Gå til innhold

Jeg har begynt å prioritere meg selv & det kjennes godt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er en flott kar som jeg elsker og jeg har supre barn som jeg elsker. Men det jeg ikke elsker ved dem er at alt det praktiske i hverdagen veldig raskt havner på meg.

Mannen min bidrar han, men han bidrar helst med de tingene han har lyst til å bidra med. Han fikser gjerne ting istedenfor å vaske, rydde, handle osv. Og så har han en tendens til sterkt å overdrive hvor mye han gjør i huset av de kjedelige oppgavene. Eksempelvis så mente han her om dagen at han hadde vasket alt av gulvflater i hele huset (første gang på flere uker), når han i realiteten hadde vasket kanskje 20% av gulvene & i tillegg ikke vasket ett eneste trappetrinn. 

Jeg vil også heller fikse ting enn å ta de kjedelige, gjentakende oppgavene. Men frem til nå så har jeg kun kunnet gjøre det etter at jeg har gjort alt det andre med vasking og ryddig osv som kreves i en storfamilie. Og jeg var drittlei!! 

Til slutt spurte jeg mannen min om hva han legger i at huset ser ok ut og hva som skal til for at vi kan inngå en form for kompromiss, for å slippe å føle meg som en sur tjenestepike. Og jeg la opp til at dette måtte han nå bestemme og så skulle vi følge hans plan. Og han mente at en rask husvask hver 14.dag er nok & det er ikke behov for å gjøre noe hjemme hver dag (det var visstnok kun jeg som var så petimeter og overdrev behovet for daglig drift). Så nå følger vi hans «oppskrift»... og huset er så innforjævlig møkkete og rotete at til og med mannen min selv har kommentert det!  Og det ligger ikke klart en matplan for uken. Alt tøyet er ikke rent til barnas behov til enhver tid. Det ligger ting overalt. Det bugner av våte håndklær etter ungene på badegulvet. Det er 22 par med sko i gangen. Vinterjakken henger fremdeles fremme. Og så videre.. 

Men vet dere hva som er herlig - jeg har fått fritid! Og den tiden bruker jeg på meg selv 😁 Nesten hver dag så bruker jeg en time helt for meg selv på tur med musikk på ørene & gjerne også litt ekstra tid på badet om kvelden til å legge en ansiktsmaske eller liknende. Det kjennes helt fantastisk! Mannen min er ikke like lykkelig siden jeg nå ikke ordner alle de tusen tingene som jeg pleide å gjøre før. Men han kan jo ikke akkurat klage, siden jeg gjør nøyaktig slik som han selv foreslo 😂 Eneste bekymringen er hva jeg gjør når vi begynner å få besøk igjen etter koronatiden, for huset er virkelig ikke presentabelt! 

Anonymkode: 3c722...861

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mannen din er rimelig fornøyd jeg. Det ville jeg vært. 

Anonymkode: 90b0b...d72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser han sikkert for en lykkelig kone han har fått. Og at huset og husholdningen ikke fikser seg selv på en halvtime i uka. Og at dette selvsagt må fordeles mer rettferdig slik at kona i huset forblir lykkelig,😍

Anonymkode: 98585...9ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

«Happy wife, happy life» 🤩

Aldri slutt å prioritere deg selv! Du er ikke moren hans, slutt å plukk opp hans «dritt».

Det som faktisk er litt dritt, er at du må leve i hans dritt da.. 😅 enten må du senke standarden din, og godta at ting ikke blir gjort på den måten du ønsker det, eller så må du ta det «lille» (antagelig mye) ekstra for å få det så shina som du ønsker. 

Vanskelig, ja! Føler med deg🙈 men viktigste er at du har det bra. Om det enten er å prioritere deg selv, og leve med en litt lavere standard, eller å bruke mer tid på hus og hjem og irritere deg over alt han ikke gjør, og få mindre tid til deg selv.

Anonymkode: a9565...e2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en fantastisk løsning! 

Virkelig et eksempel til etterfølgelse! 

Siden han ikke er helt happy med hvordan ting er nå, og du ikke synes det er helt bra heller, så kan du jo spørre om han vil revurdere vaskeplanen litt, men fremdeles la det være hans plan som følges, for da har han jo minst like mye ansvar for at den blir fulgt. 

Absolutt genialt! 

Dette skal jeg huske på, og tipse videre om. 

Digget det. 🥰👍♥️

Anonymkode: f719f...91c

• Liker 5
Skrevet

Sier bare ett ord: robotstøvsugersommopperogså

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 2.43):

For en fantastisk løsning! 

Virkelig et eksempel til etterfølgelse! 

Siden han ikke er helt happy med hvordan ting er nå, og du ikke synes det er helt bra heller, så kan du jo spørre om han vil revurdere vaskeplanen litt, men fremdeles la det være hans plan som følges, for da har han jo minst like mye ansvar for at den blir fulgt. 

Absolutt genialt! 

Dette skal jeg huske på, og tipse videre om. 

Digget det. 🥰👍♥️

Anonymkode: f719f...91c

Så enig! Fantastisk lesning🥰

Heia TS🥳

Anonymkode: 00ea9...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som ungene også må ansvarliggjøres, i.f t håndduker og sko etc. De trenger ikke en ny for hver dusj de tar, og ting skal henges opp. Og de må føle at det er naturlig å gå til far, hvis det er noe som mangler.  

Anonymkode: d01d9...e98

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Dette må være tidenes Trolletråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...