AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Kan man få fin hud hvis man bruker fancy kremer, men spiser usunt? Hva om man spiser sunt, men trener ikke eller har dårlige gener? Anonymkode: 496fe...1d8
Gjest Tenk positivt Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Gener har mye å si, ansiktskrem med solfaktor.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Tenk positivt skrev (31 minutter siden): Gener har mye å si, ansiktskrem med solfaktor. Men vanlige fuktighetskremer betyr ingenting? Anonymkode: 496fe...1d8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Gener har mest å si. Sol, røyk og dårlig kosthold vil vises godt etterhvert som man blir eldre, men har lite å si i 20-30 årene. Kremer hadde lite å si fra meg fra jeg var 25, til 35. Før det holdt det fet hud og urenheter i sjakk. Etter fylte 35 er det serum og kremer som gir meg mindre porer, færre linjer, mer glød i huden, og redusert rødhet. Jeg merker en enormt stor forskjell om jeg slurver. Anonymkode: 3c04f...007 3
Gjest Tenk positivt Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men vanlige fuktighetskremer betyr ingenting? Anonymkode: 496fe...1d8 Jooo, men solfaktor er bra for å unngå rynker, finnes mange ansiktskrem som har solfaktor og. Og rens av ansikt og øyekrem.
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Gi blanke i solarium og så vil du gjøre mye for huden din allerede.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Tenk positivt skrev (30 minutter siden): Jooo, men solfaktor er bra for å unngå rynker, finnes mange ansiktskrem som har solfaktor og. Og rens av ansikt og øyekrem. Jeg var dessverre ikke flink med solfaktor for et par siden og det synes....Ingen krem/serum hjelper meg nå å få fikset de "feilene" 🙄 Anonymkode: 496fe...1d8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Drikk mye vann. Lite alkohol og røyk Godt med søvn. Lite stress. Masse grønnsaker. Gode gener som ikke fører til at man mister underhudsfett i ansiktet så lett. Hold jevn vekt hele livet. Fysisk aktivitet. Og solfaktor. Anonymkode: 53073...44f
Roci Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Alle faktorene har betydning, med det kan variere hvilken av de som har mest betydning. Genene dine får du ikke gjort noe med, men kosthold, solbeskyttelse og riktige produkter til din hud kan absolutt gjøre en forskjell. Det er ikke først og fremst pris, men innhold/ingredienser som har betyding for hvor virksomt et hudpleieprodukt er. Det er heller ikke slik at det finnes ETT "mirakelprodukt" som gjør huden din perfekt, god og effektiv hudpleie er gjerne en kombinasjon av virkestoffer, og det tar litt tid å oppnå resultater. Til AB#7 - solskader i huden kan repareres, i alle fall til en viss grad, men det kreves bruk av produkter med bestemte ingredienser, og det vil ta tid. Virkestoffer som kan bidra til å reparere solskadet hud er bl.a. c-vitamin, AHA-syrer og retinoider. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Roci skrev (1 time siden): Alle faktorene har betydning, med det kan variere hvilken av de som har mest betydning. Genene dine får du ikke gjort noe med, men kosthold, solbeskyttelse og riktige produkter til din hud kan absolutt gjøre en forskjell. Det er ikke først og fremst pris, men innhold/ingredienser som har betyding for hvor virksomt et hudpleieprodukt er. Det er heller ikke slik at det finnes ETT "mirakelprodukt" som gjør huden din perfekt, god og effektiv hudpleie er gjerne en kombinasjon av virkestoffer, og det tar litt tid å oppnå resultater. Til AB#7 - solskader i huden kan repareres, i alle fall til en viss grad, men det kreves bruk av produkter med bestemte ingredienser, og det vil ta tid. Virkestoffer som kan bidra til å reparere solskadet hud er bl.a. c-vitamin, AHA-syrer og retinoider. Tusen takk! 😍 Anonymkode: 496fe...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Gode gener og solkrem. Jeg har tydeligvis genene, og har aldri likt å sole meg, og har brukt solkrem når jeg "må" være i sola, og jeg har fantastisk hud til å være 40+. Til tross at jeg røyker, spiser en del junk og aldri har brukt et eneste hudprodukt utenom solkrem. Det meste av slike serum osv er bare svindel og har ingen dokumentert effekt, det eneste du trenger er å tilføre huden fuktighet, dersom den er tørr, og det trenger ikke koste så mye. Anonymkode: 9d41a...265 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Søvn, stress, veldig mye soling( noe overdrevet, men likevel viktig), fysisk aktivitet, Anonymkode: 4a8ae...d95
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 Det er forsøkt bevist effekten av anti-rynkekremer og mer til i en årrekke. At bevisene uteblir sier sitt. Kosthold har en del å si, gener har mye å si, og hva du utsetter deg for ellers har stor påvirkning (å styre unna sola er noe av det beste du kan gjøre for huden). Ja, det kan være lurt å tilføre fuktighet om huden er veldig tørr, men det krever ikke en dyr krem. Anonymkode: 88fd1...cd5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tror gener er det viktigste. Min bestemor døde i en alder av 98, uten noe særlig med rynker. Min mor er nå 74, ingen rynker. Jeg er 38, ingen fremtredende rynker. Min mor bruker kun rema1000 sin bodylotion i ansiktet. Jeg bruker en fra parfymeri til å matte ned huden litt. Har kombinasjonshud. Ellers så tar jeg mye solarium, bruker aldri solkrem. Min mor bruker heller aldri solkrem. Anonymkode: 25706...191 1
Roci Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er forsøkt bevist effekten av anti-rynkekremer og mer til i en årrekke. At bevisene uteblir sier sitt. Kosthold har en del å si, gener har mye å si, og hva du utsetter deg for ellers har stor påvirkning (å styre unna sola er noe av det beste du kan gjøre for huden). Ja, det kan være lurt å tilføre fuktighet om huden er veldig tørr, men det krever ikke en dyr krem. Anonymkode: 88fd1...cd5 Det stemmer forsåvidt det du sier, at antirynke-kremer har liten til ingen effekt. Man trenger heller ikke en dyr krem, men en krem som inneholder gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. Det som derimot er dokumentert gjennom flere tiår med forskning, er at såkalte retinoider, dvs. f.eks. tretinoin og retinol har effekt på huden og f.eks. . kan reparere solskader bl.a. ved å stimulere hudens egen cellefornyelse samt produksjonen av kollagen. Andre virkestoffer med dokumentert effekt er eksfolierende syrer (alpha-hydroxy syrer, beta-hydroxy syrer og poly-hydroxy syrer), disse hjelper ganske enkelt huden å kvitte seg med overskudd av døde hudceller ved å løse opp keratinet (limet) som binder disse sammen. Et tredje virkestoff med dokumentert effekt er c-vitamin, som bl.a. beskytter mot solskader (i kombinasjon med SPF), øker kollagen-produksjon i huden, gir jevnere hudtone og tekstur, jevner ut linjer i huden, gir glød, fungerer som antioksidant og reduserer pigmentering. Men - og dette er et poeng: Det er ikke ALLE retinoider som har dokumentert effekt, så både type retinoid, konsentrasjon og formulering har betydning. Dette gjelder forsåvidt også både syrer og C-vitamin. Type, konsentrasjon og formulering har stor betydning. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 Roci skrev (46 minutter siden): Det stemmer forsåvidt det du sier, at antirynke-kremer har liten til ingen effekt. Man trenger heller ikke en dyr krem, men en krem som inneholder gode fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser. Det som derimot er dokumentert gjennom flere tiår med forskning, er at såkalte retinoider, dvs. f.eks. tretinoin og retinol har effekt på huden og f.eks. . kan reparere solskader bl.a. ved å stimulere hudens egen cellefornyelse samt produksjonen av kollagen. Andre virkestoffer med dokumentert effekt er eksfolierende syrer (alpha-hydroxy syrer, beta-hydroxy syrer og poly-hydroxy syrer), disse hjelper ganske enkelt huden å kvitte seg med overskudd av døde hudceller ved å løse opp keratinet (limet) som binder disse sammen. Et tredje virkestoff med dokumentert effekt er c-vitamin, som bl.a. beskytter mot solskader (i kombinasjon med SPF), øker kollagen-produksjon i huden, gir jevnere hudtone og tekstur, jevner ut linjer i huden, gir glød, fungerer som antioksidant og reduserer pigmentering. Men - og dette er et poeng: Det er ikke ALLE retinoider som har dokumentert effekt, så både type retinoid, konsentrasjon og formulering har betydning. Dette gjelder forsåvidt også både syrer og C-vitamin. Type, konsentrasjon og formulering har stor betydning. Er det altså ingen forskjell mellom en billig Nivea krem og en dyr La Prairie? Anonymkode: 496fe...1d8
Roci Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det altså ingen forskjell mellom en billig Nivea krem og en dyr La Prairie? Anonymkode: 496fe...1d8 Joda, det er forskjell Jeg tviler imidlertid på at man oppnår resultater med f.eks. Creme de la Mer som ikke kan oppnås med rimeligere produkter - om ikke akkurat med Niveakremen Man betaler nok en del for "brandingen" og luksusfølelsen også, En annen av årsakene til at produktene fra La Prairie er så kostbare, er at mange av dem inneholder en ingrediens som de har fått patentert og kaller "Cellular Complex", bestående bl.a. av oligopeptider som fungerer omtrent på samme måte som antioksidanter (stimulerer kollagenproduksjon, øker fuktnivåene i huden og beskytter mot frie radikaler), men forskningen på peptider er pr. nå ikke særlig omfattende. Videre inneholder komplekset noe som heter glykoproteiner, som finnes naturlig i huden og kroppen vår. Disse bidrar også til å opprettholde fuktnivåer og styrke hudens naturlige beskyttelsesbarriere (syrekappen), i tillegg til antioksidanter som ginseng- og kjerringrokkesktrakt samt en del andre greier som de holder hemmelig Den velkjente Creme de la Mer inneholder en annen patentert ingrediens kalt "Miracle Broth" som etter det jeg har klart å finne ut, er et ekstrakt av hovedsaklig fermenterte alger som er høstet utenfor kysten av Vancouver. Alger har antiinflammatoriske og mykgjørende egenskaper, og ulike fermenterte ingredienser har en økende popularitet i hudpleie fordi de bl.a. balanserer hudens naturlige bakterieflora. (Forstyrrelser i denne floraen kan bl.a. gi økt sensitivitet). Funfact: Både Creme de la Mer og Niveas "blå boks" inneholder mineralolje, glyserin, mikrokrystallinvoks og lanolinalkohol blant de 6 første ingrediensene 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 O.G. skrev (7 timer siden): Gi blanke i solarium og så vil du gjøre mye for huden din allerede. De aller fleste tar aldri solarium, de aller fleste får rynker og aldrende hud allikevel. Anonymkode: 2a8fa...c35 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 1. Gener 2. Solbeskyttelse 3. At man ikke bruker narkotika/røyker/drikker alkohol 4. Sunt og variert kosthold med nok næringsstoffer Anonymkode: 50c82...348
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå