Gå til innhold

Hvis vi blir gravide denne måneden ser det ut som termin vil bli rundt 18 februar. Hva er mest sannsynlig da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir førstegangs. Er sjansen størst for at barnet er ute i løpet av februar eller er sjansen for mars like stor?

Anonymkode: 17183...7c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen er størst for slutten av februar. Snittet går vel ca 1 uke over første gang.

Min februarbaby kom 8 uker før, i desember..... så man kan ikke være sikker på noen ting.

Får du en frisk baby betyr det lite når den er født....

Anonymkode: bbc5e...795

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir førstegangs. Er sjansen størst for at barnet er ute i løpet av februar eller er sjansen for mars like stor?

Det er det ingen som kan si noe om, mest sannsynlig vil du føde en gang i tidsrommet to uker før og to uker etter termindato. Du får ikke offisiell termindato før på ultralyd i uke 17-20, menstermin er en ca beregning

Jeg hadde termindato i begynnelsen av oktober og fødte i slutten av september med første 🤷

Anonymkode: 361bb...f94

• Liker 1
Skrevet

Du får vite mer presist termin på UL mellom uke 17-20. Du kan føde før, du kan gå over. Som sagt over, får du en frisk baby spiller det ingen rolle når den er født. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet hvis den blir født i Mars?

Anonymkode: 21088...228

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er problemet hvis den blir født i Mars?

Jeg ønsker hn skal bli født i februar 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mest sannynlig med februar, men både januar og mars er innenfor normalen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis du venter til neste syklus blir han født i mars/april.. så dette er jo din eneste mulighet for en februar baby 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du får termindato satt på ordinær ultralyd til 18 februar, så vil du settes i gang senest rundt 10-12 dager etter dette. Så du kan risikere å føde da i begynnelsen av mars. Litt mer sannsynlig at du føder i februar enn mars, men umulig å vite. 

Anonymkode: ff20a...980

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvis du venter til neste syklus blir han født i mars/april.. så dette er jo din eneste mulighet for en februar baby 😅

Får håpe eggløsning forskyver seg litt bakover neste år så den blir rundt den 10 😀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig, hvorfor er tidsrommet så viktig? 😅

Anonymkode: 171d0...f7e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Får håpe eggløsning forskyver seg litt bakover neste år så den blir rundt den 10 😀

??

Anonymkode: 48b75...640

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig! Hvorfor ønsker du så gjerne et barn født i februar?

Dersom du får termin ca. 18. februar blir det som tidligere kommentert sannsynligvis født i februar, men du har ingen garantier. Med den terminen har jeg venner som ville fått barnet i desember, januar, februar og mars...  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hæ? Er alternativet enten å prøve nå eller vente til neste mai og prøve da hvis eggløsning treffer rett? Tror kanskje du har litt høye forhåpninger til hvor lett det er å klaffe på en eggløsning 😬  Hva er viktig med februar? Kan ikke komme på noe som skulle gjøre det SÅ viktig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...