AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Har du noen gode tips til caféer eller lunsjrestauranter der man kan sitte og jobbe på PC for å få litt avveksling fra å være hjemme i Trondheim? Tenker på steder der det er rolig, gode bord og god plass/bra smittevern. Helst ikke superdyrt. (Disclaimer til sjokkerte østlenninger: i Trondheim er det meste åpent og vi har relativt lav smitte). Anonymkode: ff116...b67 3
Ullvott Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Du glemte ett kriterium til: tilgjengelige stikkontakter 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Just now, Ullvott said: Du glemte ett kriterium til: tilgjengelige stikkontakter Laptopen min spiller kontiunerlig video i nesten åtte timer før den dør. Ikke alltid så nødvendig med stikkontakt 😄 Anonymkode: e2a80...54d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Ullvott skrev (2 minutter siden): Du glemte ett kriterium til: tilgjengelige stikkontakter Javisst Anonymkode: ff116...b67
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 https://sirkusshopping.no/flexiwork Anonymkode: 18de8...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Er det ikke da bedre å faktisk sitte på kontoret, fremfor å sitte på en kafé der gjerne flere fremmede kommer innom enn på kontoret? Det er vel fremdeles nasjonale regler om at man skal ha hjemmekontor (for alle som kan ha hjemmekontor), uansett om det er lite smitte der man bor? (og nei, jeg er ikke fra Østlandet) Anonymkode: 945e8...a9c 5
Minitroll Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 11.40): https://sirkusshopping.no/flexiwork Anonymkode: 18de8...e7e Fy fan så skuffa jeg ble da jeg gikk inn på linken. Leste sirkus-hopping. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Enda en som blir sittende hele dagen, og som pliktkjøper en kopp kaffe samt det billigste smørbrødet for å unngå å bli kastet ut. Tipper de ansatte er henrykt. Anonymkode: ce842...5ce 12
Tvist Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Enda en som blir sittende hele dagen, og som pliktkjøper en kopp kaffe samt det billigste smørbrødet for å unngå å bli kastet ut. Tipper de ansatte er henrykt. Anonymkode: ce842...5ce Hvis det ikke er fullt der, spiller det vel ingen rolle for dem. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 Hva med å faktisk sitte på jobb i stedet? Det er jo langt bedre for smittevernet å sitte på jobb enn å sitte på en kafé hvor folk går inn og ut hele dagen. Synes hjemmekontor på kafe for å bekjempe en pandemi er veldig underlig. Hjemmekontor er jo en anbefaling for å begrense kontakt med andre mennesker, ikke for å sitte på kafe! (Og jeg er heller ikke østlending. Bor i Bergen (for det er ikke baaaaaare i Oslo det er smitte).) Anonymkode: 5a47d...214 10
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 Jordbærpikene på sjøsiden (selvfølgelig uten lunch/rush). Men strengt tatt er poenget med hjemmekontor at en faktisk er hjemme. Vil påstå det da er bedre å dra på kontoret, hvor en kun får kollegaer og faste personer som nærkontakter, enn å dele ‘arbeidsrom’ med x antall fremmede. Hjemmekontor skal jo nettopp gjøre at vi er mer i ro, og omgås færre mennesker. Bittelitt imot sin hensikt å da nettopp oppsøke steder med mange, nye for deg, mennesker for å jobbe..., Anonymkode: 1ca70...c83 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.29): Er det ikke da bedre å faktisk sitte på kontoret, fremfor å sitte på en kafé der gjerne flere fremmede kommer innom enn på kontoret? Det er vel fremdeles nasjonale regler om at man skal ha hjemmekontor (for alle som kan ha hjemmekontor), uansett om det er lite smitte der man bor? (og nei, jeg er ikke fra Østlandet) Anonymkode: 945e8...a9c Men det er ikke alle arbeidsplasser som tillater det. Jeg har gått på veggen av hjemmekontor et par ganger og møtt kollegaer på felles «hjemmekontor på kafé. Kontoret slipper vi ikke inn på. Anonymkode: a4c5a...c95 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Jeg sitter på Dromedar i Nordre, Sellanraa, Tulla Fischer. Men kjøper alltid en liten lunsj der jeg er. jobber godt på cafe, ser det er mange som sitter på Dromedar og jobber. Anonymkode: 2b803...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #14 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.32): Enda en som blir sittende hele dagen, og som pliktkjøper en kopp kaffe samt det billigste smørbrødet for å unngå å bli kastet ut. Tipper de ansatte er henrykt. Anonymkode: ce842...5ce Har kjørt "reisekontor" på den måten i årevis rundt omkring i verden. Så lenge stedet ikke er kjempepoulært og fullt setter de pris på at du sitter der. Da kunder alltid tiltrekker seg flere kunder. TS - er dessverre ikke så kjent i Trondheim. Bibliotek er alltid en vinner, ta med egen kaffe. Puber som åpner tidlig er ofte glad for besøk (de serverer alltid kaffe). Har også brukt hotell-lobbyer noen ganger, selv møterom. Om man spør er de ofte veldig hjelpsomme. Anonymkode: 10189...960 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 12.29): Er det ikke da bedre å faktisk sitte på kontoret, fremfor å sitte på en kafé der gjerne flere fremmede kommer innom enn på kontoret? Det er vel fremdeles nasjonale regler om at man skal ha hjemmekontor (for alle som kan ha hjemmekontor), uansett om det er lite smitte der man bor? (og nei, jeg er ikke fra Østlandet) Anonymkode: 945e8...a9c Kanskje man har behov for det pga mye bråk hjemme? Naboen pusser opp, strømmen skal kobles ut, partner som jobber turnus og har behov for hvile osv. Er ikke alle arbeidsgivere som tillater at man kommer på kontoret i Trondheim. Anonymkode: ebfac...d86 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 Bibliotekskafeen. Ni Muser. Den Gode Nabo eller Antikvariatet (pub). Anonymkode: 3f58c...b5e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 Bedre å sitte på biblioteket da. Med mindre du skal ha ørten samtaler/videosamtaler Anonymkode: e2b3e...343
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #18 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 18.59): Så lenge stedet ikke er kjempepoulært og fullt setter de pris på at du sitter der. Da kunder alltid tiltrekker seg flere kunder. Anonymkode: 10189...960 Irriterende når de beste vindusbordene er opptatt av "hjemmekontor" i flere timer. På Godt Brød i Dronningens gate har de sett seg nødt til å legge lapper på mange bord om at det ikke er lov til å bruke dem som lesesal eller kontor mellom kl 11 og 15. Før de gjorde det var omtrent alle bordene opptatt av folk med PC-er og bøker, som ikke gjorde annet enn å drikke kaffe med påfyll, og så fylle opp vannglassene sine gang på gang. Så det er faktisk en del timer hvor de IKKE setter pris på akkurat det. Anonymkode: 38f61...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 Jordbærpikene Byhaven, Røft, Ni Muser, Kaffebrenneriet Bakklandet (de siste har ikke internett, men hvis du sitter sånn at du kan få inn internettsignalene fra Antikvariatet eller Kalas, går det som regel bra). Anonymkode: 7b1e8...5ee
Stina234 Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 Når det er hjemmekontor så er det hjemmekontor. Kafe kvalifiserer ikke til dette. Dra heller på kontoret da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå