smilepia Skrevet 2. september 2005 #1 Del Skrevet 2. september 2005 Hei Jeg sitter å prøver å formulere en jobbsøknad. Firmaet søker etter flere folk, til 4 forskjellige stillinger. Jeg vet jeg ville passe til minst 2 av dem, men ønsker aller helst å få den der jeg nok ikke har best/mest arbeidserfaring, men det er det jeg kunne ha mest lysst å jobbe med. Så derfor funderer jeg litt på å sende en åpen søknad (de skal ha en kort søknad på mail med CV), for slik å la dem vurdere hvor de synes jeg evt passer inn i bedriften. Vet bare ikke om det er noe sjakktrekk... Tenker liksom slik at det er dumt å søke på den stillingen jeg er litt "underkvalifisert" til, fordi dersom de ikke vurderer meg til den, så vil de kanskje heller ikke vurdere meg til den stillingen jeg er kvalifisert til. På den annen side, så kan det godt være at dersom jeg er for "vag" i søknaden min, så teller det negativt at jeg ikke vet hva jeg vil, og dermed blir jeg "diskvalifisert" til begge stillignene. Noen som vil synse litt om dette sammen med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #2 Del Skrevet 2. september 2005 Hm... Vanskelig dette... Men kan du ikke søke på en av de og så på intervjuet nevne at du er åpen for andre stillinger også? Det vet jeg blir gjort mange steder, at folk som opprinnelig er tiltenkt en posisjon kan få en annen - de ser jo på alle de får søknader fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå