Eris Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Hei, jeg er 34 år og vært prøver i over 1 år. Allerede i høst tok jeg kontakt med gynekolog pga alder og ble da satt på letrozol pga litt sen eggløsning (dag 20-22). Mannen fikk henvisning og leverte sædprøve på sykehuset. mannens sædprøve var «fin, men litt slimete». Gynekologen visste ikke helt hva det betydde. Ingen ting i veien med min innvendige ultralyd. nå har jeg vel gått på letrozol siden, ja september blir det vel? 🤔 når skjer det noe mer? Var det alt liksom? Burde vi kontakte en annen gynekolog? Jeg har ikke vært tilbake siden den ene gangen jeg var der i høst og fikk resept på letrozol 🤷♀️
Amatariel Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Jeg ville tatt kontakt med gynekologen for å ha en dialog om videre oppfølging ja. Fikk du f.eks tidligere eggløsning på letrozol? Jeg startet også på letrozol i høst, men jeg har vært nesten hver måned innom gynekologen for å ta en UL rundt eggløsningstidspunkt for å holde oversikt over utviklingen. Når det har vært modent egg så har jeg fått ovitrelle. Dette selv om egget slipper av seg selv, men for å ha kontroll på det og få den ekstra boosten. Når man har forsøkt i 1 år, har hatt eggløsninger uten klaff så er nok IVF noe man bør vurdere som neste steg.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Det er ikke noe vits å bruke letrozol i mange måneder, særlig hvis du har EL av deg selv... Da jeg brukte letrozol, var jeg også på kontroll for å sjekke at den faktisk fungerer. Fikk vite at etter ca 6 mnd er IVF neste steg. Det er også vanlig å ta hormonprøver. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet en annen gynekolog så snart som mulig. Eller en fertilitetsklinikk. Etter 1 år med prøving har du også rett til utredning i det offentlig (men det kan ta tid). Anonymkode: e666c...3fc
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Behandling er jo toveis, så jeg skjønner ikke hvorfor du har vært så passiv?? Ble det aldri snakket noe om da du var hos gynekologen om når du skulle ta kontakt igjen? Jeg tenker 3 måneder på letrozol uten videre oppfølging burde vært max. Du er definitivt glemt på kontoret der, og det kommer ikke til å skje noe mer før DU tar kontakt. Anonymkode: 644c4...84c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke noe vits å bruke letrozol i mange måneder, særlig hvis du har EL av deg selv... Da jeg brukte letrozol, var jeg også på kontroll for å sjekke at den faktisk fungerer. Fikk vite at etter ca 6 mnd er IVF neste steg. Det er også vanlig å ta hormonprøver. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg kontaktet en annen gynekolog så snart som mulig. Eller en fertilitetsklinikk. Etter 1 år med prøving har du også rett til utredning i det offentlig (men det kan ta tid). Anonymkode: e666c...3fc Ble du gravid med ivf? Jeg har prøvd å bli gravid 3 sykluser nå med letrozol uten hell og vi står nå på venteliste til ivf... Anonymkode: 243ee...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå