Stoltskeiv Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Har opplevd mange ganger nå at folk steller seg rett bak meg. Kan nesten kjenne de puster meg i nakken. Jeg kan virkelig ikke droppe å gå i butikken bare fordi folk ikke kan overholde en meters regelen. Jeg høres HELT sikkert hysterisk ut. Men jeg skal snart ha eksamen som betyr veldig mye for meg. Og det er den sjansen jeg har for at jeg kommer inn på høyere utdanning i år. Jeg synes jeg skal få lov til å dra på butikken uten å være redd for at noen skal stå helt opp i ryggen min. Flytter jeg meg litt mer foran, så følger de etter. Har folk glemt 1 meteres regelen? 8
Justlooking Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Traktorlesba96 skrev (4 timer siden): Har opplevd mange ganger nå at folk steller seg rett bak meg. Kan nesten kjenne de puster meg i nakken. Jeg kan virkelig ikke droppe å gå i butikken bare fordi folk ikke kan overholde en meters regelen. Jeg høres HELT sikkert hysterisk ut. Men jeg skal snart ha eksamen som betyr veldig mye for meg. Og det er den sjansen jeg har for at jeg kommer inn på høyere utdanning i år. Jeg synes jeg skal få lov til å dra på butikken uten å være redd for at noen skal stå helt opp i ryggen min. Flytter jeg meg litt mer foran, så følger de etter. Har folk glemt 1 meteres regelen? De tror at så lenge de bruker munnbind (på haka) er alt greit 😂 PS, dette var aldri noe problem før munnbindbruk og alle holdt meteren. Endret 5. mai 2021 av Justlooking Tillegg 3
Million Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Har du muligens blitt stum? Du sier så klart i fra da! Ikke bare stå der eller flytt deg og ikke si noe. Si i fra at de skal overholde korona-avstand på en meter! Jeg skjønner meg ikke på folk altså. Det er jo innlegg på innlegg her inne fra damer som ikke tør å si et kløyva ord der ute i samfunnet. Ikke rart man blir overkjørt da. 4
Gjest hellokitty Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Million skrev (7 minutter siden): Har du muligens blitt stum? Du sier så klart i fra da! Ikke bare stå der eller flytt deg og ikke si noe. Si i fra at de skal overholde korona-avstand på en meter! Jeg skjønner meg ikke på folk altså. Det er jo innlegg på innlegg her inne fra damer som ikke tør å si et kløyva ord der ute i samfunnet. Ikke rart man blir overkjørt da. Det er ikke alltid lett å si i fra. Jeg sa i fra en gang og ble da anklaget for å være rasist bare fordi personene var mørkhudet. De mente at jeg aldri ville sagt noe om det var hvite personer som stod der i stedet. Jeg fikk huden full av kjeft i sikkert 5 minutter. Personene var i tillegg uten munnbind. De stod i en klynge bak meg, 4 stykker. Endte med at jeg gikk ut av køen og ikke fikk kjøpt det jeg skulle. Endret 5. mai 2021 av hellokitty
Million Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 hellokitty skrev (3 minutter siden): Det er ikke alltid lett å si i fra. Jeg sa i fra en gang og ble da anklaget for å være rasist bare fordi personene var mørkhudet. De mente at jeg aldri ville sagt noe om det var hvite personer som stod der i stedet. Jeg fikk huden full av kjeft i sikkert 5 minutter. Personene var i tillegg uten munnbind. De stod i en klynge bak meg, 4 stykker. Endte med at jeg gikk ut av køen og ikke fikk kjøpt det jeg skulle. Så fordi du var uheldig èn gang, så skal alle finne seg i i disse koronatider at folk trøkker seg sammen i køen? I de aller, aller fleste tilfellene så skyldes det glemsomhet og tankeløshet at noen går for nær en annen i køen. Da hjelper det å si fra, så de kommer på det igjen. 3
SinfulBby Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Folk bare glemmer seg! En mann gjorde d heromdagen bak oss.. han stod litt nære..å kona kjeftet på han sånn høyt forran oss😅 ble bare så kleint, han steppet jo bakover medgang hun pirket han på skulderen😂 men så kom d en regle etterpå! Han fortjente der vel🤷🏼♀️😂 1
SinfulBby Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Million skrev (14 minutter siden): Har du muligens blitt stum? Du sier så klart i fra da! Ikke bare stå der eller flytt deg og ikke si noe. Si i fra at de skal overholde korona-avstand på en meter! Jeg skjønner meg ikke på folk altså. Det er jo innlegg på innlegg her inne fra damer som ikke tør å si et kløyva ord der ute i samfunnet. Ikke rart man blir overkjørt da. Den parfymen er sykt god😂😍
Cmamma Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Jeg fikk et tips om å la handlevogna være bak meg. Da styrer jeg selv avstanden frem til personen før meg og personen bak meg klarer ikke komme nærmere enn en handlevogns avstand. Så om dere ser en dame med en handlevogn som bare har 1 liter melk i seg så er det meg:-) 8
Gjest hellokitty Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Million skrev (1 minutt siden): Så fordi du var uheldig èn gang, så skal alle finne seg i i disse koronatider at folk trøkker seg sammen i køen? I de aller, aller fleste tilfellene så skyldes det glemsomhet og tankeløshet at noen går for nær en annen i køen. Da hjelper det å si fra, så de kommer på det igjen. Så klart ikke. Men jeg mener bare at det er ikke alle som klarer å si i fra. Personlig så føler jeg veldig på sånne ting. Det kan jeg ikke noe for. En ubehagelig hendelse og kan gjøre mye med en person. Alle er ikke like tøffe til å faktisk si i fra uansett situasjon. Det er mye som også kan bli sagt av den personen man sier i fra til. De kan argumentere på at korona ikke er farlig og da ikke gidder å ta hensyn. Men så klart det et opp til hver enkelt. Menter bare at alle er ikke like og det er ikke like lett å si noe alltid
