Gå til innhold

Gjenåpningsplan, men ikke info om skolene.


Trolltunga

Anbefalte innlegg

Jeg stusser så på disse gjenåpningsplanene i Oslo, for alt annet enn skolene blir snakket om. Hvor er de i gjenåpningsplanen? Skal de ha rødt nivå frem til alt er åpnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Trolltunga said:

Jeg stusser så på disse gjenåpningsplanene i Oslo, for alt annet enn skolene blir snakket om. Hvor er de i gjenåpningsplanen? Skal de ha rødt nivå frem til alt er åpnet? 

Han sa det på pressekonferansen nå :)

Det som ble sagt tidligere er at det er noe som vurderes fortløpende og at det skulle være rødt nivå frem til annen beskjed blir gitt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult nivå på barne- og ungdomsskoler fra mandag 10. mai. Vgs fortsetter på rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 timer siden):

Han sa det på pressekonferansen nå :)

Det som ble sagt tidligere er at det er noe som vurderes fortløpende og at det skulle være rødt nivå frem til annen beskjed blir gitt. :) 

Veldig glad vi fikk info i dag, og jeg har tydeligvis ikke fått med meg at rødt gjaldt inntil annen beskjed var gitt. Følte meg dust nå som gnålet om manglende info like før den kom, men da har jeg hvert fall fått klarhet!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trolltunga said:

Veldig glad vi fikk info i dag, og jeg har tydeligvis ikke fått med meg at rødt gjaldt inntil annen beskjed var gitt. Følte meg dust nå som gnålet om manglende info like før den kom, men da har jeg hvert fall fått klarhet!😊

Jeg har god tid om dagen (er kjøpesenter-ansatt).. så jeg så det på Facebook-siden til Oslo Kommune i kommentarene. Flere som klagde på informasjonen som ble gitt på dette punktet var dårlig, men Oslo Kommune svarte da det jeg har sagt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (26 minutter siden):

Jeg har god tid om dagen (er kjøpesenter-ansatt).. så jeg så det på Facebook-siden til Oslo Kommune i kommentarene. Flere som klagde på informasjonen som ble gitt på dette punktet var dårlig, men Oslo Kommune svarte da det jeg har sagt over. 

Straffen jeg får for ikke å være på sosiale medier altså!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Trolltunga said:

Straffen jeg får for ikke å være på sosiale medier altså!😅

Jeg har sosiale medier fordi jeg har barn. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg gitt faen.. men kommer ikke unna skolegruppe, fritidsaktiviteter og lignende 😬 I hvert fall her jeg bor.. her skjer det på Facebook 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir endringer for skolene, flr nytt skoleår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Madame Butterfly said:

Tror ikke det blir endringer for skolene, flr nytt skoleår.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86gXG2/flere-lettelser-i-oslo-begynner-paa-trinn-to-i-gjenaapningen

  •  
  • Barnehager, barneskoler og ungdomsskoler går til gult nivå fra 10. mai. En endelig vurdering for videregående skoler kommer i neste uke, men det planlegges gult nivå fra 18. mai. 
  •  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (16 timer siden):

Ettersom flere barn blir innlagt på sykehuset, så burde man heller stenge skolene fram til sommerferien. Det er det eneste fornuftige.

Det å stenge skoler har de jo nå konkludert med at ikke var lurt sist det ble gjort, og dermed ikke er lurt nå heller. 

Med synkende smitte bør det jo vurderes å åpne opp noe også i skolen, slik at elevene får et bedre undervisningstilbud. 
Det er sikkert lett å si "de kan ha hjemmeskole", men det er et faktum at det ikke er like effektivt for flertallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...