Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt på trikken forbi stortinget. Rundt meg var det en liten gjeng muslimske gutter. Kanskje 18-20 år gamle. De snakket veldig høylytt og hørtes utrolig aggressive ut. Masse banning og verbal lekeslåssing. Ut av vinduet på trikken så jeg at det foregikk en demonstrasjon foran Stortinget. Så ikke helt hva det var mot, men så kom reaksjonen fra guttene: De begynte å hisse seg opp og si at hvis noen brant en koran der så skulle de fly på vedkommende og skade dem. Så begynte de å hisse hverandre opp før de gikk av trikken på neste stopp.

Altså, jeg tror de aller fleste muslimer er fredelige og lovlydige, men bak fasaden lurer jeg på hvor mange muslimer innerst inne ville vært enige med disse guttenes holdninger og tankegang. Endrer slike gutter holdning eller skjuler de det bare når de blir voksne og siviliserte?

Anonymkode: 8ddd8...7b9

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var for noen få dager siden bare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble rett og slett redd av å sitte rundt disse guttene. Det oste så mye hat og potensiell vold av dem.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til norge, dette har dere stemt på ved å stemme venstresiden. Det er slike kulturer dere tar inn. Så neste gang du starter moria aktivisme snillismen din tenk deg litt om hva fremtiden for norge er.

Anonymkode: 82b7a...459

• Liker 19
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 12.31):

Jeg ble rett og slett redd av å sitte rundt disse guttene. Det oste så mye hat og potensiell vold av dem.

Vet ikke hva det er med disse somaliske guttene som er rundt 13-18 år. De virker så aggressive og sier mye stygge ting til jenter. 

Her jeg bor har disse guttegjengene forbud mot å gå på kjøpesenteret pga de er så høylydte og de eldre blir så redde for de er så voldsomme. De får selvfølgelig lov å gå på senteret, men ikke en sammet flokk. De må dele seg og helst gå en og en maks to. 

De er mye roligere når de går alene eller er bare to enn når de er 5-10 stk. 

Anonymkode: 3a143...9ed

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De er hyener. Jager i flokk. 

Anonymkode: ab22c...292

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Oppdratt til å hate alle "vantro".

Anonymkode: 468bc...102

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Slik har det da vært i mange år. 

Anonymkode: 2f63a...40f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du referer til en demonstrasjon av SIAN? Det forstår jeg provoserer det muslimske miljøet. 

Det er en ukultur om at den eldste gutten i noen islamske kulturer skal få gjøre som han vil. Han er «prinsen» i familien og den kommende overhodet. Han skal derfor ikke irettesettes. 
Det slår selvsagt veldig uheldig ut og det er noe av årsaken til dårlig oppførsel blant denne gruppen.

Foreldrene (far) krever også f.eks at sønnen skal få gjøre som han vil på skolen også. Jentene derimot har svært mange og strenge normer og regler som må følges.

Dette er ganske utbredt i blant annet somaliske miljø.

Anonymkode: d7cb1...27d

• Liker 3
Skrevet

Dessverre ikke et ukjent syn. Det er voldelige kulturer de kommer fra og islam er en del av denne kulturen. Det viser bare hvor fullstendig integreringen feilet og det startet nok med foreldrene deres og deres feilet integrering. Godt observert at det er sånn bare når de er i flokk, noe de ofte er. Det er klanmentaliteten, flokkmentaliteten, følelsen av jo flere vi er, jo sterkere vi er - oss mot dem, osv. Noe viktig å tenke på når man velger hvem man vil stemme i valgår. 

• Liker 8
Skrevet

Ungdommer i flokk? jeg tror man kan trygt si at det er flere faktorer enn religion som spiller inn. Familiedynamikk, økonomi, tilhørighet etc etc. Tror religionen kun er et lite del av bildet her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

Ungdommer i flokk? jeg tror man kan trygt si at det er flere faktorer enn religion som spiller inn. Familiedynamikk, økonomi, tilhørighet etc etc. Tror religionen kun er et lite del av bildet her. 

Ufint mot fattige å unnskylde bedriten oppførsel med dårlig økonomi. Kultur har derimot mye å si her.

Anonymkode: 90798...da6

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ufint mot fattige å unnskylde bedriten oppførsel med dårlig økonomi. Kultur har derimot mye å si her.

Anonymkode: 90798...da6

Jeg aner ikke om ungdommene TS beskrev er fattige eller ikke. Det eneste jeg skrev er at religion kun er en av flere faktorer som spiller inn.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er muslim og jeg har selvsagt hatt lyst til å være uvennlig med en som brenner Koranen. Vil ikke gi dem et smil og en klem akkurat. 

Jeg har heller ikke vennlige holdninger til alle som har en negativ holdning mot min religion nei.. Hvorfor skulle jeg det? Er for døren Ingen dørmatte. Regner med de fleste har en slik tankegang når det gjelder ting man er glad i. 

Men jeg er snill og hyggelig altså. 

Anonymkode: 74e5c...113

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neppe islam i seg selv, men er man både minoritet, har dårlig økonomi, fraværende foreldre og kanskje tilmed noen krigstraumer, er det større sjanse for at man søker likesinnede, og større sjanse for at man driter litt i konsekvenser. Religion (kanskje spesielt kristendom og islam) har det også med å tydeliggjøre forskjeller og skape en "oss og dem"-mentalitet, og det kan forverre det ytterligere.

Anonymkode: b366d...741

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil være trygg i Oslo i fremtiden får du gifte deg med en muslim, Ts og så gå i det mannen din vil du skal gå med. 

For 10-15 år tilbake dro en del innvandrergutter og menn til Frognerparken og så på «kjøttmarkedet» dvs på jentene som lå som slakt ut over plenene. Jentene som lå sånn var horer mente de, og de kunne se på dem så mye de ville. 

Det her er helt og holdent de folkenes skyld som ikke vil ha begrensninger på familiegjenforening og alt det andre. Det bør ikke være sånn at kommer et par med to barn til Norge, så kan hele slekten på 70 personer komme etter og stikke sugerørene sine ned i statskassa. 

Anonymkode: b6e02...884

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en muslim som er fra et sørøstasiatisk land. Mange bor i Norge i flere tiår og lærer seg ikke norsk. Hva er da vitsen med å bo her?
«I mine drømmer har jeg en plan. Hvis jeg kommer til Norge trenger jeg ikke å jobbe i det hele tatt, jeg kan bare kødde rundt og ha det bra. Penger penger penger.»

Anonymkode: b6e02...884

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er muslim og jeg har selvsagt hatt lyst til å være uvennlig med en som brenner Koranen. Vil ikke gi dem et smil og en klem akkurat. 

Jeg har heller ikke vennlige holdninger til alle som har en negativ holdning mot min religion nei.. Hvorfor skulle jeg det? Er for døren Ingen dørmatte. Regner med de fleste har en slik tankegang når det gjelder ting man er glad i. 

Men jeg er snill og hyggelig altså. 

Anonymkode: 74e5c...113

Hvorfor har du lyst å være uvennlig mot noen som brenner Koranen? Ja, du kan godt være opprørt, men du trenger strengt talt ikke ta det personlig? Du trenger ikke gi dem smil og klem, du kan godt si ifra at du synes det er teit og unødvendig å brenne Koranen, men det er veldig stor forskjell mellom å være vennlig og å være voldelig. Det er mye mer du kan være som finnes mellom de to. Du kan være nøytral. Du kan være opprørt på innsiden, men nøytral på utsiden. Du kan være provosert på innsiden, men nøytral på utsiden. Det virker som at mange muslimer er veldig polarisert og går fra en sterk følelse til en annen uten å registrere noe mellom som nøytralitet eller sivilisert oppførsel når religionen deres omtales i en eller annen form. Enten er de snille mot deg fordi du snakker varmt om islam, eller er de voldelige fordi du kritiserer islam. Hva med å erkjenne at det er ytringsfrihet i Norge som også innebærer at de som er kritiske til islam får vise det uten at det fører til at de blir utsatt for vold, hets og kriminelle handlinger? Det er der det krasjer virkelig for mange muslimer når de kommer hit i Vesten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Islam i seg selv er definisjonen på voldelig religion, kvinner skal kontrolleres og steines hvis de ikke gjør som mannen sier. Homofile skal kastes ned fra hustakene, menneskerettigheter og likestilling gjelder ikke innenfor Islam.

Muslimske jenter har ikke frihet, selv ikke i Norge har muslimske jenter og kvinner de samme rettighetene og friheten som norske kvinner. Myndighetene og PK-mafiaen er livredde for å ta tak i problemene med Islam, rettsvesenet gir strafferabatt til "gutter som ikke drikker" som står i kø for å voldta norske jentunger.

Det finnes ikke ett eneste land der Islam er hovedreligionen som IKKE har problemer på en eller en annen måte, hvis det hadde vært suksessfulle islamske land så hadde det ikke vært noen islamister som hadde bosatt seg i Norge frivillig. Bortsett fra hvis målet er å spre Islam da så klart...   

Anonymkode: 12a85...a45

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det finnes ikke ett eneste land der Islam er hovedreligionen som IKKE har problemer på en eller en annen måte

Anonymkode: 12a85...a45

Det finnes ikke ett eneste land, uansett religion, som ikke har problemer på en eller annen måte.

Sukk..hvorfor er debattnivået av så utrolig lav kvalitet hver gang det er snakk om islam her inne? Så mye svada, synsing, dobbeltmoralskhet og grunnleggende mangel på samfunns- og historieforståelse.

Anonymkode: 2d28b...5e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...