den? Osv Du må nok se på mer enn at den er noen år gammel. Anonymkode: c3da2...542 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo gå i en butikk som fører Emmaljunga og spørre om hvor lenge de fører reservedeler for Mondial? Bare sørg for å kjøp en ikke alt for gammel en. Jeg angrer på at vi kjøpte godt brukt barnevogn, i stedet for lite brukt / ny. Den blir jo brukt maaasse og da er det greit at ting er på stell, som at hjulene triller lett, den går rett frem når man dytter den osv. (Nå er vel Emmaljunga 4-hjuls så da bør sistnevnte ikke være et problem i alle fall) Anonymkode: ce1e3...db6 Blir å be om å få komme å se før jeg kjøper, absolutt 😊 Selv om det er billig i forhold til ny vogn er det enda mye penger, så jeg vil absolutt ta et godt gjennomtenkt valg. Vogna er kjøpt ny i 2018. Ab...542, du skriver at jeg bør sjekke hvilke dekk det er. Har lite kunnskap om dette, hva bør jeg være obs på? Takk for gode tips og innspill, første gang jeg skal kjøpe barnevogn 👍 Anonymkode: 7351a...358
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Vi har to brukte, solide simovogner kjøpt billig brukt, en på hytta og en til hjemme/bhg og er veldig fornøyd med det! Har hatt lite behov for å bytte ut ting, men mye er mulig å skaffe brukt, eller bare bruke noe universal-deler. Ts - jeg anbefaler solide hjul og ikke med luft i. Vi har en av hver og det er litt styrete å drive å fylle på luft og bytte ut ved punktering! Anonymkode: 1675e...abf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har to brukte, solide simovogner kjøpt billig brukt, en på hytta og en til hjemme/bhg og er veldig fornøyd med det! Har hatt lite behov for å bytte ut ting, men mye er mulig å skaffe brukt, eller bare bruke noe universal-deler. Ts - jeg anbefaler solide hjul og ikke med luft i. Vi har en av hver og det er litt styrete å drive å fylle på luft og bytte ut ved punktering! Anonymkode: 1675e...abf Jeg setter så stor pris på alle svar, virkelig tusen takk! Ser desverre ut til å være hjul med luft ut fra bildet, men kan spørre selger om dette. Er det vanlig at hjulene punkterer ofte? Forferdelig å forholde seg til punkterte hjul synes jeg, men kanskje mannen min synes det er uproblematisk. Får spørre han 😄 Anonymkode: 7351a...358
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 slanger til hjul er ihvertfall mulig å få kjøpt i sportsbutikker eller på nett, de går på hjulstørelse og må ikke være av nøyktig samme produsent og modell. Når du først snakker om lufthjul. De er heller ikke dyre, jeg kjøpte nye slanger til mountain buggy engang, husker jeg, de kostet 50 kr på nett. Anonymkode: cf59e...157
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): slanger til hjul er ihvertfall mulig å få kjøpt i sportsbutikker eller på nett, de går på hjulstørelse og må ikke være av nøyktig samme produsent og modell. Når du først snakker om lufthjul. De er heller ikke dyre, jeg kjøpte nye slanger til mountain buggy engang, husker jeg, de kostet 50 kr på nett. Anonymkode: cf59e...157 Supert! Da er det verken vanskelig å få tak i eller veldig kostbart, bare litt ekstra jobb de gangene det må fikses. Anonymkode: 7351a...358
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg setter så stor pris på alle svar, virkelig tusen takk! Ser desverre ut til å være hjul med luft ut fra bildet, men kan spørre selger om dette. Er det vanlig at hjulene punkterer ofte? Forferdelig å forholde seg til punkterte hjul synes jeg, men kanskje mannen min synes det er uproblematisk. Får spørre han 😄 Anonymkode: 7351a...358 Mannen min syntes det er uproblematisk, men jeg syntes det er noe styr 😂 Anonymkode: 1675e...abf 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 Lufthjul er jo langt mer behagelig å trille. Du må jo se behovet for reservedeler opp mot prisen på vogna. Mannen min sprengte (!) hjulet på vogna vår en gang, kosta oss 1000 for nytt hjul. Det hadde jeg ikke brukt på en vogn du har betalt bare 3500 for, så behovet for reservedeler vil kanskje ikke bli særlig stort uansett.? Vogner som ikke er utgått koster jo nesten like mye som nye. 😅 Anonymkode: 92534...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå