Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 7 uker gammel baby. Har delammet siste ukene, da jeg ikke har hatt nok melk.

Babyen ligger til brystet bare noen minutter, før den enten sovner eller blir sint fordi det ikke kommer noe. Har siste tiden prøvd powerpumping. Har merket meg at utdrivelse kommer raskt på første intervall og da kommer melken i bare i et par minutter før det stopper helt. Så kommer det en ny utdrivelse på neste intervall (altså 10min senere ca) og melken kommer i et par minutter til før den stopper helt, også ny runde igjen på siste intervall etter 10min pause. Er det på samme måte når babyen dier også? Får den bare melk et par minutter, også stopper det helt? Isåfall skjønner jeg hvorfor han blir sint eller sovner. Er det meningen at babyen egentlig skal gidde å die uten å få melk frem til neste utdrivelse? Forstår liksom ikke.. 😟 Eller er det meningen at man skal ha nok melk til utdrivelsen varer lenger enn et par minutter slik at babyen kan spise seg mett på den «runden»? Skjønner ikke, så håper noen kan forklare meg :) 

Anonymkode: 696f0...ca4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyen får nok mer melk selv når utdrivelsen er over. Babyen dier med en teknikk pumpen ikke kan etterligne, og vil alltid få ut mer melk enn hva en kan se i en flaske. Finnes mødre som fullammer tvillinger men likevel ikke får ut en dråpe ved pumping, og dette er ikke synonymt med at hun da evnt har lite melk. Prøv å legg baby ofte til på natt når den er trøtt og døsig. Kanskje at han er søvnig gjør han mindre kavet, samt at melkeproduksjonen stimuleres aller best på natt. I det sekundet man går over til delamming vil produksjonen allerede gå ned da etterspørselen naturligvis er mindre pga at enkelte måltider har blitt erstattet av flaske🙂

Anonymkode: 0846d...21d

Skrevet

Utdrivelsen kjennes vanligvis i begynnelsen av hver amming.

Jo mer erstatning du gir, jo mindre melk vil du produsere. Om du ønsker å fullamme må du legge barnet til ofte, slik at barnet får opp produksjonen din, for den justeres etter etterspørselen.

Det er sjelden å ha for lite melk, om en legger til barnet ofte nok.

Gjest Albbas
Skrevet

Barnet får ut melk selv om det ikke er utdrivning, men hvis den er vant med flaske gir den nok opp uten utdrivning. 

Prøv å bytte bryst etter de første minuttene, og bytt frem og tilbake. Kombiner med melkekompresjoner mens du ammer. Amme ofte. 

Gjest Albbas
Skrevet

Og gi gjerne erstatning på hjelpebryst i stedetfor flaske. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...