Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater at jeg blir så lett betatt av menn så fort de er greie, forståelsesfulle og «ser meg». Jeg vet at psykologen min får betalt for å være hyggelig og forståelsesfull, men jeg kan ikke noe for at hans menneskelige evner kaster en amors pil rett i hjertet mitt og får mine menneskelige følelser til å eksplodere og gjør meg irrasjonell. 

Gjenta dette etter meg: JEG ER IKKE NOE SPESIELL, HAN TENKER IKKE PÅ MEG SOM NOE ANNET ENN EN KUNDE ELLER PASIENT SOM HAN FÅR BETALT FOR, OG JEG ER BARE SYKELIG UTTØRSTET PÅ MENNESKELIG KONTAKT

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHH jeg føler meg så dum!!!!! 

Anonymkode: 67a6e...6d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ER en av mange....

Anonymkode: 2f160...c95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en mannlig psykolog. Jeg tror at han antok at jeg hadde det som deg. I realiteten reagerte jeg rart fordi jeg ble nervøs av å skulle snakke om seksuelle overgrep med ham. Jeg tror at det hadde sammenheng med at psykologen hadde noen ansiktstrekk som lignet den mannen som hadde utsatt meg for overgrep, og jeg reagerte også på noen ting han sa. Det gjorde meg veldig usikker. Brukte mye tid i timene på å forestille meg at jeg snakket med kjæresten min eller et mannlig familiemedlem jeg stoler på, istedenfor en fremmed mann. 

Tror at begge disse reaksjonene er vanlige for kvinner som har dårlig erfaring med menn. At man enten føler seg dratt mot en terapeut som fremstår som lyttende (slik du beskriver), eller blir stressa av hele situasjonen (slik jeg opplevde det). Begge deler kan nok være ganske ødeleggende for terapien.

I mitt tilfelle ble jeg mindre nervøs og mer fokusert da jeg byttet til en kvinnelig psykolog. Liker å anse meg selv som en tolerant person, og hadde ikke lyst til å innrømme for meg selv at det var et problem at psykologen var mann. Det kunne jo ikke han noe for, og han var sikkert veldig kompetent.

Nå har jeg et helt annet utbytte av å gå i terapi, og blir ikke så nervøs og engstelig i den situasjonen lenger.

Har du mulighet til å bytte?

Og for å svare på spørsmålet ditt - ja, det er jobben hans å være interessert i deg. Det betyr ikke at han ikke bryr seg, men det er på et veldig overordnet nivå. Han vil at du skal få det bedre, men han har neppe noen interesse i å ha noen privat relasjon til deg. Og dersom han hadde forsøkt å privatisere den relasjonen, ville han risikert å miste jobben sin (heldigvis!).

Anonymkode: 30d5e...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også ganske betatt av min mannlige psykolog, det er veldig normalt. Gikk over etter hvert heldigvis 😅

Anonymkode: 1c4e4...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk seksuelle drømmer om min psykolog. Det var så uvant med en mann som lyttet og forsto, samt hjalp meg en del. Jeg har også et ganske anstrengt forhold til sex, så det var ikke lett å si det til han. Men det gikk fint. 

På toppen av dette, så er jeg gift. Det er en flott mann, jeg blir sett, hørt og forstått. 

Jeg ler jo av dette i dag. Ektemannen vet om drømmene og erter meg for det. 

Det går over, når du lærer å elske deg selv ♥️ 

Anonymkode: b278d...b03

Skrevet

Bytt psykolog. 

Skrevet

Det er helt vanlig. I denne artikkelen kan du lese mer om det, og der står det også noen råd om hvordan du bør takle det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...