BlåHimmel Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Min datter på 12 år har fått med seg at butikker i Oslo åpner igjen fra i morgen av. Hun har avtalt med to venninner at de skal dra på et handlesenter, men jeg sier nei. Tenker at selv om butikkene er åpne, så er det ikke slik at restriksjonene er borte. Det er ikke noe spesielt hun skal kjøpe. Når jeg spør hva det er hun trenger, sier hun bare at hun vil kjøpe "noe". Ser ikke poenget med at tre 12-åringer skal vandre rundt bare fordi sentret er åpent. Hun synes selvsagt at jeg er veldig kjip som sier nei. Er jeg det? De andre to har tydeligvis fått lov, så kanskje jeg er for streng? Sentret er forresten i nærheten, og under normale tider hadde det vært greit.
cattleya Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Ja, syntes du er litt kjip. Det har jo vært stengt SÅ lenge, klart hun har lyst til å dra i den alderen der. 4
Capt. Obvious Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Skjønner godt at de vil, men når det først er som det er, så er det mest fornuftig at bare de som har behov for å handle i butikker gjør det. Man trenger ikke dra på kjøpesenter bare for å vandre rundt i disse dager, det tror jeg kan føre til nye utbrudd og nye innstramninger. 3
Blått Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Jeg hadde ikke latt henne dra i morgen fordi at da er det garantert kaos, men sånn til neste uke burde gå fint. Ja, jeg syns du er kjip. Det har vært stengt lenge. 7
The Kitten Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Hvis hun faktisk bare skal virre rundt med venninnene sine uten at de skal kjøpe noe konkret, så er jeg enig med deg. Jeg syns det er viktig å støtte næringslivet, men tre tolvåringer som henger på senteret bidrar ikke til det. Det er vel fortsatt ikke anbefalt å ferdes der mange er, så da kan heller de som faktisk skal handle få gå på kjøpesenteret. 11
ekkoet Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Hos oss så står det fremdeles i matbutikkene at man bør være en person som går og handler for en hel husholdning. Jeg tenker på samme måte at det at kjøpesentre åpner igjen ikke bør føre til at det blir et sted å henge for ungdom. Se det ihvertfall an en ukes tid, slik det er foreslått over 3
BlåHimmel Skrevet 5. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2021 Takk for innspill 🙂 Prøver å ikke glemme at jeg har vært ung, haha. Men lurt kompromiss å vente til neste uke i alle fall 2
Blått Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 (endret) 33 minutter siden, BlåHimmel said: Takk for innspill 🙂 Prøver å ikke glemme at jeg har vært ung, haha. Men lurt kompromiss å vente til neste uke i alle fall Hvis du vil ha et tips fra en kjøpesenter-ansatt, så er det vanligvis veldig rolig mellom 14.00-16.00 på mange kjøpesentre. 16.00 så begynner det å ta seg litt opp og kl. 17.00 så pleier det å være trykk. (Poenget var.. send dem gjerne heller rett etter skolen.. enn på kvelden..) Endret 5. mai 2021 av Blått 2
Gjest Lawyam Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 BlåHimmel skrev (2 timer siden): Min datter på 12 år har fått med seg at butikker i Oslo åpner igjen fra i morgen av. Hun har avtalt med to venninner at de skal dra på et handlesenter, men jeg sier nei. Tenker at selv om butikkene er åpne, så er det ikke slik at restriksjonene er borte. Det er ikke noe spesielt hun skal kjøpe. Når jeg spør hva det er hun trenger, sier hun bare at hun vil kjøpe "noe". Ser ikke poenget med at tre 12-åringer skal vandre rundt bare fordi sentret er åpent. Hun synes selvsagt at jeg er veldig kjip som sier nei. Er jeg det? De andre to har tydeligvis fått lov, så kanskje jeg er for streng? Sentret er forresten i nærheten, og under normale tider hadde det vært greit. Du er ikke kjip. Du gjør det for å beskytte og ikke fordi du er streng. Du kan jo prøve å avtale med henne at dere to kan gå en annen dag enn åpningsdagen og at hun da kan få noe bestikkelser. Eller bestikke henne.
Madame Butterfly Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Om du melder foreldrene til de andre, så kan det jo være de også tenker som deg, at de andre får lov, de er for strenge... 1
Christiane_W Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Næringsbyråd Victoria Marie Evensen sa følgende til VG tidligere i dag: "– Kjøpesentre skal ha rutiner som sikrer at fellesarealer ikke brukes som oppholdssted eller et sted man spiser takeaway. Serveringssteder på kjøpesentre kan kun holde åpent for takeaway, sier hun. Hun oppfordrer alle som handler om gå alene og følge reglene butikkene og kjøpesentrene har." Ut fra det er jeg enig med @BlåHimmel i at det er unødvendig at tre 12-åringer skal vandre rundt på senteret på måfå fordi de vil kjøpe "noe". Det får de vente med til det åpner mer. 2
Anbefalte innlegg