Gjest flau Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Jeg gjør. Jeg skammer meg over at jeg er voksen, har vært i jobb i over ti år og ikke eier noen verdens ting. Leier leilighet, har ikke bil osv. Inntil for ikke så lenge siden skammet jeg meg også over at jeg ikke hadde noen spesiell yrkeskarriere, men har fått drømmejobben likevel og stortrives. Har du noe du ikke er så stolt av?
Gjest eier Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Så kommer hr og fru hagen hjem etter en lang dag på jobben i sin nyinnkjøpte leilighet. Drømmer om naboen og orker derfor ikke sex den kvelden med ektefellen. TV slås på klokka seks og står på til klokka 10. Mandag til fredag å sånn fortsetter det. Så skilles de etter 10 års ekteskap og krangler så busta fyker om hvem som skal beholde alle tingene de kjøpte. Er det dette her du skammer deg over å ikke ha?
Gjest Hel Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 At jeg ikke har noen utdannelse og bor med foreldrene mine.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Jeg skammer meg over at ingen mann har funnet meg bra nok - og attraktiv nok til å elske meg. Det er sårt..... og mange ganger flaut
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Jeg gjør. Jeg skammer meg over at jeg er voksen, har vært i jobb i over ti år og ikke eier noen verdens ting. Leier leilighet, har ikke bil osv. Inntil for ikke så lenge siden skammet jeg meg også over at jeg ikke hadde noen spesiell yrkeskarriere, men har fått drømmejobben likevel og stortrives. Har du noe du ikke er så stolt av? ← Tja, stort sett det samme bortsett fra at jeg ikke har drømmejobben? Har ikke jobb i det hele tatt, bare et deltidsstudium og økende studiegjeld. Ingen omgangskrets, ingen kjæreste, men jeg kan vel ikke klare. Hybelkaninene er svært så kosete, og holder meg med selskap.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 men jeg kan vel ikke klare. ← Kan sikkert ikke klare heller, men det skulle altså stå "klage"...
Gjest flau Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Tja, stort sett det samme bortsett fra at jeg ikke har drømmejobben? Har ikke jobb i det hele tatt, bare et deltidsstudium og økende studiegjeld. Ingen omgangskrets, ingen kjæreste, men jeg kan vel ikke klare. Hybelkaninene er svært så kosete, og holder meg med selskap. ← Om hyblekaninene har sans for humor er jo det flott også. Og om man er på bunnen kan det jo bare gå en vei. Oppover. (eller bortover da, men det ser vi bort i fra her)
Gjest gotthard Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 et oppusningprosjekt av et hus jeg ikke har penger til og gjøre ferdig. att jeg kan forstå kompliserte marskiner, barns tanker og følelser og att jeg kan litt om alt omtrent, men jeg kan ikke skrive og har problemer med og regne. trøster meg vel med att jeg har gjort mye bra her i hverden så noe må jo også gå galt:-)
Kafka Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg gjør. Jeg skammer meg over at jeg er voksen, har vært i jobb i over ti år og ikke eier noen verdens ting. Leier leilighet, har ikke bil osv. Inntil for ikke så lenge siden skammet jeg meg også over at jeg ikke hadde noen spesiell yrkeskarriere, men har fått drømmejobben likevel og stortrives. Har du noe du ikke er så stolt av? ← De ting du nevner, betyr ingen, og da mener jeg Ingen - verdens ting. Og har ingen, og da mener jeg Ingen - verdens ting med 'skam' å gjøre. Aldri fall for fristelsen å bygg lykken din på eiendeler lik dette. De er fine, og flotte å ha, men de betyr 'ingenting'. Det mener jeg er grenseløst viktig å forstå. Det igjen betyr ikke, at du ikke skal/kan tilskaffe deg drøssevis av 'ting' Tro bare ikke at de betyr noen'ting'. Skal du skamme deg, så skam deg over noe du bør skamme deg over. Endret 2. september 2005 av Kafka
Transe Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 Jeg skammer meg i hvert fall ikke over at jeg er transe.
Gjest 1111 Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Jeg skammer meg over at jeg nå er på vei til å ta Allmenn påbygning over to år, ikke over et, som er normalt.
Jotunjenta Skrevet 3. september 2005 #12 Skrevet 3. september 2005 Jeg skammer meg over at jeg ikke har noen omgangskrets. Kjenner to-tre stykker, bare. Og jeg vet at det bare er å hoppe i det å ta kontakt med folk, men jeg får helt "angst" hvis det blir for masse avtaler og folk rundt meg... Men jeg har vel kanskje bare vært "offer" for litt krevende folk i fortiden. Det har skremt meg litt fra å ta kontakt med nye folk. Og så skammer jeg meg over alt jeg ikke tør..
Lillesøster Skrevet 3. september 2005 #13 Skrevet 3. september 2005 Jeg prøver å vri hodet mitt, men jeg finner ingenting jeg skammer meg over. Skam er på en måte en følelse samfunnet rundt deg gir, tror jeg. Så skal jeg føle noe som helst, så må det være at jeg er 33 år og enda ikke har fått barn. Men følelsen er noe annet enn skam, mer det at jeg ikke har ting på plass i en så pass høy alder. Men det er jo de rundt meg og samfunnets forventninger til meg, som skaper disse følelsene hos meg. Men jeg føler ikke skam.
LilleBille Skrevet 3. september 2005 #14 Skrevet 3. september 2005 Nei - jeg tror ikke det. Det å føle skam på grunn av hva jeg er og hvordan jeg lever livet mitt ligger nok ikke for meg. Selvfølgelig er det ting jeg gjerne skulle gjort bedre - vært flinkere til osv. men jeg skammer meg ikke for det.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. september 2005 #15 Skrevet 3. september 2005 Skammer meg ikke over noe, nei.
Gypsy Skrevet 3. september 2005 #16 Skrevet 3. september 2005 Jeg skammer meg nok over enkelte ting jeg har gjort tidligere i livet som ikke har vært så gjennomtenkt i det lange løp, men i den nåværende livssituasjonen skammer jeg meg ikke over noe som helst, nei.
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2005 #17 Skrevet 3. september 2005 Nei, hadde jeg gjort noe jeg skammet meg over, hadde jeg sluttet med det!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #18 Skrevet 3. september 2005 Jeg skammer meg over at jeg ble sammen med eksen til en god venninne ikke lenge etter at det ble slutt mellom dem. Skammer meg veldig over det.
Gjest Skammeren Skrevet 3. september 2005 #19 Skrevet 3. september 2005 Tja, stort sett det samme bortsett fra at jeg ikke har drømmejobben? Har ikke jobb i det hele tatt, bare et deltidsstudium og økende studiegjeld. Ingen omgangskrets Samme her. Eier ingen verdens ting, er ikke ferdig utannet og har ikke fått tak i tilleggsjobb (da disse går til de unge som studerer). Andre er gift, ferdig utdannet og har vært i jobb en stund, hus, bil og barn. Jeg har heller aldri reist til utlandet. Og her jeg bor nå, så har alle bekjente og venner flyttet fra (når de var ferdig utdannet) og det er ikke lett å få nye venner som voksen når en ikke har jobb (og så får en ikke jobb, fordi man ikke har fått jobb tidligere... teit nedoverspiral) Skammen handler vel om samfunnets forventninger ja... for meg handler heller ikke lykken om å eie ting, Kafka, men det er et faktum at folk ser på deg på en spesiell måte når man er over tredve og har "ingenting". Om hyblekaninene har sans for humor er jo det flott også. Og om man er på bunnen kan det jo bare gå en vei. Oppover. (eller bortover da, men det ser vi bort i fra her) ←
Gjest lurven Skrevet 3. september 2005 #20 Skrevet 3. september 2005 at jeg ikke har utdannelse og at jeg har oppført meg dårlig mot noen jenter som jeg egntlig likte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå