Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 20 kg. i graviditeten, og var normalvektig fra før. Fødte for 2 uker siden, og har gått ned 10 kg. til nå. Er det håp for at resterende 10 kg. "renner av" eller er det noe som sannsynligvis må jobbes for? 

Anonymkode: a01e2...36d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må jobbes for, det der er jo kilo du har spist på deg. 

Anonymkode: 066d8...038

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 19 kilo, og de 10 forsvant av seg selv etter to-tre ukers tid. Etter det har det gått sakte, og i dag 3 mnd etter fødsel har jeg gått ned 14,5 kilo. Jeg ammer ikke, og har ikke gjort noe spesielt bortsett fra daglige trilleturer. Regner med at de siste 4,5 kilo blir borte i løpet av sommeren :) 

Anonymkode: 8cc0f...413

Skrevet

Gratulerer :)

Jeg gikk opp 10 kg, gikk ned 5 kg etter fødsel. Jeg var tynn/undervektig da jeg ble gravid, så legen og jordmor anbefalte næringsdrikker og lettere mosjon. Gikk opp 6 kg til ungen var 1 år og 8 mnd. Er gravid på nytt og  har gått ned 6 av de nå de siste ukene pga svangerskapskvalme. Lurer på om jeg er den eneste som vil gå opp i vekt :P

Men, det har jo bare gått 2 uker. Den første tiden kan være veldig stressende og det blir lite søvn, kanskje ikke så god tid til mosjon, trening og lage til sunne måltider. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hva du mener er å jobbe for det vs renner av av seg selv.

Jeg gikk opp ca 20 kg begge gangene jeg var gravid.  Normalvektig fra før. Med nr 1 brukte jeg 1 år på å komme tilbake til startvekt. Spiste det jeg ville og trillet masse turer uten å tenke så mye på vekta. Etter 2 år hadde jeg gått ned 6 kg til uten at jeg mente det. Ble gravid med nr 1 med lavere startvekt enn første. Etter Nr 2 var jeg tilbake på startvekt etter 9 mnd, etter 11 med var jeg 4 kg under startvekt. Den gangen var jeg mer opptatt av å komme meg tilbake til normalen, spiste fortsatt det jeg ville, men gikk mer fjellturer med baby i bæresele i tillegg til trilling og høyere intensitet på turene. 

Noen vil kanskje si at jeg "jobbet" for det i begge permisjonene, andre vil si jeg ikke jobbet for det i noen av dem. Jeg følte jeg jobbet for det i permisjon 2, men ikke i 1. 

Anonymkode: 61880...287

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 1 kilo mindre da jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel enn det jeg veide før jeg ble gravid 

Anonymkode: d9740...962

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 15kg i svangerskapet, 9kg vsr borte 14 dager etter fødsel, og har nå 3mnd etter fødsel totalt gått ned 20kg.

Har ikke prøvd å få de vekk, har kun gått daglige trilleturer, ammer ikke og spiser hva jeg vil. Så man kan trygt si at det ligger i genene! 

Var normalvektig før svangerskapet. 

Anonymkode: 4189b...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...