AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Er nokså stor på tiktok, og streamer ofte live der, og da er det en chat hvor folk kan skrive. Men det er alltid en kar som skriver ufyselige kommentarer der, som "vurdert selvmord?", "sykt at du lever" og den slags. Er det vits å anmelde slikt? Eller blir det henlagt? Han skriver selvsagt fra en anonym bruker. Bare seriøse svar Anonymkode: de586...464
Majer Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Uansett om saken blir henlagt eller ikke kan det hende han får vite at det er en sak på han. Den trusselen kan være nok til å skremme han fra å gjøre det igjen. 21
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Majer skrev (25 minutter siden): Uansett om saken blir henlagt eller ikke kan det hende han får vite at det er en sak på han. Den trusselen kan være nok til å skremme han fra å gjøre det igjen. Takk for svar! Så du tror det kan lønne seg å anmelde? Spør siden jeg ser politiet så og si alltid henlegger drapstrusler, svindel fra Finn. Var vel en episode hvor Sophie Elise anmeldte en stalker over flere år, og ble henlagt. Så litt usikker om politiet orker å spore opp en anonym bruker, pga trakassering. Anonymkode: de586...464 4
powerpuffen Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar! Så du tror det kan lønne seg å anmelde? Spør siden jeg ser politiet så og si alltid henlegger drapstrusler, svindel fra Finn. Var vel en episode hvor Sophie Elise anmeldte en stalker over flere år, og ble henlagt. Så litt usikker om politiet orker å spore opp en anonym bruker, pga trakassering. Anonymkode: de586...464 Du kan alltids prøve, men sjansene er store for at det blir henlagt. Men det er som Majer sier; Kanskje det skremmer vedkommende nok. Jeg var vitne til blind vold på åpen gate for noen år siden. Til og med den saken ble henlagt. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 Sprinkle skrev (4 minutter siden): Du kan alltids prøve, men sjansene er store for at det blir henlagt. Men det er som Majer sier; Kanskje det skremmer vedkommende nok. Jeg var vitne til blind vold på åpen gate for noen år siden. Til og med den saken ble henlagt. Da er det vel bedre å ikke bruke unødvendig tid fra politiet. Hvilke nett-saker er det politiet går videre med da? Trusler mot polikere og den slags? Anonymkode: de586...464 2
norw Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Det der er så ekstremt at det er best å anmelde, i hvert fall hvis du ikke frykter hevn, selv om det er fare for henleggelse. 4
Silva Pluvialis Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Hvis han ikke har skrevet det til deg direkte så tror jeg heller at jeg ville tipset politiet slik at de kan sjekke opp i det og evt. finne de fornærmede i sakene. 1
Gjest Robin666 Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 norw skrev (2 minutter siden): Det der er så ekstremt at det er best å anmelde, i hvert fall hvis du ikke frykter hevn, selv om det er fare for henleggelse. Er innlegget til TS redigert? Slik det står nå kan jeg ikke helt se hva som er ulovlig eller så ekstremt. Å spørre om noen har vurdert selvmord eller å syntes det er sykt at noen fortsatt lever er ikke ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Robin666 skrev (Akkurat nå): Er innlegget til TS redigert? Slik det står nå kan jeg ikke helt se hva som er ulovlig eller så ekstremt. Å spørre om noen har vurdert selvmord eller å syntes det er sykt at noen fortsatt lever er ikke ulovlig. Nei, det som står der ja. Jeg er og usikker om politiet vil ta slike saker seriøst. Spesielt når jeg ser at de henlegger konkrete draspstrusler, med sms-bevis og den slags som enkelte bloggere har fått. Anonymkode: de586...464
norw Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Robin666 skrev (1 minutt siden): Er innlegget til TS redigert? Slik det står nå kan jeg ikke helt se hva som er ulovlig eller så ekstremt. Å spørre om noen har vurdert selvmord eller å syntes det er sykt at noen fortsatt lever er ikke ulovlig. Jeg oppfatter dette som en oppfordring til selvmord. Er ikke 100 % sikker på jussen, men la oss si at TS varsler politiet da, istedenfor en formell anmeldelse.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 norw skrev (Akkurat nå): Jeg oppfatter dette som en oppfordring til selvmord. Er ikke 100 % sikker på jussen, men la oss si at TS varsler politiet da, istedenfor en formell anmeldelse. Ja, det blir jo på en måte det ja, når noen skriver "vurdert selvmord"? Og den slags. Jaja, er vel kanskje bare lurest å blokke vedkommende. Klarer ikke se for meg at politiet skal orke å spore opp vedkommende, gjemt bak en anonym bruker, og bruke all den tiden det tar, når de henlegger så mye annet. Men skader vel ikke å anmelde. Anonymkode: de586...464
norw Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tenker at det er fornuftig å varsle politiet, og hvis politiet mener at det er grunnlag for å anmelde, så ville jeg anmeldt. Så får de bare henlegge, men da er dette anmeldt og registrert i det minste. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 norw skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at det er fornuftig å varsle politiet, og hvis politiet mener at det er grunnlag for å anmelde, så ville jeg anmeldt. Så får de bare henlegge, men da er dette anmeldt og registrert i det minste. Har det noe å si om det er registert da, sålenge det blir henlagt? Da slipper jo fyren unna.. Men takk for hjelp Anonymkode: de586...464
norw Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 Jeg tenker at det er greit å få med dette i statistikken, kanskje man tar netthets mer på alvor. For jeg vil jo tro at henlagte saker registreres på et vis. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 norw skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det er greit å få med dette i statistikken, kanskje man tar netthets mer på alvor. For jeg vil jo tro at henlagte saker registreres på et vis. Ja, sikkert. Spent på hvor mange nett-trakasseringssaker politiet henlegger vs ikke henlegger, skulle vært statistikk på det. Anonymkode: de586...464
The Rosestarwoman Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 Jon anmeld det. Det er ganske så alvorlig 3
Majer Skrevet 5. mai 2021 #17 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Så du tror det kan lønne seg å anmelde? Spør siden jeg ser politiet så og si alltid henlegger drapstrusler, svindel fra Finn. Var vel en episode hvor Sophie Elise anmeldte en stalker over flere år, og ble henlagt. Så litt usikker om politiet orker å spore opp en anonym bruker, pga trakassering. Anonymkode: de586...464 Ikke sikkert det får noe å si, men i bestefall kan det bedre livene til andre. Da vet du at du har gjort det du kan
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 Er ikke slike kommentarer en normal del av å være på internett? Jeg har aldri anmeldt de som har kommet med trusler om drap, voldtekt og oppmuntring til selvmord, selv når jeg har visst navnet. Ganske sikker på at politiet ikke gjør noe med det. De kan kanskje få en strike på nettsiden, men tror ikke det er vanlig å bannlyse slike folk heller. Anonymkode: a9b59...6e1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det vel bedre å ikke bruke unødvendig tid fra politiet. Hvilke nett-saker er det politiet går videre med da? Trusler mot polikere og den slags? Anonymkode: de586...464 Og nettopp derfor vil det være viktig å anmelde det. Anonymkode: 3230f...8eb 2
CorvusCorax Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 Ja, du bør anmelde. Sånt er absolutt ikke greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå