Gå til innhold

Jeg kjenner ikke sult/metthetsfølelse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden jeg var liten har jeg alltid spist etter klokka/hva jeg har tilgjengelig. Når jeg står opp spiser jeg fordi det er vanlig. Spiser en brødskive og en yoghurt fordi det er vanlig. Pakker med meg et par skiver og noe grønt på jobb fordi det er vanlig. Spiser det vi har til middag fordi alle andre gjør det, og tar meg noe kvelds hvis det har gått lang tid siden middag. Spør noen om jeg vil ha en kakebit eller litt chips sier jeg som regel ja, men det er som regel bare for å være høflig. Det gir meg ikke stort. Jeg kjenner ikke at jeg er sulten/mett. Er bare lært opp til hva som er riktige porsjoner og spiser disse. Spiser alltid opp, og får jeg servert en enorm porsjon på resturant/besøk så spiser jeg den opp fordi det er det jeg er lært opp til, samma hvor stor den er. Men jeg kjenner aldri "nå trenger jeg mat kjenner jeg" eller "herregud så mett jeg er". Lurer på hvorfor det er sånn. Er normalvektig, sunn og frisk. Er det flere som meg?😅

Anonymkode: 37c01...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge har du prøvd å gå uten å spise?

Anonymkode: 7499d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten hele tiden og det er ganske ekkelt. Har alltid lyst på mat. 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan gå 24 timer uten mat og jeg kjenner ingenting, helt til magen min gjør vondt. jeg  kjenner ikke sulten/mett heller, men kanskje fordi jeg har hatt problemer med overspising som gjør at den mekanismen har blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, jeg har heller perioder hvor jeg ikke har noe særlig sultfølelse avløst av perioder med skikkelig stor matlyst. Å spise regelmessig etter klokka funker dårligere for meg enn å lytte til kroppens signaler, og rett og slett ikke spise når jeg ikke er sulten og heller spise det jeg har lyst på når jeg er veldig sulten. Da regulerer alt seg.

Anonymkode: 68216...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...