punkyB Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Tror også noen folk er ubetenksomme - kanskje noen ikke bryr seg men det er uansett lov å si fra , da på en hyggelig måte. Det er jo oppmerket "kømerker" i mange butikker - er det ikke det der du går ville jeg også evnt. vurdert å bytte en butikk hvis det er et problem for deg. Lykke til med eksamen 🙂
starken Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Bruker å snu meg og spørre "Vet du hvor lang en meter er?". De trekker de seg fort tilbake. 1
Million Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 hellokitty skrev (1 minutt siden): Så klart ikke. Men jeg mener bare at det er ikke alle som klarer å si i fra. Personlig så føler jeg veldig på sånne ting. Det kan jeg ikke noe for. En ubehagelig hendelse og kan gjøre mye med en person. Alle er ikke like tøffe til å faktisk si i fra uansett situasjon. Det er mye som også kan bli sagt av den personen man sier i fra til. De kan argumentere på at korona ikke er farlig og da ikke gidder å ta hensyn. Men så klart det et opp til hver enkelt. Menter bare at alle er ikke like og det er ikke like lett å si noe alltid Du fremstiller det jo som om det skulle være å snakke høyt i et direkte farlig miljø? Her er det altså snakk om en kø til kassa i dagligvarebutikken, sammen med andre som skal ha melk, bananer og brød. Må vel være verdens mest ufarlige sted. Man trenger ikke være "tøff" for å si "Bare husk koronaavstand på en meter, er du grei." 2
Metalbitch Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 Folk er ufine når man sier fra, samme hvilken måte man sier fra på. Jeg gjør som hun over, med handlevogntrikset. 1
Archer Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 SinfulBby skrev (19 minutter siden): Folk bare glemmer seg! En mann gjorde d heromdagen bak oss.. han stod litt nære..å kona kjeftet på han sånn høyt forran oss😅 ble bare så kleint, han steppet jo bakover medgang hun pirket han på skulderen😂 men så kom d en regle etterpå! Han fortjente der vel🤷🏼♀️😂 Tenk hvis det hade vært en mann som kjeftet sånn på kona si, hade du brukt smileys da? 2
Gjest Villfisker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Skjønner deg godt. Hatet det før korona, pg hater det enda mer nå, Derfor jeg har handlevogna bak meg, til jeg har fått betalt, og flyttet meg. Tror faktisk mange er så vandte med det de gjør, at de ikke tenker seg om, og gjør det de alltid har gjort. Nå prøver jeg å gå på tidspunkt der det er lite folk, eller helst ikke folk i det hele tatt. Handlevogn brukte jeg ikke før, men begynte med dette etter koronaen brøt ut. Rett og slett for å sette den i veien for folk som tror de skal til terminalen før jeg hat fått flyttet meg, eller som tror de må stå klint oppi den foran seg. Har alltid likt å ha god avstand til folk uansett. Syns det er ekkelt når folk kommer for nærme. Endret 5. mai 2021 av Villfisker
SinfulBby Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 Archer skrev (34 minutter siden): Tenk hvis det hade vært en mann som kjeftet sånn på kona si, hade du brukt smileys da? 😂ja! Var bare så komisk i køen å de var de eneste som drev å snakka😅 var sånn gammalt ektepar kjekling... hadde ikke reagert hvis mannen var den som småkjefta på kona.. var jo en god grunn 😂🤷🏼♀️
Lucky.me Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 Traktorlesba96 skrev (8 timer siden): Har opplevd mange ganger nå at folk steller seg rett bak meg. Kan nesten kjenne de puster meg i nakken. Jeg kan virkelig ikke droppe å gå i butikken bare fordi folk ikke kan overholde en meters regelen. Jeg høres HELT sikkert hysterisk ut. Men jeg skal snart ha eksamen som betyr veldig mye for meg. Og det er den sjansen jeg har for at jeg kommer inn på høyere utdanning i år. Jeg synes jeg skal få lov til å dra på butikken uten å være redd for at noen skal stå helt opp i ryggen min. Flytter jeg meg litt mer foran, så følger de etter. Har folk glemt 1 meteres regelen? Går det ann å være så nedsnødd i topploken?
Stoltskeiv Skrevet 5. mai 2021 Forfatter #18 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Lucky.me skrev (23 minutter siden): Går det ann å være så nedsnødd i topploken? I know. Det er helt sykt. Nok med smitte som det er nå. Det siste man trenger er de som står helt opp på deg😂 Endret 5. mai 2021 av Traktorlesba96 1
Alleah Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 Omg det er så irriterende! Har også opplevd flere ganger folk som kjører handlevogna PÅ meg i køen. En gang så lente jeg meg tilbake, og dyttet den på henne igjen. Jeg syntes det var på sin plass 😂
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 Det er jo noe jeg synes har vært veldig greit med korona det er at endelig så de aller fleste vett til å holde avstand. Hvis ikke så skriker butikkpersonale "1 meter!!!!" 😄
Anbefalte innlegg